Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Renderování > A je to tady: fryrender SWAP


A je to tady: fryrender SWAP

Publikováno: 26.11.2008 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Renderování | Komentáře: 16 - Doporučit

SWAP - ikonaVážení a milí, začínají se tu rodit věci, které navždy změní způsob, jakým budete renderovat své obrázky. Přichází fryrender SWAP - první nástroj na světě, který je schopen měnit materiály v plně vyrenderovaném unbiased obrázku V REÁLNÉM ČASE. V článku uvidíte první ukázky práce z fryrenedru SWAP a dozvíte se, jak tato revoluční technologie funguje...

Drazí fryeři :)

S radostí a s velkou hrdostí ohlašujeme zveřejnění programu fryrender SWAP, prvního nástroje na světě, který je schopen měnit materiály v plně vyrenderovaném unbiased obrázku V REÁLNÉM ČASE.

Jak bylo již přislíbeno, SWAP bude oficiálně vydán v následujících dnech. Na webu tohoto produktu http://www.randomcontrol.com/swap budeme průběžně zveřejňovat živá videa s reálnou prací ve SWAPu, vracejte se tam proto pravidelně, ať vám nic neuteče. Volně ke stažení bude oficiální uživatelský manuál a pracujeme na FAQ sekci, kde se o tomto produktu dozíte další podrobnosti.

Abychom vás v tomto předběžném oznámení ještě více namlsali, ukážeme vám několik variací jednoho renderu, vytvořených V REÁLNÉM ČASE pomocí fryrenderu SWAP. Autorem originálního renderu a jeho SWAP variant je náš betatester John Strieder.

fryrender SWAP 01

fryrender SWAP 02

fryrender SWAP 03

fryrender SWAP 04

fryrender SWAP 05

fryrender SWAP 06

A nakonec robotova manželka... :)

fryrender SWAP 07

fryrender SWAP 08

A teď z trochu jiné jamky. Možná vám ještě nedochází, k čemu je to vše dobré. Děláte vizualizace, vypočítáte přes noc perfektní obrázek a když jej ráno ukážete architektovi jako finální výsledek své práce, tak vám bezelstně oznámí, že si to lamino představoval víc dohněda a vůbec, co takhle tam dát třeba parkety... a upravené obrázky prosím pošlete do půlhodiny reklamce, nejlépe v obou variantách, aby si grafik mohl vybrat...Co bylo dříve noční můrou každého 3D grafika, to se s fryrenderem SWAP stává legrací. Níže vidíte ukázku záměny dvou materiálů podlahy, opět v reálném čase... co k tomu dodat.

Všimněte si, že při změně podlahy se změní i světelné pomínky ve scéně - hnědá podlaha obarvuje strop a další objekty (color bleeding) atd. Doporučoval bych uložit si následující obrázky na disk a v prohlížeči obrázků je mezi sebou přepínat, abyste viděli celkový efekt změny materiálu na scénu...

fryrender SWAP - změna materiálu podlahy v reálném čase

fryrender SWAP - změna materiálu podlahy v reálném čase 2 

Co je to fryrender SWAP?

fryrender SWAP je technologické dvojče fryrenderu. Sdílí s ním podobný koncept mísení vrstev (layer-blending): "renderujte jen jednou a z tohoto renderu získejte neomezený počet obrázků". SWAP vám umožní měnit materiály ve vaší scéně při zachování fotorealistické kvality obrázku v reálném čase.

Tento produkt je určen všem, kteří potřebují konzultovat a hodnotit různé variace dané scény a nemají čas renderovat po každé změně nové obrázky.

Představte si, že pracujete na vizualizace nějakého interiéru a architekt ještě nemá zcela ujasněný materiál podlahy, chce proto s vámi vyzkoušet různé varianty podlahových krytin. V běžné praxi byste si museli vyrenderovat všechny možné varianty podlahových krytin předem, případně by architekt čekat na renderování během konzultace. Výpočetní časy pak rostou úměrně počtu variant a to je nejen otravné, ale časově a nákladově neefektivní, často dokonce zcela nemožné.

