Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Renderování > Nové DVD tutoriály od Gnomon Workshop


Nové DVD tutoriály od Gnomon Workshop

Publikováno: 11.6.2007 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Renderování | Komentáře: 0 - Doporučit

Gnomon - ikonaZ našeho internetového obchodu 3Dshop.cz už jistě víte, že nabízíme širokou škálu výukových DVD z nejrůznějších oblastí počítačové 2D a 3D grafiky nebo ruční kresby. Mezi nejznámější a nejoblíbenější patří bezesporu tutoriály od hollywoodské firmy The Gnomon Worksop a v tomto článku si ukážeme, jaké novinky se v její nabídce objevily během letošního roku.

Drawing Dinosaurs - Anatomy and Sketching

Mnoho z nás kreslilo v dětství dinosaury. Dinosauři jsou plní paradoxů. Obývali svět jako něco mezi monstrem a zvířetem, představou a vědou. Pro mnohé byli dinosauři prostředkem k pochopení světa. Není překvapením, že mnozí přední světoví paleontologové začínali jako umělci. Na tomto DVD vás přivede David k pochopení anatomie dinosaurů, s naprostým potěšením z vdechování života, osobitosti a pohybu těmto inspirujícím tvorům. David odkrývá širokou škálu témat od kosterní soustavy a svalů až k pohybu a základních gest různých typů těl. Zaměřuje se také na zachycení rychlé skici obou typů dinosaurů, býložravých i masožravých.

Drawing Dinosaurs - Anatomy and Sketching

 

Creating a Faery Figure

Na tomto dvoudiskovém DVD vysvětluje a ukazuje známá umělkyně Wendy Froud, jak vytvářet pohádkové postavičky. Začíná vizualizací pro lepší přenesení vašich představ do jedinečných návrhů. Ukazuje, jak správně vytvořit kostru a jak připravit polymerové tělo a odhaduje různé problémy, které by se mohly v průběhu postupu objevit. Poté tvaruje hlavu, horní část trupu, ruce a chodidla, stanovuje proporce a gesta postavy a vysvětluje, jak rychle přidat detaily obličeje pomocí palety nástrojů. Pak vám Wendy ukáže jak vyrobit tělo a předvede výběr materiálů pro kostým a vlasy. Nakonec předvede kreslení, sestavení šatů, tvorbu křídel a přidání vlasů, vše s přihlédnutím k vlastní osobnosti víly.

Creating a Faery Figure

 

Character Design Techniques

Na tomto DVD odkrývá Keith Thompson svůj postup kreslení postavy zombie od náčrtu až po konečnou kresbu. Keith předvádí všechny kroky od rozvíjení počátečního nápadu, vytvoření výchozí kresby s použitím tradičního média, přes skenování kresby do počítače až po aplikaci barev v programu Adobe Photoshop®. Keith také vysvětluje, jak dosáhnout dokonalou gestikulaci a atmosféru náčrtku všemi způsoby až ke konečnému koncepčnímu obrazu. Tneto proces od tradičního k digitálnímu médiu bude také aplikován na několik dalších pohledů na postavu. Keith vysvětluje, jak jsou tyto náhradní úhly a sety ortografických rotací navrženy, aby pomohly 3D modelářům.¨

Character Design Techniques

 

Imaginative Illustration vol. 1

Na prvním ze tří DVD Vás J.P. vezme na úžasnou kreativní a technickou cestu s ukázkou toho, jak při tvorbě své ilustrace "Dark Riders" vychází pouze z představy. Odkrývá první stádia postupu od počáteční myšlenky až po miniaturu, koncepční návrh a konečnou barevnou skicu. J.P. také hovoří o tom, jak osobitost postavy, kostýmy, zbraně a akční pózy ovlivňují výpravnost konečné ilustrace. Naučíte se kreativní postup komponování miniatur a to, jak použít části vašeho návrhu pro budoucí reference, jakmile se přiblížíte konečné dynamické ilustraci. V průběhu kurzu odkrývá J.P. použití tradičních médií jako jsou markery, akrylové a olejové malby a hovoří o jejich výhodách.

