Renderování
-
Arion 1.6.0
Publikováno: 26.12.2011 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 1
Ještě neuplynuly ani tři týdny od vydání Arionu 1.5.1 a už je tu opět firma RandomControl a přináší nám nádherný (po)vánoční dárek: Arion 1.6.0 s neomezeným počtem objektů, materiálů a textur. To ale není vše, nová verze obsahuje mnoho vylepšení pracovních postupů a také některé nové funkce.
-
Vychází betaverze V-Ray 1.5 pro Rhino
Publikováno: 20.12.2011 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 3
Pro všechny uživatele renderovacího modulu V-Ray pro Rhino máme skvělou zprávu - po mnoha letech stagnace, slibů a upřednostňování SketchUpu u AsgVisu došlo k zásadní změně - vývoj převzal do svých rukou přímo výrobce V-Raye, firma Chaos Group. Konečně je tu první betaverze V-Raye 1.5 a hned se dozvíte, co nového přináší a jak se k ní můžete dostat.
-
Arion 1.5.1 - průvodce novými funkcemi
Publikováno: 8.12.2011 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 0
RandomControl s velkou hrdostí ohlašuje okamžitou dostupnost Arionu 1.5.1! Tato verze přináší tolik nových funkcí a vylepšení, že je těžké vybrat ty nejdůležitější. Vydejte se s námi na po stopách úžasných novinek. Naše cesta ale teprve začíná, už pracujeme na nové verzi a na velkých překvapeních... Tuto betaverzi můžete stahovat na zákaznickém ftp RandomControlu.
-
Nová verze Arionu, nové obrázky, nová videa
Publikováno: 9.4.2010 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 15
Je prostě neuvěřitelné, co vývojáři dokázali za pouhé dva týdny času od vydání verze 1.0.00. Nový Arion spotřebuje na svůj framebuffer 7x méně paměti grafické karty a v určitých situacích renderuje až dvakrát rychleji! Finišuje také tvorba zcela nového zásuvného modulu pro fryrender/Arion do Rhina a byl zveřejněn také správce pro kooperativní síťový výpočet NetWarrior, který využijete zejména pro výpočet animací.
-
Arion - unbiased renderování v reálném čase
Publikováno: 14.1.2010 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 9
Že jste o nějakém Arionu v životě neslyšeli? A fryrender znáte? To už je lepší, že? Pokud se o tento skvělý vizualizační program zajímáte, pak jste už určitě zaslechli pár náznaků o připravované technologii RC5, která umožní zobrazování plně vyrenderovaných scén v reálném čase. No a místo RC5 si dosaďte Arion a máte to. Vítejte v novém světě realtime unbiased renderingu!
-
CausticRT - blíží se hardwarový rendering nejen pro Rhino
Publikováno: 27.10.2009 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 0
Toto je nejnovější interaktivní demo “pravého” globálního osvětlení na základě platformy CausticRT v renderovacím modulu Brazil pro 3dsMax. Jedná se o plně raytracovaný interiér obývacího pokoje, který obsahuje 2 080 957 polygonů a vnější i vnitřní osvětlení. Pro nás je potěšitelné, že tato karta již vývojářům funguje i přímo v pohledu Rhina - na vlastní oči jsem viděl plynulé otáčení se scénou, která se zrcadlila ve vlnící se (!) hladině včetně kompletního HDRI prostředí...
-
Update fryrenderu - křivky odezvy kamery
Publikováno: 5.6.2009 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 2
fryrender se dočkal dalšího zlepšení reality výstupu díky nové funkci Camera Response Curve (česky křivky odezvy kamery, technicky se jedná o poměr příchozího světla do fotoaparátu a hodnot pixelů výsledného obrázku, někdy se této funkci říká také optoelektrická přenosová funkce). Výsledkem je perfektní přiblížení barevné nálady renderu vybranému konkrétnímu typu fotoaparátu nebo filmu.
