Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Renderování > Maxwell pro Rhino 4 - scény, videa, tipy a triky


Maxwell pro Rhino 4 - scény, videa, tipy a triky

Publikováno: 28.3.2007 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Renderování | Komentáře: 8 - Doporučit

Maxwell sceny videa - ikonaNení to tak dávno, co jsme na našem serveru o Maxwell Renderu psali. Ze strany našich zákazníků cítíme velký zájem o tento renderovací modul, lákavý je zejména zvýhodněný nákup s plným Rhinem 4 nebo s upgradem, proto vám teď přinášíme další podrobnosti o Maxwellu a pár scén a tipů pro otestování nejreálnějšího renderovacího modulu současnosti.

Nejprve se podívejte na pár zajímavých videí, které vám předvedou mimořádné vlastnosti a funkce Maxwellu.

Videa k funkcím maxwellu

(videa stáhnete tak, že na ně kliknete pravým tlačítkem myši a v menu vyberete "Uložit odkaz jako...")

Promo videa
Maxwell pro Rhino 4 - Multilight video 1
Formát MOV, 16.4 MB
Maxwell pro Rhino 4 - video 2
Formát MOV, 0.7 MB
Maxwell pro Rhino 4 - kaustika video
Formát WMV, 10.6 MB
Maxwell pro Rhino 4 - video 2
Formát MOV, 10.9 MB

Multilight je skutečně revoluční funkce, protože vám umožňuje během renderu či po jeho ukončení plynule ladit intenzitu všech světel na scéně! Opravdu je to tak snadné, jak ukazují následující videa. Budete se o tom moci přesvědčit i ve scénách k Rhinu, které se budete moci stáhnout níže.

Multilight videa
Maxwell pro Rhino 4 - Multilight video 1
Formát WMV, 13.6 MB
Maxwell pro Rhino 4 - Multilight video 4
Formát MOV, 21.4 MB
Maxwell pro Rhino 4 - Multilight video 1
Formát AVI, 6.9 MB
Maxwell pro Rhino 4 - multilight video 4
Formát WMV, 8.6 MB
Maxwell pro Rhino 4 - Multilight video 1
Formát WMV, 11.7 MB
Maxwell pro Rhino 4 - Multilight video 2
Formát MOV, 19.9 MB
Maxwell pro Rhino 4 - Multilight video 3
Formát MOV, 13.6 MB
Maxwell pro Rhino 4 - multilight video 3
Formát MOV, 3.8 MB


Popis hlavních ikonek oken Maxwellu

Níže si všimněte popisu typických ikonek v ovládacích oknech Maxwellu

(obrázek si kliknutím můžete zvětšit na skutečnou velikost)

Maxwell pro Rhino 4 - 01

Maxwell Render pro Rhino 4 - 02

Maxwell Render pro Rhino 4 - 03

Maxwell Render pro Rhino 4 - 04


Scény pro Rhino 4 + Maxwell


Výrobce Maxwellu Nextlimit pro vás ve spolupráci s několika autory připravil ke stažení hotové scény, ve kterých můžete studovat osvětlení, materiály i studiové nastavení scény. Stáhnout si je můžete zde:

Scéna: Massager
autor Thomas Anagnostou
Maxwell + Rhino 4 - scéna Massager

Poznámka:
Scéna je určena pro demonstraci Maxwell Renderu.
Objekty nelze používat v jiných scénách ani komerčně
využívat.

Stáhněte si scénu (979 Kb)

Tato scéna obsahuje:
- materiály pro Maxwell
- soubor MassagerMxcl.3dm

Scéna: Bracelet
autor Thomas Anagnostou
Maxwell + Rhino 4 - scéna Bracelet

Poznámka:
Scéna je určena pro demonstraci Maxwell Renderu.
Objekty nelze používat v jiných scénách ani komerčně
využívat.

Stáhněte si scénu (6.37 Mb)

Tato scéna obsahuje:
- materiály pro Maxwell
- soubor Bracelet2.3dm

Scéna: Ducks
autor Thomas Anagnostou
Maxwell + Rhino 4 - scéna Ducks

Poznámka:
Scéna je určena pro demonstraci Maxwell Renderu.
Objekty nelze používat v jiných scénách ani komerčně
využívat.

