Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Renderování > Nový plugin Maxwell Render pro Rhino 4


Nový plugin Maxwell Render pro Rhino 4

Publikováno: 22.3.2007 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Renderování | Komentáře: 17 - Doporučit

Maxwell pro Rhino 4 - ikonaRenderovací modul Maxwell je již několik let v prodeji a všeobecně je považován za to nejlepší, co lze v nikdy nekončící fanatické honbě za co nejdokonalejším fotorealistickým výstupem pořídit. Kvalita renderů je opravdu špičková, slabinou jsou zatím dlouhé výpočetní časy. Zásuvný modul pro Rhino 4 byl zásadně vylepšen a nás může těšit, že Maxwell je možné koupit ve výhodném balíku s Rhinem 4 (plným nebo upgradem).

Rhino 4 + Maxwell bundle

Zásuvný modul Maxwell pro Rhinoceros 4.0

Cílem zásuvného modulu Maxwell pro Rhinoceros 4.0 je nabídnout veškerou funkčnost, která je nezbytná pro vytovření, správu a renderování scén v Maxwellu, to vše bez nutnosti opustit prostředí Rhina. Nad rámec poskytnutí přístupu ke všem parametrům Maxwellu tento nový zásuvný modul nabízí mnoho různých funkcí pro pohodlí uživatele, které mu pomohou pracovat plynule a efektivně.

Jedním z nejdůležitějších výstupů jakéhokoliv 3D návrhu je fotorealistická vizualizace. Důraz na slovo „fotorealistická“ je na místě, protože právě zde nyní nabízí Rhinoceros zřejmě nejreálnější renderovací modul na světě – Maxwell Render. Tento modul byl v Rhinu již

Maxwell Render je nový renderovací systém, který je založen na fyzikálním chování reálného světla jako elektromagnetického vlnění. Jeho algoritmy a rovnice reprodukují chování světla (a také optiky fotografického aparátu) zcela věrným a přesným způsobem včetně jevů jako je hloubka ostrosti. Všechny elementy v Maxwellu, jako jsou světelné zdroje, fyzikální BSDF materiály a reálné kamery, jsou plně založeny na fyzikálně přesných modelech.

Maxwell Render dokáže plně zachytit veškeré interakce mezi všemi elementy na scéně bez ohledu na jejich složitost. Tento modul je perfektním řešením pro nekompromisní high-end rendery, zvláště v tak náročných oborech jako je architektura a design.

Mezi hlavní rys Maxwellu patří snadnost použití. Pokud umíte fotit, umíte renderovat v Maxwellu. Všechny parametry v Maxwellu jsou v reálných jednotkách. Nemusíte se učit žádné umělé koncepty, nastavovat dlouhý seznam parametrů s nejistým výsledkem nebo dělat desítky testovacích renderů. V Maxwellu můžete zadat pozici a čas na Zemi a obrázek bude spočítán s fyzikálně korektní oblohou a Sluncem. Vložte na scénu 100-wattovou svítící žárovku a výsledek bude opět dokonale odpovídat realitě! Na webové stránce maxwellu si můžete zdarma stáhnout obrovskou knihovnu stovek sofistikovaných materiálů, vytvořených zkušenými certifikovanými uživateli.

A nejlepší zpráva nakonec: balík programů Rhinoceros + Maxwell můžnete do konce května koupit s výraznou slevou – Maxwell v tomto balíků stojí méně než polovinu obvyklé ceny.

Cena balíku Rhinoceros 4 + Maxwell Render

Samotný Maxwell Render stojí 25.990,- Kč bez DPH, ale společně s Rhinem můžete koupit za Maxwell méně než poloviční cenu!.

Ceny balíků jsou následující (nabídka se vztahuje pouze na komerční licence):

  • Rhinoceros 4.0 Commercial + Maxwell Render: 41.500,- Kč + DPH
  • Rhinoceros 4.0 Commercial Upgrade + Maxwell Render: 20.500,- Kč + DPH

Tato nabídka je časově omezena do 31. května 2007!