-
Realtime unbiased render? RC5!
Publikováno: 21.5.2009 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 8
Jednou to muselo přijít, náznaků bylo hodně a to čekání se už nedalo vydržet. Teď je to konečně tady a je to VELKÁ VĚC. Oficiálně a stroze: fryrender RT je první unbiased renderovací engine na světě se schopností vizualizace v reálném čase. Pokud nejste experti na grafiku, tak vám to asi moc neřekne. Co takhle: vytvořte animaci tak, že se proletíte v plně vyrenderované a fyzikálně korektní scéně a tuto animaci přitom v reálném čase uložíte na disk... nooo? :)
-
Brazil pod lupou: funkce programu
Publikováno: 16.4.2009 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 2
Před nedávnou dobou přišel oficiálně do prodeje nový renderovací modul pro Rhino Brazil r/s 2.0. Jedná se o vysoce profesionální modul, kteří naplno využijí zejména zkušení grafici, protože množstvím parametrů scény a zejména materiálů dalece překonává i možnosti V-Raye. V této sérii článků se podíváme na jednotlivé funkce a vlastnosti Bazilu
-
A je to tady: fryrender SWAP
Publikováno: 26.11.2008 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 16
Vážení a milí, začínají se tu rodit věci, které navždy změní způsob, jakým budete renderovat své obrázky. Přichází fryrender SWAP - první nástroj na světě, který je schopen měnit materiály v plně vyrenderovaném unbiased obrázku V REÁLNÉM ČASE. V článku uvidíte první ukázky práce z fryrenedru SWAP a dozvíte se, jak tato revoluční technologie funguje...
-
Brazil snadno a rychle
Publikováno: 7.8.2008 | Autor: Paul Sherstobitoff | Komentáře: 2
Brazil nepatří mezi nejjednodušší renderovací moduly, ba přímo je to ďábelský nástroj pro zkušené profíky. To ale neznamená, že by ho nemohli používat začátečníci na poli počítačové grafiky a dosahovat s ním v krátké době překvapivě dobrých výsledků. Je to sice jako jezdit s Ferrari na první rychlostní stupeň, ale nakonec stejně dojedete tam, kam potřebujete a o to jde především :)
-
Začínáme renderovat v modulu Brazil r/s 2
Publikováno: 25.6.2008 | Autor: Brian James | Komentáře: 5
Je to tak, vydání Brazilu se už nezadržitelně blíží. V tomto článku si projdeme určitá konkrétní nastavení, která vám pomohou rychle začít počítat vysoce kvalitní rendery již v betaverzi Brazlu. Jakmile se seznámíte se základními principy renderování v pomocí Brazilu v Rhinu, budete moci už sami dále zkoumat jeho nekonečné možnosti!
-
hyperShot - konečně renderování v reálném čase
Publikováno: 25.4.2008 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 18
Tak tady už přestává veškerá legrace. Hloubka ostrosti, HDRI, měkké stíny, reflexe, lom světla, kaustika, fresnell i subsurface scattering v reálném čase! Že jsem se zbláznil? Jen počkejte panáčci, čtěte dál. Nooo, až tak úúúplně reálný ten čas zase není, ale více než kdy jindy platí - více jader, více zábavy :) Mluvím o programu Hypershot od firmy Bunkspeed a skvělé je, že nyní načítá nativní soubory Rhina.
-
Brazil r/s 2.0 Beta 11 pro Rhino 4
Publikováno: 12.3.2008 | Autor: Andy le Bihan | Komentáře: 0
Majitele Rhina 4.0 vybízíme ke stažení nové verze renderovacího modulu Brazil r/s 2.0 Beta 11. V tomto článku se dozvíte co je nového, jaké funkce přibyly a které chyby byly opraveny. Článek doprovází nádherné obrázky od neúnavného uživatele Paula Sherstobitoffa, který pravidelně chrlí nové spousty ukázek osvětlovacích a materiálových možností a testů hloubky ostrosti v Brazilu pro Rhino.