Stáhněte si scénu (3.81 Mb)

Tato scéna obsahuje:
- materiály pro Maxwell
- soubor RubberDuckyMxcl .3dm

Scéna: Eagle
autor Curt Roth
Maxwell + Rhino 4 - scéna Eagle

Stáhněte si scénu (36,1 Mb)

Tato scéna obsahuje:
- materiály pro Maxwell
- scénu Eagle (formát mxs, nahrává se do Studia, ne do Rhina!)


Poznámky ke scénám pro Rhino:

Po nahrání scény si ještě musíte nahrát materiály pro scénu. Provedete to v okně Maxwell Material Browser. Klikněte na ikonu "I" v horní liště, vyhledejte adresář se staženou scénou s materiály a pomocí klávesy Shift označte všechny materiály a nahrejte je:

Import materiálů do Maxwellu

Materiály se objeví v okně Maxwell Material Brovser.

Výpis materiálů v Maxwellu

Materiály můžete přetáhnout z náhledové kuličky přímo na objekt ve scéně:

Přetažení materiálu na objekt

 

Testujeme Multilight

Multilight je revoluční a zcela neuvěřitelná funkce Maxwellu. Během výpočtu či dokonce i po výpočtu obrázku můžete ladit intenzitu jednotlivých světel ve scéně a tuto změnu ihned promítat do výsledného obrázku! Každé světlo má svůj posuvník, jejich intenzitu tedy můžete kombinovat, některé zcela vypnout atd. Před výpočtem obrázku musíte funkci Multilight zapnout, provedete to v okně Maxwell Scene Manager v záložce Settings:

Zapnutí funkce Multilight v Maxwellu

Níže vidíte panel Multilight, který se nachází v záložkách renderovacího okna Maxwellu. Pomocí posuvných jezdců můžete ladit intenzitu jednotlivých světel:

Panel Multilight - ladění intenzity světel během nebo po výpočtu obrázku

V náhledovém okně Preview se zobrazuje náhled obrázku s aktuálním světelným nastavením, kliknutím na tlačítko Refresh toto nastavení přenesete do renderovaného obrázku.

Zde je ukázka účinku různého světelného nastavení na scénu s kačenkami. Všimněte si, jak překvapivě kvalitní osvětlení je - dokonce i včetně odlesku plošného světelného zdroje na plastových kačenkách! Pokud je plošné světlo vypnuté, tak na kačenkách žádný odlesk tohoto světla není.

 Obrázky vygenerované pomocí funkce Multilight

Je sice pravda, že Maxwell už ze své podstaty není žádný svižník, ale absence složitých parametrů k nastavování, dostupnost rozsáhlé bezplatné knihovny materiálů a funkce jako Multilight nesmírně urychlují práci a v podstatě kompenzují delší výpočetní časy, protože zcela odpadají desítky zkušebních výpočtů, které jsou nutné v jiných renderovacích programech při výpočtu scény. Nastavte světla jen tak nahrubo a dolaďte je kdykoliv během výpočtu scény.

Další ukázka funkce Multilight - po vypočítání obrázku byly upravovány hodnoty jednotlivých světel a míchán jejich poměr. Jedná se pořád o jeden jediný vypočítaný obrázek, ze kterého vznikly následující varianty pouhou manipulací s intenzitou světelných zdrojů!

Multilight - scéna Eagle 01

Multilight - scéna Eagle 02

Multilight - scéna Eagle 03

Multilight - scéna Eagle 04

 

Doba výpočtu

První otázka, kterou jistě dostanete, když řeknete že jste něco renderovali v Maxwellu, zní: "A jak dlouho se to počítalo?". Jak už bylo řečeno, Maxwell je unbiased renderer, výpočet tedy konverguje k ideálnímu řešení a nelze proto říci, kdy je "hotov" - hotov bude tehdy, až uplyne vámi stanovená doba na výpočet nebo až jej sami ukončíte, když usoudíte, že kvalita obrázku je již dostačující. Níže vidíte několik ukázek obrázků z téže scény, jak byly ukládány během výpočtu v různých časových intervalech.

Doba výpočtu 1 minuta

Doba výpočtu 5 minut

Doba výpočtu 15 minut

Doba výpočtu 30 minut

Doba výpočtu 1 hodina

Doba výpočtu 16 hodin

Co z toho vyvodit? Po pár minutách renderu už máte slušný přehled o celkovém nasvícení a vzhledu scény. po půl hodině až hodině lze kvalitu obrázku )míru šumu) považovat za přijatelnou. Při delším výpočtu dochází už jenom k čištění "citlivých" oblastí jako je sko (viz. sklo v kabině), vykreslování kaustických efektů atd. Takže... jak dlouho se tento obrázek počítal? Pět minut? Půl hodiny? 16 hodin? Odpověď je jenom na vás...