Objednávky a obchodní informace:

Jan Slanina, tel. 777 188 457, e-mail slanina@dimensio.cz

Následuje stručný přehled některých funkcí nového zásuvného modulu Maxwell pro Rhino 4. Věřím, že se vám to bude líbit :)

Maxwell pro Rhino 4 - obrázek 01

MAXWELL SCENE MANAGER : nastavení kamery

Maxwell pro Rhino 4 - obrázek 02

  • Kamery jsou automaticky synchronizovány s pohledy Rhina. Vytvoření nebo přepnutí na pojmenovaný pohled Rhina vytvoří nvou kameru nebo aktivuj kameru, přidruženou k tomuto pohledu.
  • Rozlišení obrázku může být automaticky synchronizováno s velikostí daného pohledu, může být nastaveno na ruční režim a nebo na některou z přednastavených, ze standardně používaných velikostí.
  • Podpora zabudovaných animačních nástrojů Rhina.
  • Parametry kamery mohou být uloženy podle názvu jako uživatelské předvolby, abste je mohli rychle obnovit v jiném sezení Rhina.

MAXWELL SCENE MANAGER : nastavení data a času

Maxwell pro Rhino 4 - obrázek 03

  • Datum a čas lze nastavit prostřednictvím jakéhokoliv z dostupných parametrů.
  • Pokud je Slunce v pohledu viditelné, jsou změny data a času zobrazeny v renderovaném pohledu v reáném čase.
  • Kombinaci data a času můžete uložit pod názvem do globálního uživtelského seznamu Favorites pro rychlé vyvolání v dalších sezeních.

MAXWELL SCENE MANAGER : nastavení pozice

Maxwell pro Rhino 4 - obrázek 04

  • Integrovaný ovladač SunView© poskytuje pohodlnou možnost nastavení pozice, data a času scény.
  • Země je zobrazena z pohledu Slunce, čímž umožňuje uživateli vizualizovat pozici Slunce.
  • Pozice stínů může být zobrazena v pohledu Rhina v reálném čase.
  • K dispozici je obsáhlý seznam měst. Seznam je uchován v jednoduchém textovém souboru pro snadné úpravy.
  • Časový posun vůči Greenwichskému času je určen automaticky podle lokace.
  • Lokace lze uložit pod názvem do uživatelského seznamu oblíbených položek pro rychlé vyvolání během dalších sezení.

MAXWELL SCENE MANAGER : nastavení prostředí

Maxwell pro Rhino 4 - obrázek 05

  • Nabízí kontrolu nad environmentálním osvětlením v Maxwellu
  • Při použití HDRI nasvícení mohou být kanály spřaženy
  • Prostředí mohou být uložena do uživatelského seznamu oblíbených položek pro rychlé vyvolání během dalších sezení

MAXWELL SCENE MANAGER : nastavení renderu

Maxwell pro Rhino 4 - obrázek 06

  • Nabízí kontrolu nad parametry, které se vztahují k renderovacímu procesu Maxwellu.
  • Renderovací volby lze uložit do uživatelského seznamu oblíbených položek pro rychlé vyvolání během dalších sezení.

MAXWELL SCENE MANAGER : renderovací kanály

Maxwell pro Rhino 4 - obrázek 07

  • Nabízí kontrolu nad různými kanály v Maxwellu.
  • Renderovací kanály lze uložit do uživatelského seznamu oblíbených položek pro rychlé vyvolání během dalších sezen.

MAXWELL SCENE MANAGER : volby zásuvného modulu

Maxwell pro Rhino 4 - obrázek 08

  • Nabízí kontrolu nad různými uživatelsky přizpůsobitelnými volbami.

MAXWELL MATERIAL EDITOR

Maxwell pro Rhino 4 - obrázek 09

  • Nemodální ukotvitelné okno
  • Vícevláknový, real-time (progresivní) a přerušitelný náhled materiálů při generování náhledových obrázků nebrzdí uživatelské rozhraní
  • Individuální nastavení náhledové scény pro každý materiál zvlášť
  • Interaktivní výběr barevné teploty.
  • Různé funkce: povolit/zakázat všechny textury, smazání/vrácení materiálu, aktualizace nebo návrat ke zdrojovému souboru .mxm, funkce "pack and go"

MAXWELL TEXTURE EDITOR

Maxwell pro Rhino 4 - obrázek 10

  • Editor textur podporuje všechny parametry Maxwellu s přidanou možností prohlížení Windows ne-nativních textur (.mxi, .hdr .tga atd.). Textury mohou být zobrazeny normálně nebo jako RGB-inverted.
  • Funkce ‘Copy Texture’ získá veškerá nastavení z existující textury (cesta, opakování, měřítko atd.) a umístí je do editované textury.
  • Textury jsou spolehlivě zobrazeny v pohledu Rhina pomocí parametrů opakování, které jste zadali v editoru textur. Textury mohou být simultánně mapovány pomocí vestavěných mapovacích nástrojů Rhina 4.