Imaginative Illustration vol. 1

 

Imaginative Illustration vol. 2

Na tomto druhém DVD vás J.P. provede klíčovým krokem - tvorbou černobílého podkresu. Probere podrobně své techniky a dotkne se kompozice a nasvícení. Uvidíte, jak J.P. používá kreslicí a transformační nástroje v Photoshopu pro rychlou tvorbu detailů pozadí s textura,o a předchystanými originálními obrázky. J.P. vám také ukáže, jak své postavy a scénu vizuálně okrášlí pomocí závěrečného kreslení barvami. Díky této lekci získáte vhled do autorova pracovního procesu, tak, jak se bude postupně nořit do světa "Dark Riders" a jak bude ve své kresbě rozvíjet postavy, příšery a příběh.

Imaginative Illustration vol. 2

 

Imaginative Illustration vol. 3

Na tomto třetím a posledním DVD hovoří J.P. o technikách barevné malby, které používá k dokončení ilustrace. Posaďte se a nechte J.P., aby vás provedl tím, jak vybarvuje a přidává detaily do ilustrace s pomocí Adobe Photoshop. Věnuje se barevné paletě spolu s barevným osvětlením a barevným glazováním. Hovoří také o tom, jak používá svou originální barevnou skicu k dokončení barevné malby. Dívejte se a naučte se, jak J.P. maluje detailní popředí postav od začátku do konce a odkrývá barevnou paletu spolu s barevným osvětlením, barevným glazurováním a jejich významem. Hovoří také o tom, jak používá svoji originální barevnou skicu k dokončení barevné malby. Dívejte a naučte se, jak J.P. maluje detailní postavy v popředí od začátku až do konce. V průběhu celého DVD zkoumá J.P. materiály, textury a atmosféru, stejně jako krativní nápady a realismus. Díky této přednášce se podíváte do zákulisí postupů J.P., které odhalíte během dokončování ilustrace "Dark Riders".

Imaginative Illustration vol. 3

 

Comic Book Penciling

Na tomto DVD vám Stephen Platt od začátku do konce ukáže, jak vytvořit celostránkovou kresbu tužkou. Začne zkoumáním počátečních miniatur a pomocí fotokopírky a lightboxu zvětší vybranou hrubou miniaturu. Během tohoto kurzu vám Stephen ukáže, jak naznačuje změnu formy, jak stínuje valéry, texturu a hmotu, vše při současném dodržení deamatického grafického výrazu. Navíc vám povypráví o obecných konvench v kresbě a dá vám různé rady ohledně vašeho portfolia a o tom, jak si můžete vydělávat jako profesionální ilustrátor komiksů.

Comic Book Penciling

 

The Secrets of Organic Modeling

Umělce jako je Taron je velice těžké najít. Nadaný umělec, animátor, muzikant a programátor inspiruje umělce po celém světě a zaslouží si být nazýván mistr a guru. The Secrets of Organic Modeling je kompletní seznámení s jeho metodami modelování pomocí subdivision geometrie. Jeho techniky umožňují extrémně rychlou práci a vedou k vysoké úrovni kontroly nad objektem. Taron odkrývá každý krok procesu modelování hlavy včetně počátečního rozvržení, přidávání detailů, řízení topologie a dolaďování proporcí. Taron je známý jako jeden z nejrychlejších a nejjefektivnějších modelářů v oboru a z jeho práce budou čerpat jak studenti, tak i profesionálové.

The Secrets of Organic Modeling

 

The Digital Maquette, Volume One

Série Art Directing od Zacka Petroca začínají dílem The Digital Maquette. Tento titul představuje inovativní a přímou cestu k tvorbě 3D obsahu. Zack ukazuje pracovní postup při přechodu mezi programy Maya a Mudbox, nastiňuje výhody "digitálního sochařství" a předvádí, jaké může tento postup přinést výhody vašemu designérskému týmu. Průběh práce je prezentován s ohledem na umělce. Všímá si specifických nástrojů a technik a zaměřuje se na to, jak přispívají k tvůrčí svobodě při navrhování. V průběhu toho, jak Zack tvoří dvě postavy z počátečního polygonového kvádru až do konečné pózy, vypráví o tom, jak nadefinovat vaši postavu z obou pohledů - uměleckého vedení a digitálního sochařství. Tato lekce je určena pro umělecké ředitele a produkční designéry, kteří se zajímají o to, jak může být digitální sochařství použito v jejich tvůrčím procesu. Jsou zde i informace pro umělce, kteří se zajímají o rozvoj svých dovedností digitálních sochařů.