-
Brazil pro Rhino 4 - nové obrázky a diskuse
Publikováno: 17.1.2008 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 3
Pokud sledujete anglickou diskusní skupinu Rhina, tak jste si asi všimnuli, že se v posledních dnech a týdnech začínají množit diskusní příspěvky o Brazilu. Současná beta již obsahuje hodně zajímavé funkce a na fóru se rozpoutaly zajímavé testy a diskuse mezi uživateli a vývojáři - měkteré z nich vám dnes předkládáme.
-
Rhino to Air: nativní NURBS rendering pro Rhino 4
Publikováno: 8.12.2007 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 6
Pokud se rendrováním nezabýváte dostatečně intenzivně, je možné, že vám název renderovacího programu AIR mnoho neřekne. Je to ale velká škoda, protože tato výrazně levnější, avšak vysoce funkční a uživatelsky přítulná alternativa V-Raye našla svoji cestu do Rhina 4. Vývoj zásuvného modulu RhinoAir je velice rychlý a podle slov uživatelů na diskusní skupině Rhina i dost kvalitní.
-
Renderovací moduly pro Rhino 4
Publikováno: 20.9.2007 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 0
Pamatujete ještě na ty doby, kdy byl problém v Rhinu něco slušně vyrenderovat, aniž byste museli převádět model na polygony a exportovat do jiných aplikací, nebo se, tak jako někteří zoufalci, učit programovat shadery v BMRT? V posledních dvou třech letech se však věci zásadně změnily a nyní je modulů tak velké množství, až to začíná být nepřehledné. Udělejme si v nich trochu pořádek.
-
Nové DVD tutoriály od Gnomon Workshop
Publikováno: 11.6.2007 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 0
Z našeho internetového obchodu 3Dshop.cz už jistě víte, že nabízíme širokou škálu výukových DVD z nejrůznějších oblastí počítačové 2D a 3D grafiky nebo ruční kresby. Mezi nejznámější a nejoblíbenější patří bezesporu tutoriály od hollywoodské firmy The Gnomon Worksop a v tomto článku si ukážeme, jaké novinky se v její nabídce objevily během letošního roku.
-
Obrázky z poslední WIP verze modulu Brazil pro Rhino
Publikováno: 6.6.2007 | Autor: Paul Sherstobitoff | Komentáře: 7
Na diskusní skupině Brazilu pro Rhino se objevily velice zajímavé obrázky z poslední verze WIP 15, o které se dozvíte na tomto serveru v krátké době. Autorem těchto obrázků je Paul Sherstobitoff, který se zabývá 2D a 3D grafikou a při své práci extenzivně využívá Brazil a Rhino. Na obrázcích jsou demonstrovány zejména materiálové možnosti nové betaverze renderovacího modulu Brazil 2 pro Rhino.
-
Nová kniha o V-Rayi pro Rhino!
Publikováno: 24.5.2007 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 2
Už se o tom šušká asi půl roku a teď je to konečně oficiální. ASGVis, tvůrce portu V-Raye do Rhina, vydává velice kvalitní knihu o V-Rayi pro Rhino. Kniha jde právě do tisku a hotová by měla být zhruba do dvou týdnů, ale skvělou novinou je, že tato kniha je všem zaregistrovaným uživatelům V-Raye pro Rhino k dispozici zdarma ve formátu PDF! Pod článkem najdete odkaz na stažení knihy.
-
Renderovací modul V-Ray pro Rhino 4 v prodeji
Publikováno: 3.5.2007 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 2
Baltimore, 25. duben 2007 — ASGVIS zveřejnil novou verzi Release Candidate ke svému dlouho očekávanému zásuvnému modulu V-Ray pro Rhino 4. Toto vydání je dostupné pouze pro Rhino 4. Verze pro Rhino 3 je také v plánu. V-Ray pro Rhino 4 si můžete koupit již nyní a navíc za zvýhodněnou předprodejní cenu! A navíc je zde plno nových funkcí oproti verzi pro Rhino 3.
