Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Renderování > Nová kniha o V-Rayi pro Rhino!


Nová kniha o V-Rayi pro Rhino!

Publikováno: 24.5.2007 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Renderování | Komentáře: 2 - Doporučit

Kniha - ikonaUž se o tom šušká asi půl roku a teď je to konečně oficiální. ASGVis, tvůrce portu V-Raye do Rhina, vydává velice kvalitní knihu o V-Rayi pro Rhino. Kniha jde právě do tisku a hotová by měla být zhruba do dvou týdnů, ale skvělou novinou je, že tato kniha je všem zaregistrovaným uživatelům V-Raye pro Rhino k dispozici zdarma ve formátu PDF! Pod článkem najdete odkaz na stažení knihy.

Nová kniha o V-Rayi pro Rhino

Zdržení ve vydání knihy je snadno vysvětlitelné - autoři totiž do knihy zapracovávali ještě nové funkce z V-Raye pro Rhino 4, který oficiálně vyšel teprve před pár dny. Původním autorem knihy je Cafer (vlastním jménem Chia Fu Chiang), čínský uživatel a nadšený propagátor Rhina. Společnost ASGVis pak tuto knihu přeložila do angličtiny a přidala popisy funkcí v nové verzi V-Raye.

Musím říct, že čekání se vyplatilo a do rukou se nám dostává skvělá kniha, plná obrázků a příkladů, na kterých jsou vysvětleny snad všechny důležité funkce a parametry V-Raye. Nechybí popisy materiálů (i hodně pokročilých), kamery, renderovacích parametrů, hloubky ostrosti, mapování a dalších funkcí V-Raye pro Rhino.

Tuto knihu bude možné v papírové podobě zakoupit v našem internetovém obchodě www.3dshop.cz. Její cena se předpokládá mezi 500 - 800 Kč, což v kontextu zahraničních odborných knih není mnoho. Kniha má 100 stran a bude celobarevná.

Ukázky z knihy

Prohlédněte si několik zmenšených ukázek z knihy. Obrázky v PDF verzi jsou velice kvalitní a v plném rozlišení, při tisku na inkoustové tiskárně budou všechny texty v dialogových oknech pohodlně čitelné.

Kniha o V-Rayi pro Rhino - 01

Kniha o V-Rayi pro Rhino - 02

Kniha o V-Rayi pro Rhino - 03

Kniha o V-Rayi pro Rhino - 04

Kniha o V-Rayi pro Rhino - 05

Kniha o V-Rayi pro Rhino - 06

Kniha o V-Rayi pro Rhino - 07

Kniha o V-Rayi pro Rhino - 08

Kniha o V-Rayi pro Rhino - 09

Kniha o V-Rayi pro Rhino - 10

Obsah knihy

Install V-Ray for Rhino
Activating V-Ray for Rhino
Before you Start Rendering
Understanding Default Settings
Render Options

  • Save and Load Option Settings
  • Two ways to assign materials in V-Ray

Material Editor

  • Diffuse Layer
  • Adding a new Material
  • How to duplicate a material
  • How to change the name of a material
  • How to remove a material
  • Others

Material Usage
Add Lights
The Characteristics of Rectangular Light

  • Size does matter
  • Shadows change according to the size
  • Impact on reflective objects due to visible and invisible rectangle light
  • Double Sided Option

Material: Reflection Layer

  • Adding Reflection Layer
  • Fresnel Reflections

Reflections and Highlights
Other Parameters

  • Reflection Glossiness
  • Reflection Filter

Refraction Layer

  • Add Refraction Layer
  • Controlling the Amount of Transparency
  • The color of refractive materials
  • Fog Settings Explained
  • Adjusting Refraction IOR
  • The Glossiness of Refractive Materials
  • Shadows of Refractive Materials
  • Double-Sided Material
  • Translucent Material

Emissive Materials

  • Add Emissive Layer
  • Adjust the Intensity
  • Adjust the Color
  • Emissive Textures

Texture Mapping

  • Projection Types and Adjustments

Bump Maps
Displacement

  • Adding Displacement
  • Displacement Parameters
  • Adjusting Displacement

Transparency Mapping

  • What is Transparency Mapping
  • How Transparency Mapping Works
  • Another Method to create the same result
  • Other uses for transparency mapping

V-Ray Two-Sided Material

  • Adding a V-Ray Two-Sided Material
  • Working with V-Ray Two-Sided Material

V-Ray for Sketch Up Two-Sided Material

  • Adding a V-Ray for Sketch Up Two-Sided Material
  • Working with V-Ray for Sketch Up Two-Sided Material

Environment Lighting

  • Interior or Exterior?
  • Techniques for adjusting illumination
  • HDR Environment Light Source
  • Bitmap Environment Light Source
  • Environment Light source for semi-open space

Choosing different Render Engines

  • Classification of Light Bounces

Primary Engine: Irradiance Map
Primary/Secondary Engine: Quasi Monte Carlo
Secondary Engine: Light Cache
Lighting Dialog Box
Light and Shadow

  • The Quality of Shadow
  • Radius for Shadow edge

Adjusting the Camera

  • Rotate the camera
  • Adjusting the lens length

Depth of Field

  • What is Depth of Field?
  • How to find out the focal distance
  • Size of Aperture
  • Change focal distance

Physical Camera

  • Type of Camera
  • Exposure
  • Adjusting Exposure
  • Using Aperture
  • Using Shutterspeed
  • Using ISO
  • Adjusting White Balance

Sun and Sky

  • Using the Sun with the V-Ray Physical Camera
  • Accessing the Sun Properties
  • Exposing Your scene with the Physical Camera
  • Adding the V-Ray Sky
  • Time of Day and the Sun's appearance
  • Changing the Sun's Appearance with Turbidity
  • Changing the Sun's Appearance with Ozone
  • Gamma Correction and the V-Ray Sun and Sky
  • Enabling Gamma Correction
  • Using Color Mapping with the V-Ray Sun

Liquid inside Transparent Glass

  • Strange Image

Caustics

  • What are Caustics?
  • Examples

Color Mapping

  • The Function of Color Mapping
  • Types of Color Mapping

Adaptive Subdivision Control

  • Adaptive Subdivision Sampler
  • Fixed Rate Sampler
  • Adaptive QMC Sampler

Mesh Settings

  • Setting Custom Render Mesh

Resolution of the Image

  • Image size setting
  • Saving your image

V-Ray Frame Buffer

  • Render image window toolbar

Distributed Rendering

  • Setting Up the V-Ray Distributed Rendering Spawner
  • Finding the IP address of the slave Computer
  • Starting the DR Spawner
  • Connecting to Slave Machines
  • Some Considerations for Distributed Rendering

Sample Materials

Související odkazy

Nahoru ↑

Diskuse k článku

  • [2] mousek24. 05. 2007, 19:25

    reagovat

    parada konecne nejaka knizka na citanie pocas cesty vlakom .. :)

  • [1] Petull – 24. 05. 2007, 19:21

    reagovat

    Jeej, to je paráda! Síce teraz v 3D nerobím už skoro nič,ale určite to aspoň omrknem.