MAXWELL MXM BROWSER

Maxwell pro Rhino 4 - obrázek 11

  • Nemodální ukotvitelné okno
  • Rychlý vizuální přístup k souborům .mxm, uložených v souborovém systému
  • Plně zvětšitelné náhledové minuatury materiálů
  • Seznam naposledy procházených adresářů
  • Drag-n-drop přenos materiálů from z MXM Browseru do Material Editoru nebo do the Maxwell Embedded Materials Browseru
  • Materiály lze myší přetáhnout přímo z MXM Browseru na objekty v okně Rhina, čímž se automaticky naimportují do Maxwell scény.

MAXWELL MATERIALS BROWSER

Maxwell pro Rhino 4 - obrázek 12

  • Nemodální, ukotvitelné okno
  • Plně zvětšitelné náhledové miniatury materiálů
  • Materiály Maxwellu jsou kompletně zapouzdřeny v souboru .3dm
  • Drag-and-drop přetažení MXM materiálů z/do okna MXM Material Browser (souborový systém) a MXED Material browser nebo Material Editor
  • Aplikace materiálů na objekty ve scéně přímo z prohlížeče materiálů
  • Při importu je zkontroloványa platnost cest k texturám a pokud je to možné, je provedena nutná korekce.
  • Materiály lze přetáhnout myší na objekty přímo z okna Materials Browser.
  • Podpora smazání a zrušení smazání materiálů ve scéně.
  • Několik režimů pro automatický výběr přiřazených materiálů, automatický výběr materiálů pří výběru objektů, přiřazení materiálů vrstvám v Rhinu atd.

MATERIALS EXPORT WIZARD

  • Material Export Wizard umožní uživateli snadno exportovat všechny materiály, obsažené ve scéně, do jiného adresáře.
  • Materiály mohou být uloženy buď jako individuální .mxm soubory nebo mohou být sloučeny do jednosouborové kolekce materiálů.
  • Během exportu mohou být všechny připojené textury zkopírovány do výstupního adresáře. Jejich cesty mohou být buď přepsány nebo učiněny relativními vůči výstupnímu adresáři.
  • Drag-and-drop přetažení MXM materiálů z/do okna MXM Material Browser (souborový systém) a MXED Material browser nebo Material Editor

Maxwell pro Rhino 4 - obrázek 13 

Knihovna materiálů

Na webové adrese http://mxmgallery.maxwellrender.com/ si můžete zdarma stáhnout stovky materiálů pro Maxwell, které využijete i v Rhinu. Pár ukázek materiálů můžete posoudit níže:

Maxwell pro Rhino 4 - materiály
Výběr několika materiálů z knihovny stovek volně dostupných materiálů

Maxwell - materiály
Ukázka použití materiálů drahých kamenů v renderu

Galerie obrázků z Rhina + Maxwellu

A nakonec malá motivace... autorem následujících obrázků je Thomas Anagnostou. Co na ně říkáte? Ne, opravdu si nedělám legraci a nejsou to fotky... :)

Render Rhino + Maxwell 01Render Rhino + Maxwell 02Render Rhino + Maxwell 03Render Rhino + Maxwell 04 Render Rhino + Maxwell 05Render Rhino + Maxwell 06Render Rhino + Maxwell 07Render Rhino + Maxwell 07Render Rhino + Maxwell 08Render Rhino + Maxwell 09

Pokud budete mít zájem o podrobný popis Maxwellu pro Rhino 4 a o různé tipy a triky, pište do diskuse a když bude dost ohlasů, brzo se dočkáte :)

Související odkazy

Související články

Nahoru ↑

Diskuse k článku

  • [17] Pavel Bukacek16. 03. 2008, 16:24

    reagovat

    ano, maxwell podporuje vicejadrove procesory/renderovani
    navic muzete vyuzit i distribuovany rendering (vypocet probiha na vice pocitacich)

  • [16] Jerry – 03. 03. 2008, 10:52

    reagovat

    Podporuje Maxwell vícejaderné (multicore) renderování (jako Vray)? Díky.

