Vychází betaverze V-Ray 1.5 pro Rhino
Publikováno: 20.12.2011 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Renderování | Komentáře: 3 - Doporučit
![vray 1.5 ikona](/data/imgs/02476s.jpg)
Betaverze V-Ray 1.5 pro Rhino
Stažení betaverze
Pokud nejste na webu výrobce www.chaosgroup.com zaregistrovaní, musíte se v první řadě zaregistrovat. Poté vyplníte tuto žádost. Po jejím zpracování výrobcem obdržíte e-mailem další informace.
Proces zpětné odezvy
Každý, kdo se bude po schválení své přihlášky podílet na programu beta testování, získá přístup do diskusního fóra, kde bude moci sdílet své názory a vyměňovat si informace s ostatními beta testery. Můžete zde také ohlašovat chyby, požadavky na nové funkce a také zde můžete ostatním předvést svá díla. Další možností je přímý kontakt s vývojovým týmem. Své připomínky posílejte na e-mail vrayrhino@chaosgroup.com.
Časový rámec
Beta testovací program V-Raye 1.5 pro Rhino byl zahájen 20. prosince 2011 a potrvá až do oficiálního vydání programu. Oficiální vydání je plánováno na únor 2012.
Nové ceny V-Raye 1.5 pro Rhino
Všichni, kdo si zakoupí současnou verzi V-Raye pro Rhino mezi 1. zářím 2011 a datem oficiálního vydání V-Raye 1.5, obdrží bezplatný upgrade na V-Ray 1.5 pro Rhino. Pro provozování licence V-Ray 1.45 pro Rhino je nicméně nutné zakoupit bezpečnostní hardwarový klíč (viz. "Hardware dongle" v tabulce níže).
Ceny jsou ponechány v Eurech, cena v českých korunách bude přepočtena dle aktuálního denního kurzu v okamžiku objednávky produktu na 3Dshopu.
Produkt | Cena EUR |
---|---|
V-Ray 1.5 for Rhino ADV | 690 |
Hardware dongle | 27 |
Upgrade na V-Ray 1.5 for Rhino ADV | 230 |
V-Ray Academic 1.5 for Rhino | 180 |
V-Ray Lab Kit 1.5 for Rhino (30 licencí) | 610 |
Klíčové funkce v nové verzi V-Ray 1.5 pro Rhino
Ke každé funkci je přiřazeno názorné video s anglickým komentářem.
V-RayRT®
je revolučně nový renderovací engine, který nabízí okamžitou odezvu a značně urychluje nastavení materiálů a osvětlení scény. V-RayRT® je vystavěn na stejném robustním jádře jako V-Ray®, proto je přechod mezi nimi zcela plynulý.
Dome Light
nabízí jednoduché a artefaktů prosté řešení při osvětlování scény pomocí obrázku. Jeho výkonný importance sampling analyzuje HDR obrázky za účelem optimalizace sledování paprsků světla a vytvoření přesného globálního osvětlení (GI).
V-Ray Proxy
je nenahraditelný nástroj pro správu spotřeby paměti a pro efektivní renderování masivního množství geometrie. Objekty V-Ray Proxy jsou nahrávány a odstraňovány dynamicky během renderování a tím šetří životně důležité paměťové zdroje.
Čočkové efekty (Glare / Bloom)
neboli záře a třpyt simulují přirozené čočkové jevy, které nastávají při fotografování odlesků.
Disperze
nabízí možnost sledovat a lámat světlo na základě jeho vlnové délky, což vede k vytvoření realističtějších efektů.
Retrace Threshold
snižuje výskyt artefaktů u Light Cache a zlepšuje vzhled rozostřených reflexí (odrazů) a refrakcí (lomů). Light cache můžete používat pro rozostřené paprsky.
Ambient Occlusion
generuje stínování (přesněji stíny) na základě vzájemné vzdálenosti objektů a zlepšuje tak účinně detailnost globálního osvětlení (GI) bez výrazného dopadu na dobu renderování.