S fryrenderem SWAP vyrenderujete datový balík pouze jednou a následně můžete vytvářet nekonečné variace materiálu daného objektu ve scéně. Výsledky jsou navíc zobrazovány v reálném čase v plně vyrenderované scéně během toho, jak materiály upravujete. V režimu automatické synchronizace se změny parametrů materiálu ihned promítají do scény během jejich ladění!.

Jak fryrender SWAP funguje?

Aplikace nejprve ze vstupní scény vytvoří datový balík, vytvoří z ní 3 variace, které jsou po yvrenderování zkombinovány tak, aby poskytovaly veškeré informace potřebné pro změnu materiálů v reálném čase. Tento proces je pro uživatele skutečně zcela jednoduchý, vše co potřebujete sdělit fryrenderu je které objekty chcete měnit a aplikace se už o zbytek postará sama.

Otázky a odpovědi

fryrender SWAP je doplněk pro fryrender nebo samostatný produkt?

fryrender SWAP je doplněk pro fryrender. Pokud ho chcete provozovat, budete potřebovat (alespoň) jednu MASTER licenci fryrenderu. Oba produkty lze zakoupit samostatně.

Musím ve scéně udělat nějaké změny, abych ji mohl použít ve SWAPu?

Ne. SWAP použije scénu fryrenderu, která je vygenerována automaticky exportními pluginy a vygeneruje z ní svá vlastní data.

SWAP pracuje v reálném čase... SWAP je tedy to samé jako RC5?

Ne, vůbec ne. Kompoziční engine, který umožňuje SWAPu reagovat na změny materiálů v reálném čase nemá zhola nic společného s naším Virtual Reality enginem RC5.

Jak to, že SWAP dokáže měnit materiály bez přerenderování scény?

fryrender SWAP je založen na naší chytré kombinaci renderovacích vrstev, které umožňují počítat vizualizaci té samé scény s různými materiály. Jedná se o kombinační proces, který je podobný jako kombinování vrstev v Photoshopu, nad kterým byste ovšem strávili hodiny.

SWAP automatizuje proces generování těchto vrstev a automatizuje také proces kompoziec a rasterizace geometrie, jejíž materiál je měněn. Proces změny materiálu se odehrává v reálném čase, šetří vám minimálně hodiny renderování a umožňuje vám bez jakéhokoliv dalšího úsilí zkoušet a upravovat velké množství variant materiálu.

Dojde při změně materiálu ve SWAPu k nějaké ztrátě kvality?

Všechny důležité jevy jako je reflektance, odrazy barev (color bleeding), lesklé odrazy (glossy reflections) atd. zůstanou zachovány. I přes to, že scéna nebude vyrenderovaná znovu, bude rozdíl mezi skutečně unbiased přepočítanou a materiálově pouze upravenou scénou ve fryrenderu SWAP pro lidské oko nerozeznatelný

Kdy bude fryrender SWAP v prodeji?

fryrender SWAP by měl být oficiálně vydán do konce listpoadu 2008.

Související odkazy

Související články

Nahoru ↑

Diskuse k článku

  • [16] Jan Slanina20. 05. 2009, 13:02 – reakce na [14]

    reagovat

    Dobrý den,

    SWAP funguje i se studentskou liecncí fryrenderu.

  • [15] Martin Lukacka – 19. 05. 2009, 20:47 – reakce na [14]

    reagovat

    no ja som si swap objednal tak dufam ze pojde, avsak cital som si manual a moc ma nepotesil, nakolko pre zmenu materialu pre 1 objekt sa musi scena rendrovat 3krat a az potom vam to umozni pre dany objekt menit materialy ako sa vam zapaci. odporucam si to precitat... trosku ma to zaskocilo ale snad to nebude take zle :) inak neviete niekto o nejakych dobrych tutorialoch pre fryrender a swap? okrem tych oficialnych na stranke randomcontrol? dakujem

  • [14] delph – 18. 05. 2009, 10:14 – reakce na [13]

    Reaguje: [16, 15] - reagovat

    To by mě taky zajímalo... za okamžik budu mít fryrendr studenta, a o rozšíření na swap bych bral :D

  • [13] Martin Lukacka – 13. 04. 2009, 13:31

    Reaguje: [14] - reagovat

    Dobry den,
    pojde fryrender swap aj na studentsku licenciu fryrendru? ci je treba zakupit komercnu licenciu?