  • [15] jirka – 31. 03. 2007, 18:08

    reagovat

    Zajimalo by me, nakolik je render time zavislej na rozliseni vysledneho rendru. Nevite to nekdo? Jestli je to jako beznych renderu. Diky za odpoved:)

  • [14] delph – 29. 03. 2007, 14:06

    reagovat

    Pife my víme že jsi byl v Portugalsku na dovolené fotky tu nemusíš ukazovat i když jsou pěkné

    PS: čumi z gumy to umí rendrovat snad líp než foťák dělat fotky, když dostane člověk náležitě dobrou scénu.

  • [13] Jan Slanina28. 03. 2007, 20:46

    reagovat

    Tak tohle je teda hustý... Maxwell:

    http://www.gerets.it/hdriprontopizza.jpg
    http://www.gerets.it/prontopizza5.jpg

  • [12] Alex – 28. 03. 2007, 15:57

    reagovat

    VRay a Maxwell by som vobec neporovnaval, spolocne maju iba to ze vystupom obidvoch je OBRAZOK. A je zname ze Unbiased je pamala vec, kvoli tomu ze sa pocitaju naozaj fyzikalne rovnice. Ale zo spanielska mame aj dalsi unbiased renderer (Fryrender), ktory ze vraj ovela rychlejsi a mozno aj lepsi funkciami (neviem ako to je s Rhino pluginom). Podla mna zaciatocnik rychlejsie pochopi Maxwell, nez VRay. Pre VRay musite si najst nejake zakladne sceny aby sa dalo pochopit ako to tam funguje, a az potom doladovat podla seba, vysledok je ten ze za rychlo (mensie renderovacie casy) mate krasu.

    Ohladom Maxwellu:

    Maxwell dosn't allow to disable the vignetting effect, not
    shift lens for architecture, no panorama camera, dosn't support
    displacment, no biased shortcuts.
    Bump map based on normal maps. Looks better than bump map. VRay doesn't support it yet.

    Ohladom VRay
    ...physical cam, physical sky (not ready at my build here), detail enhancement, distributaded rendering, displacement, material based environment maps, unlimited
    mapping channels and decals ... and better gamma workflow integration.

    Alebo:

    As far as render times its a know fact that Maxwell
    is quite slow. Vray is pretty fast, and if you know how to tweek can be
    amazingly fast. Maxwell is easier than Vray to setup, but that doesn't mean
    vray can't be. With vray most people see loads of options and think that
    its going to take allot, but after you get to know it a good render may be
    3-4 clicks away. That leads to the second question of how much you want
    to get into rendering. If your not incredibly interested in rendering then
    Maxwell is a bit better. You don't have to know allot about rendering to
    set it up, but on the other hand there really isn't too much room to really
    work the render either. With Vray you'll have to get into it a little more,
    but you'll be much more rewarded once you get the basics down. The last
    question is what kind of work your doing. Are you trying to do product or
    studio type renders, or interiors and other much more complicated renders.
    If your doing studio shots then you could set up both really quick and get
    faster results from Vray, so that would be my suggestion there. If your
    doing interiors then the maxwell setup will be much easier, but things will
    take a very long time. Vray will be more complicated, but you could get
    a great interior shot in less than 3 hours something that you couldn't do
    with Maxwell.

    Ak ste zamerani na interiors - skor vray, pre exteriory skor maxwell

    Trochu na rozmyslanie
    http://www.fryrender.com/phpbb2/viewtopic.php?t=26 4&start=0

    P.S. Citoval som posty z rhino newsgroup

  • [11] jirka – 27. 03. 2007, 12:19

    reagovat

    Tak to videjo s multilight je primo na strankach maxwellrender.com v product->whats maxwell...

  • [10] jirka – 27. 03. 2007, 12:07

    reagovat

    Jde fakt o realnou simulaci svetel...Jde udelat i rozklad svetla pres hranol na spektrum!Jink na strankach maxwellu urcte najdete i videa k tomu multilight...Je to fak paradni vec.Zadny starosti o to jak nastavit svetla.Udelas to jak bys to nasvitil v realu a kdyz to neni ono jen ladis intenzity...Pokud najdu odkaz ak ho sem dam,jestli to nebude vadit teda:)