Další nové funkce
VRayDirt - simuluje zašpinění v rozích a v rýhách objektů na základě jejich radiální vzdálenosti. VRayDirt lze použít pro vytvoření mnoha různých efektů, včetně renderů s ambient occlusion.
Interpolace (Reflections a Refractions) - urychluje renderování díky interpolaci a cachování efektů rozostřených odrazů a lomů (glossy reflections a glossy refractions).
IES světla - přesná definice osvětlení na základě fotometrických dat od výrobců svítidel.
Sphere Light - k nástrojům V-Raye 1.5 pro Rhino přidává nový světelný zdroj - sférické plošné světlo.
Lepší integrace s Rhinem.
V-Ray 1.5 pro Rhino podporuje Slunce v RDK Rhina, který lze použít ve spojení se systémem VRaySun/ Sky.
V-Ray 1.5 pro Rhino podporuje 32 a 64bitové verze Rhina 5.0 i 32bitovou verzi Rhina 4.0
Licenční politika
Pro zajištění optimální bezpečnosti, spolehlivosti a přenositelnosti se společnost Chaos Group, výrobce programu V-Ray, rozhodla pro licencování svého software prostřednictvím hardwarových klíčů. Hardwarový bezpečnostní klíč účinně chrání licenci V-Raye proti počítačovým haváriím, rutinní hardwarové údržbě a změnám hardwarového vybavení; mimo to nabízí uživateli možnost provozovat V-Ray na více počítačích.
Je důležité vědět, že hardwarový klíč neomezuje použití software na konkrétní počítač. V-Ray License Server je systém plovoucích licencí a umožňuje to, aby si uživatelé volně "brali" licence až do dosažení celkového zakoupeného počtu licencí.
Zákazníci kupující V-Ray 1.5 pro Rhino mají možnost zakoupit nový hardwarový klíč nebo nainstalovat licenci na již existující klíč.
Výhody hardwarového klíče pro uložení softwarových licencí
-
Licence jsou bezpečně uloženy na hardwarovém zařízení
Pokud vlastníte softwarový klíč, musíte jej většinou při přeinstalaci nebo upgrade operačního systému obnovovat. Pokud se to stává častěji, může výrobce obnovení odmítnout pro podezření ze zneužití a úniku softwarového klíče. Naše mnohaleté zkušenosti potvrzené tisícovkami zákazníků ukazují, že za tu dobu došlo pouze k několika málo případům ztracených nebo poškozených hardwarových klíčů.
-
Přenositelnost
Hardwarové klíče lze volně přenášet mezi různými počítači, kdykoliv je to potřeba. Pokud například probíhá údržba serveru nebo vznikne potřeba použít software mimo pracovní místo, můžete hardwarový klíč velice snadno přemístit z jednoho počítače na druhý.
-
Pružnost
Licence lze snadno převádět mezi hardwarovými klíči pro splnění požadavků zákazníka - tolikrát, kolikrát je potřeba. Může se například jednat o převod licence mezi pracovními místy.
-
Viditelnost
Klient si může kdykoliv licence zobrazit a ví, kolik lidí a kdo licence používá.
Diskuse k článku
[3] Pavel Bukacek – 02. 06. 2012, 22:58 – reakce na [2]
reagovat
Material ID je plne funkcni - barva masky se nastavuje ve vlastnostech materialu
[2] Pavel Bukacek – 03. 05. 2012, 12:00 – reakce na [1]
Reaguje: [3] - reagovat
dobry den,
pokud myslite masky objektu, tak je funkcni a lze pouzit kanal RenderID
[1] woziq – 01. 05. 2012, 18:46
Reaguje: [2] - reagovat
Dobrý den
Chtěl bych se zeptat, jestli v téhle verzi už fungují VFB kanály, konkrétně Material ID.
Děkuji