Brazil r/s 2.0 Beta 11 pro Rhino 4
Publikováno: 12.3.2008 | Autor: Andy le Bihan | Rubrika: Renderování | Komentáře: 0 - Doporučit

Uživatele Rhina 4.0 vybízíme ke stažení a vyzkoušení nové betaverze renderovacího modulu Brazil r/s 2.0 pro Rhino 4.
Brazil r/s 2.0 Beta 11 si můžete stáhnout na adrese http://brazil.mcneel.com
Poznámky k novému webu Brazilu: většinu dokumentace, diskusí a souborů k Brazilu přesunujeme na stránku http://brazil.mcneel.com. To je nové centrální místo, kde najdete vše o Brazilu pro Rhino včetně blogu vývojářského týmu, diskusního fóra s podporou nntp, gallerií, tutoriálů atd. Pro spřístup k tomuto webu musíte zažádat o uživatelsé jméno a heslo.
Nové funkce: v nejnovější betaverzi je již prakticky hotová sada funkcí jádra včetně podpory fotonů a základního shaderu BAM Skin. Ještě zbývá nějaká práce na fotonech, ale z hlediska funkčonsti je tento produkt už téměř hotov.
Podporované verze Rhina: Brazil si při stažeín vyžádá CD-klíč vašeho Rhina 4.0. Betatestování Brazilu r/s je omezeno na uživatele Rhina 4.0, Brazil pro Rhino 3.0 ijž není podporován. Pro instalaci této betaverze Brazilu musíte mít Rhino 4.0 se Servisním balíčkem 3 nebo novějším, který si můžete stáhnout na adrese http://www.rhino3d.com/download.htm
Poznámky: Toto je aktuální betaverze renderovacího modulu Brazil r/s 2.0 pro Rhino. Produkt je již téměř hotov a je k němu i prvotní dokumentace.
Beta cyklus: betaverze Brazilu se objevují zhruba po dvou týdnech. Nemusíte stahovat RDK samostaně – vše co je potřeba je obsaženo v instalačním programu.
Známé problémy: kvůli problémům s prvním vydáním V-Raye pro Rhino 4.0 je zde známá nekompatibilita mezi V-Rayem a tímto vydáním Brazilu. Pokud používáte VRay pro Rhino 4.0, ujasněte si prosím před instalací Brazilu situaci u firmy ASGVIS. Pokud si nejste jistí co máte udělat a používáte V-Ray pro Rhino, tak si prosím nestahujte a neinstalujte Brazil Beta. Verze V-Raye, která tento probém opraví, by měla být dostupná již tento týden.
Kompletní seznam změn v této Betě najdete níže:
20080310: veřejná Beta 11
Funkce:
- Byla přidána soupiska textur materiálu Matte.
- Byl přidán shader Brazil Advanced Material Skin.
- Transparency mapa je již podporována správně.
- Shader Optimized basic material.
- Do konfiguračního souboru byla přidána volba Add Default Content.
- Do základního materiálu Rhina byla přidána podpora fotonů.
- Zapouzdřené soubory jsou ukládány jako zmenšené (SaveSmall).
- Do všech hlavních materiálů Brazilu byla přidána podpora fotonů - zbývají ještě smíšené materiály (blends).
- Do stromu uzlů v Content editoru byla přidána volba 'Remove instancing'.
- Volby Brazil Render Cache a Photon nyní podporují loading and saving.
- Nyní lze klikat na ikony voleb Render Cache a Photon a zapínat nebo vypínat jejich funkce.
- V Renderer Support byla přidána nová volba 'Restore content editor window at startup'.
- Byla přidána nová volba 'Restore options window at startup'.
Opravené chyby:
- Komplexní "dvoubarevné" procedurální textury nenastavovaly správně parametry podřízených objektů.
- Byl opraven problém s multithreadingem v textuře Dots.
- Základní materiálové slotu materiálu Utility byly implicitně vypnuté.
- Některé interní a implementační shadery se zobrazovaly v seznamu materiálů a textur, dokonce i kfyž byla volba konfigurace vypnutá.
- Soubory 24-bit TGA, TIFF nebo PNG se již nerenderuj plně průhledné.
- Zdroj reflexe v materiálu Matte nefungoval správně.
- Decals nebyly při transformaci objektu přesunuty.
- Průhledné stíny nepracovaly správně v základím materiálu Rhina.
- Volby Chrome glossiness nepracovaly správně.
- Za určitých okolností došlo ke zhroucení při nahrávání souborů bzpreset.
- Copy/Paste způsobovalo, že se v seznamu materiálů objevily vícenásobné materiály.
Hodně zábavy!
Andy le Bihan
Robert McNeel and Associates