-
Auxpecker - realtime render pro Rhino 4
Publikováno: 2.5.2007 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 4
Vlastně se nejedná o žádný zázrak, jak by mohl nadpis tohoto článku napovídat, ale Auxpeckerova technika není v podstatě nic jiného, než chytré využití map okolí (environment map) a materiálových schopností Rhina 4. Díky novým a novým mapám, které autor této metody na své stránce pravidelně uveřejňuje, můžete velice reálně simulovat různé materiály a povrchy přímo v pohledu Rhina 4.
-
Maxwell pro Rhino 4 - scény, videa, tipy a triky
Publikováno: 28.3.2007 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 8
Není to tak dávno, co jsme na našem serveru o Maxwell Renderu psali. Ze strany našich zákazníků cítíme velký zájem o tento renderovací modul, lákavý je zejména zvýhodněný nákup s plným Rhinem 4 nebo s upgradem, proto vám teď přinášíme další podrobnosti o Maxwellu a pár scén a tipů pro otestování nejreálnějšího renderovacího modulu současnosti.
-
Nový plugin Maxwell Render pro Rhino 4
Publikováno: 22.3.2007 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 17
Renderovací modul Maxwell je již několik let v prodeji a všeobecně je považován za to nejlepší, co lze v nikdy nekončící fanatické honbě za co nejdokonalejším fotorealistickým výstupem pořídit. Kvalita renderů je opravdu špičková, slabinou jsou zatím dlouhé výpočetní časy. Zásuvný modul pro Rhino 4 byl zásadně vylepšen a nás může těšit, že Maxwell je možné koupit ve výhodném balíku s Rhinem 4 (plným nebo upgradem).
-
První krůčky ve V-Rayi pro Rhino - 3. díl
Publikováno: 18.1.2007 | Autor: Michael Mehnert | Komentáře: 11
V posledním pokračování miniseriálu o V-Rayi se nejprve zastavíme u samolepek, které znáte například z Flaminga pod názvem Decals. Poté se podíváme na vizualizace exteriéru, hned nato zabrousíme do interiéru, nastavíme si scénu a osvětlení jako ve fotoateliéru a nakonec si ukážeme pár tipů a triků. Autorem tohoto skvělého návodu je stejně jako v minulém dílu Michael Mehnert neboli Micha.
-
Nové knihy z vydavatelství Ballistic Publishing a 3D Total
Publikováno: 15.11.2006 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 4
O knihy z Ballistic Publishing je na českém trhu velký zájem, proto vás jiště potěší, že toto vydavatelství neutuchá ve své snaze přinášet čtenářům stále nové a atraktivní tituly. Dnes se podíváme na zajímavou novinku d´Artiste Concept Art, na atraktivní EXPOSÉ 4, zmíním se o Painteru a prozradím něco o chystaných titulech a ukážu vám novou atraktivní knihu z vydavatelství 3DTotal.
-
První krůčky ve V-Rayi pro Rhino - 2. díl
Publikováno: 29.10.2006 | Autor: Michael Mehnert | Komentáře: 24
Dnes se dostáváme ke druhému a dosti zásadnímu dílu seriálu pro začátečníky v renderovacím modulu V-Ray pro Rhino. Hlavní změnou je, že jeho autorem je Michael Mehnert alias Micha, známý účastník diskusního fóra V-Raye, který mi dal laskavé svolení k překladu jeho skvělého tutoriálu, který je publikován na VRay Wiki. Dozvíte se v něm, jaké jsou možnosti nastavení různých druhů materiálů ve V-Rayi.