A na závěr opět namlsávací galerie renderů z Maxwellu...

(obrázky pochází od různých autorů, většinou z platformy 3DS MAX. Opět upozorňuji, že to jsou opravdu rendery, nikoliv fotky :)

Architektura - interiéry

Render z Maxwellu - interiér - 01

a

/data/imgs/01257l.jpg

a

a

a

a

Architektura - exteriéry

a

a

a

a

a

a

Design

a

a

a

a

a

Související odkazy

Související články

Nahoru ↑

Diskuse k článku

  • [8] Jan Slanina17. 04. 2007, 12:45 – reakce na [7]

    reagovat

    Obrázky (raketa s renderovacími časy uvedenými v obrázku) jsem počítal na AMD Athlon 64 X2 DualCore 4800+, 2GB RAM, 64bit Win. U ostatních obrázků, které jsou uvedeny pod článkem, bohužel netuším, jak dlouho se počítaly (jsou od různých autorů), ale řekl bych že šlo o hodně hodin. Ale jak jsem psal v článku, je to relativní - renderovací čas je pouze jedna část celkové doby, strávená u vizualizace. Kolik musíte udělat testovacích renderů ve V-Rayi, než konečně "trefíte" to správné osvětlení? Kolikrát musíte ladit parametry, aby nevznikaly nechtěné artefakty? To vše v maxwellu odpadá /mimo jiné díky Multilightu)... Takže je pěkné, že nějaký renderer spočítá obrázek za půl hodiny, ale nikdo přitom neříká, že musel jeden a půl dne ladit parametry a světla...

  • [7] Pavel – 17. 04. 2007, 10:42

    Reaguje: [8] - reagovat

    Taky se přimlouvám za uvedení rendrovacích časů a konfigurace HW.

  • [6] Jiří Hoferek – 16. 04. 2007, 23:22

    reagovat

    Dobrý den. Musím říci, že z výše uvedeného by člověk nabyl dojmu — V Maxwell renderu dokáže renderovat i naprostý laik. Tak tomu ale zřejmě nebude :o). A k těm renderovacím časům. Zajímalo by mě na jaké sestavě a v jakém rozlišení byly pořízeny. Uvést jen čas pro orientaci je hodně relativní pojem, pokud váš stroj dosahuje desetinového výkonu.:o))

  • [5] Palo – 11. 04. 2007, 16:38

    reagovat

    Mě zase nechce vykreslit nic, pokud spustim render z Rhina tak mi to napise \\\"Error: MXS file is invalid\\\". Pokud prevedu model např. do obj.* tak mi to v Maxwell studiu neco vykresli, ale rovnou z Rhina nic! :((
    Nevite co stím??
    Jinak Super!!

  • [4] Pavel – 11. 04. 2007, 12:35

    reagovat

    Jak to tak sleduji, tak kluci v "Chaos Group" mírně zaspali, co se týká uvedení VRAYe pro Rhino4. S takovou příjdou o hodně zákazníků. Ač nedám na VRAY dopustit, tohle se mi moc, moc líbí.

  • [3] Petull – 11. 04. 2007, 12:17

    reagovat

    Tie obrázky sú naozaj neskutočné, ale napríklad 16hod čakať na jeden obrázok... to už je trocha moc. :-(
    Čo sa týka Maxwellu...mne z neho stále vychádzajú rozmazané obrázky :-( Som z toho už na nervy. Asi by to chcelo návod pre totálneho dementa ako som ja ;-)

  • [2] Pavel – 11. 04. 2007, 12:10

    reagovat

    Jak to tak sleduji, tak kluci v "Chaos Group" mírně zaspali, co se týká uvedení VRAYe pro Rhino4. S takovou příjdou o hodně zákazníků. Ač nedám na VRAY dopustit, tohle se mi moc, moc líbí.

  • [1] fuzzy3d11. 04. 2007, 06:24

    reagovat

    Fantastická kvalita. Perfektní barva světla a dokonalé stíny.

    Na podzim bude Core Quad levnější a pak budou lepší i časy :-)