  • [9] fuzzy3d27. 03. 2007, 11:26

    reagovat

    Jde o pravou fyzikální simulaci světla? Dají se tím věrně simulovat optické soustavy (reflektory) a rozptyl v transluscentních materiálech (stínidla)?
    A chtěl bych taky vidět pěkné video Multilightu :)

  • [8] delph – 27. 03. 2007, 08:35

    reagovat

    mňamkózní mít ty peníze na to tak se opět vrhnu na modelování :o) a hlavně renderování

  • [7] Jan Slanina27. 03. 2007, 08:19 – reakce na [3]

    reagovat

    Ještě k tomu srovnání... V-Ray je "biased" render, Maxwell je "unbiased". Zjednodušeně se dá říci, že V-Ray obrázek dopočítá a ten je tak jednou provždy "hotov". Maxwell naopak neustále konverguje k ideálnímu řešení, to znamená že obrázek při výpočtu neustále zkvalitňuje (neboli v podání Maxwellu odstraňuje šum). Obrázek v Maxwellu proto není nikdy na 100% hotov, o tom rozhoduje uživatel, kolik mu nechá času a kdy ho bude považovat za vizuálně vyhovující a ukončí výpočet. Obrázek v dostačující náhledové kvalitě může být hotov třeba za pár desítek sekund, ale pokud obsahuje nějaké složité optické efekty,jako třeba rozklad světla, tak tyto efekty se mohou objedit až po mnoha krocích třeba za pár hodin. Tábory "maxwellistů" a "v-rayistů" jsou ovšem nesmiřitelné a jedni říkají "na co kvalita, když to neodevzdám včas" a druzí "vyplatí se počkat na nejreálnější rendery na světě", no a teď to rozsuďte :-)

  • [6] Jan Slanina27. 03. 2007, 08:13 – reakce na [3]

    reagovat

    Obecně má Maxwell delší výpočetní časy než V-Ray, ale nejde to tak dobře srovnávat, protože Maxwell je filozofií trochu někde jinde. Zatímco V-Ray pomocí množství parametrů dovoluje falšovat realitu, je maxwell nekompromisně reálný. Srovnávat to snad jde s režimem PPT (progressive path tracing) ve V-Rayi, který je taky velice pomalý a je podobný Maxwellu. Rychlost výpočtu ale není jediné měřítko, taky jde o to, že v maxwellu není potřeba prakticky nic nastavovat - žádné složité parametry, je to opravdu "simulátor foťáku". Taky není potřeba dělat mraky testovacích renderů a "trefovat se" do správných parametrů. A jak psal Jirka, funkce Multilight je naprosto geniální, zkusím do dalšího článku přihodit video, jestli ho někde najdu.

  • [5] Jan Slanina27. 03. 2007, 08:08 – reakce na [1]

    reagovat

    Multilight tam je, protoze Maxwell je v podstate standalone a Rhinoll (plugin pro Rhino) je jenom rozhrani mezi Rhinem a Maxwellem...

  • [4] Petull – 27. 03. 2007, 02:19

    reagovat

    Tak to sú neskutočne mňamkovské obrázky! Až mi moje srdce zaplakalo nad tou krásou. A teraz ma zožiera neskutočná zvedavosť, koľkože by som na taký pic musel čakať. Škoda že aspoň u pár z nich nie je použitý hw a čas renderu.
    Tiež sa pridávam k žiadosti za uverejnenie Tipov a Trikov, pretože s Maxwellom to naozaj neviem. Nech robím, čo robím...nejde mi to. :-(

  • [3] Jiří Hoferek – 26. 03. 2007, 20:28

    Reaguje: [7, 6] - reagovat

    Dobrý den. Po Vrayi další z top-rendererů. Rozhodně by mě zajímalo více podrobností a například i srovnání s Vray co se výsledných renderovacích časů a výsledků v totožné scéně týče.

  • [2] Štěpík – 26. 03. 2007, 20:26

    reagovat

    Tak tenhle prográmek vypadá hodně slibně, diky za článek - už se těším na tipy a triky...

  • [1] Jirka – 26. 03. 2007, 19:52

    Reaguje: [5] - reagovat

    Supr...zajimalo by me,jestli je tam i fce multilight,ktera je v novem maxwellu pro max.Je to totiz super vec.Date vic svetel a pak behem rendru,ale i po jeho zkonceni,libovolne ladite intenzitu kazdeho svetla!Tak zatim!Jinak sem pro popis maxwellu i ty tipy a triky;)