-
První krůčky ve V-Rayi pro Rhino - 1. díl
Publikováno: 18.9.2006 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 29
Konečně padla poslední slabina Rhina, kterou byl po celou dobu od jeho vzniku nepříliš kvalitní render. Tvůrci Rhina se sice snažili tento problém překlenout Flamingem, ale jeho mnoho let stará technologie nemohla nabídnout atraktivní algoritmy dnešních pokročilých renderovacích modulů. Ale dost ohlížení zpět do minulosti, V-Ray pro Rhino je zde a my se s ním teď naučíme pracovat.
-
Fryrender - přišel konečně "Maxwell Killer"?
Publikováno: 28.8.2006 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 9
Vypadá to, jako by se s renderovacími moduly roztrhl datový pytel. Jen se trh zaplnil klasickými GI renderery, přišel jako posel z nebes Maxwell, který však ve svém striktně unbiased přístupu nezůstal dlouho osamocen. Na paty mu silně dýchá relativně nový plugin s názvem fryrender, který má nabízet to samé co maxwell a dokonce i něco navíc. A dokonce můžete ovlivnit i to, zda bude fryrender dostupný i pro Rhino!
-
GI metody a jejich implementace ve V-Rayi
Publikováno: 4.8.2006 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 6
Už za pár dnů se budete moci přesvědčit o tom, že V-Ray je ten nejskvělejší renderovací nástroj, jaký byl zatím pro Rhino portován. Jeho možnosti jsou obrovské a v oblasti globálního osvětlení (global illumination, GI) nabízí dokonce hned několik algoritmů, které jsou vhodné pro různě typy scén. V tomto článku položíme teoretické základy GI a podíváme se na celkový přehled GI metod.
-
V-Ray pro Rhino 1.0.0. - datum oficiálního vydání
Publikováno: 2.8.2006 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 16
ASGVIS oznamuje, že V-Ray 1.0 pro Rhino bude oficiálně v prodeji od 8 srpna 2006. Komerční zákazníci si jej mohou zakoupit u autorizovaného prodejce V-Raye pro Českou a Slovenskou republiku, společnosti Dimensio s.r.o., za cenu 17 900 Kč bez 19% DPH, studenti pak za 5 600 Kč + 19% DPH. Objednávky a žádosti o více informací směřujte na e-mail slanina@dimensio.cz
-
Nové umělecké knihy z vydavatelství Ballistic Publishing
Publikováno: 20.2.2006 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 2
Australské vydavatelství Ballistic Publishing vydává nové knihy s 2D a 3D počítačovou jako na běžícím pásu a my se proto dnes seznámíme s šesti novými tituly - EXPOSÉ 3, d´Artiste Character Modeling, d´Artiste Matte Painting, EXOTIQUE, ELEMENTAL 2 a Painter. Na adrese www.expose.cz jsme spustili webové knihkupectví, kde můžete pohodlně nakoupit tituly z Ballistic Publishing.
-
Nastavenie odrazov okolia vo Flamingu
Publikováno: 12.8.2005 | Autor: Peter Frišlovič | Komentáře: 11
Takže ako som sľúbil na www.rhino3d.sk napíšem vám, ako si nastavujem scénu vo Flamingu. Keďže nám ide hlavne o reflexiu okolia, budem sa venovať predovšetkým tomu. Pri modelovaní a vizualizácii nápadov na šperky v podstate stále používam vysoko lesklé a odrazivé materiály. Preto jednou z prvých vecí na ktorú som sa snažil prísť boli práve spomínané odrazy/zrkadlenie sa okolia na mojich modeloch.
-
Umělecké knihy plné počítačové grafiky
Publikováno: 13.6.2005 | Autor: Jan Slanina | Komentáře: 12
Společnost Dimensio s.r.o. se stala distributorem špičkově vypravených uměleckých knih z oblasti 2D a 3D počítačové grafiky z australského vydavatelství Ballistic Publishing. Tyto knihy přinášejí to nejlepší ze světového digitálního umění a nás může jenom těšit, že při tvorbě některých z publikovaných děl byl použit i program Rhinoceros.