The Digital Maquette, Volume One

 

Introduction to Maya - Interface and Workflow

V uplynulých letech se Maya stala přední 3D aplikací, používanou ve filmovém a herním průmyslu. Díky své rozmanité sadě nástrojů Maya exceluje kvůli integraci, flexibilitě a výkonu při modelování, texturování, osvětlení, renderingu, animaci, riggingu a efektech. Toto DVD, které je navrženo pro nováčky v Maye, obsahuje více než pětihodinový výklad. Probereme si základy uživatelského rozhraní a zaměříme se na to, jak pracuje zkušený uživatel. Naučíte se efektivně vytvářet a organizovat hierarchie, objekty, komponenty a kamery. Představíme vám mnoho konceptů, včetně použití polygonů versus NURBS, převod na tesselaci, antialiasing, UV Layout, projekty, přednastavení a MEL skripty. Všimneme si také přizpůsobení uživtelského rozhraní, které vám pomůže dramaticky zvýšit efektivitu a zlepšit postup práce.

Introduction to Maya - Interface and Workflow

 

Fluid Simulation with Glu3D

Na tomto DVD ukazuje Cetin Tuker základní parametry Glu3D v programu 3ds Max včetně hlavního uzlu Glu3D, zdroje částic, správce objektů a nastavení parametrů na úrovni objektů. Cetin vás také provede produkčně orientovaným animačním projektem simulace kapalin, který bude zahájen kresleným scénářem. V průběhu jsou rozebírány témata jako je modelování předmětů v programu Max, nastavení scény, animační alternativy s použitím Glu3D funkce PWrapper pomocí particle flow Maxu, vyplnění uzavřených objemů Glu3D částicemi a exploze kapalin. Shlédnutím tohoto DVD se seznámíte s celým produkčním postupem při tvorbě komerčního projektu založeného na kapalinách.

Fluid Simulation with Glu3D

 

Maya Dynamics: Underwater Environments

Na tomto DVD představuje John proces tvorby podvodních efektů a vysvětluje každý krok procesu od začátku až do konce. Začíná s dnem oceánu a pohybem kamery, ukazuje, jak vytvořit podvodní atmosferické podmínky, jako jsou plovoucí částečky, fotorealistické bubliny, vodní opar a kaustické světlo, procházející skrze vlnící se mořskou hladinu. John využívá systém dynamiky v Maye k vytvoření dodatečných prvků v záběru a ukazuje jejich použití v prostředí animace. Dále vám řekne, jak používat "springs" a "goals" k vytvoření kotvy a dynamického lana, padajícího na dno moře a ukáže vám, jak používat instance částic pro vytvoření dynamických hejen ryb. Poté John prochází poslední kroky tvorby plovoucí mořské trávy a vlnícího se písku na rozbouřeném dnu. Na konci tohoto DVD budete mít nejen kompletní animaci, připravenou k doladění a kombinování, ale také získáte schopnost vytvořit si svůj vlastní fantastický podmořský záběr.

Maya Dynamics: Underwater Environments

 

Introduction to Sculpting Fluid Dynamics

Wayne England představuje tvorbu digitální dynamiky tekutin s pomocí Real Flow, jež zahrnuje i systematický přehled metod použitých pro vytvoření fotorealistických efektů dynamiky tekutin. Divák prochází krok po kroku základními procedurami a parametry v Real Flow, které dohromady dávají základní praktickou znalost práce v tomto programu. Dostane se vám důkladného výkladu funkcí, které jsou důležité pro vytvoření produkčního pracovního procesu, jako jsou otázky měřítka, převod částic na sítě, řízení Real Flow Node přes příkazový řádek, výměna dat s ostatními 3D balíky a mnoho dalších praktických a kreativních metodologií. V kontextu tutoriálových projektů mohou být vytvořeny digitální kapaliny s vysoce realistickými charakteristikami. materiál, kterým se zabývá toto DVD, je určen studentům a profesionálům, kteří chtějí posílit své praktické vědomosti v široké oblasti estetických možností v Real Flow.

Maya Dynamics: Underwater Environments

 

Pipelines for Video Game Animation

Scott Easley vás provede procesem tvorby animace postavy, který vám umožní stále zlepšovat a aktualizovat vaše vlastní postavy bez nechtěného vlivu na existující animace. Scott vám také ukáže, jak použít animační editor Trax a jak si vytvořit knihovnu animovaných akcí, kterou pak můžete využít pro vytvoření mnohem složitějších charakterových animací. Na tomto DVD najdete tutoriály, ukázkový rig, blend shapes pro nastavení mimiky obličeje, textury postav, uživatelské nástroje, pózy a projekt pro Mayu.

Pipelines for Video Game Animation