  • [12] Pavel – 28. 03. 2009, 17:54

    reagovat

    lze již stáhnout demoverzi Swapu? Na stránkách píší že jevydána verze 1.1 ale demo ke stažení nevidím? jak to s ním je? díky za odpověď

  • [11] eapprentice08. 02. 2009, 17:12

    reagovat

    Tyto obrazy demonstrace prokázat své schopnosti ve 3D jistě.

  • [10] Josef Záruba – 25. 01. 2009, 16:17

    reagovat

    Manuál je vážně skvělej - fryrender rulez!!!!

  • [9] Zdeněk – 24. 01. 2009, 17:31

    reagovat

    Ok, s RDK bez problémů:-) Manuál je super!

  • [8] Jan Slanina23. 01. 2009, 07:56 – reakce na [6]

    reagovat

    Pro instalaci fryrenderu do Rhina musíte mít nejnovější RDK, viz. tato informace:

    fryrender RC plugin has been built with the latest RDK version (release, finally). You can download it from here:
    http://download.rhino3d.com/download_rel.asp?rel=3 47
    Please upgrade your RDK version before running the plugin

    Mimochodem manuál k fryrenderu už je online :) Můžete si ho stáhnout zde: http://www.fryrender.cz/download/fryrender_1.0_uzi vatelska_prirucka.pdf

  • [7] Zahradník – 22. 01. 2009, 22:04 – reakce na [6]

    reagovat

    Dobrý den
    Taktéž jsem se setkal s tímto problémem. Po nainstalování SR4 a rhino RDK, demoverze funkční. Tak doufám, že to pomůže. Hlavní je nezapomenout nainstalovat RDK.

  • [6] Zdeněk – 17. 01. 2009, 21:46 – reakce na [5]

    Reaguje: [8, 7] - reagovat

    Zkouším nainstalovanou demoverzi Fryrenderu propojit s Rhino 4 SR4b, podle návodu v příručce. V posledním kroku mi, ale hlásí chybu zásuvného modulu Rhina - nebyla specifikována organizace vývojáře. Co tím přesně myslí?

    Jinak vypadé popis Fryrenderu opravdu úžasně. Používám studentskou verzi Maxwellu a teď z toho mám dost zamotanou hlavu:-) Výborný počin je připravovaný český manuál. Ten u Maxwellu velmi postrádám a distributor se k tomu staví poměrně vlažně:-)

  • [5] Jan Slanina07. 01. 2009, 10:33 – reakce na [4]

    Reaguje: [6] - reagovat

    fryrender funguje bez problémů v Rhinu s nejnovějším SR4

  • [4] toomash – 08. 12. 2008, 19:36

    Reaguje: [5] - reagovat

    vypada to velmi zajimave....podporuje swap nebo fryrender Rhino 4 SR4b....na strankach fryrenderu to vypada, ze podporuje jen SR1...mate s tim nejake prakticke zkusenosti nebo jak to vyresit, aby fungoval pro SR4b...dik :)

  • [3] Kamil – 02. 12. 2008, 15:08

    reagovat

    revoluce... :) doufam ze bude free demoverze, rad bych zkusil na vlastni LCD :)

  • [2] Jan Slanina01. 12. 2008, 13:03 – reakce na [1]

    reagovat

    Tak se podívej na tohle :)
    http://www.randomcontrol.com/downloads/showreels/s wap_archviz_demo.mov

  • [1] hrabeX – 28. 11. 2008, 20:27

    Reaguje: [2] - reagovat

    Neuverim dokud neuvidim