Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Renderování > Vychází betaverze V-Ray 1.5 pro Rhino


Vychází betaverze V-Ray 1.5 pro Rhino

Publikováno: 20.12.2011 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Renderování | Komentáře: 3 - Doporučit

vray 1.5 ikonaPro všechny uživatele renderovacího modulu V-Ray pro Rhino máme skvělou zprávu - po mnoha letech stagnace, slibů a upřednostňování SketchUpu u AsgVisu došlo k zásadní změně - vývoj převzal do svých rukou přímo výrobce V-Raye, firma Chaos Group. Konečně je tu první betaverze V-Raye 1.5 a hned se dozvíte, co nového přináší a jak se k ní můžete dostat.

Betaverze V-Ray 1.5 pro Rhino


Stažení betaverze

Pokud nejste na webu výrobce www.chaosgroup.com zaregistrovaní, musíte se v první řadě zaregistrovat. Poté vyplníte tuto žádost. Po jejím zpracování výrobcem obdržíte e-mailem další informace.

Proces zpětné odezvy

Každý, kdo se bude po schválení své přihlášky podílet na programu beta testování, získá přístup do diskusního fóra, kde bude moci sdílet své názory a vyměňovat si informace s ostatními beta testery. Můžete zde také ohlašovat chyby, požadavky na nové funkce a také zde můžete ostatním předvést svá díla. Další možností je přímý kontakt s vývojovým týmem. Své připomínky posílejte na e-mail vrayrhino@chaosgroup.com.

Časový rámec

Beta testovací program V-Raye 1.5 pro Rhino byl zahájen 20. prosince 2011 a potrvá až do oficiálního vydání programu. Oficiální vydání je plánováno na únor 2012.

Nové ceny V-Raye 1.5 pro Rhino

Všichni, kdo si zakoupí současnou verzi V-Raye pro Rhino mezi 1. zářím 2011 a datem oficiálního vydání V-Raye 1.5, obdrží bezplatný upgrade na V-Ray 1.5 pro Rhino. Pro provozování licence V-Ray 1.45 pro Rhino je nicméně nutné zakoupit bezpečnostní hardwarový klíč (viz. "Hardware dongle" v tabulce níže).

Ceny jsou ponechány v Eurech, cena v českých korunách bude přepočtena dle aktuálního denního kurzu v okamžiku objednávky produktu na 3Dshopu.

Produkt Cena EUR
V-Ray 1.5 for Rhino ADV 690
Hardware dongle 27
Upgrade na V-Ray 1.5 for Rhino ADV 230
V-Ray Academic 1.5 for Rhino 180
V-Ray Lab Kit 1.5 for Rhino (30 licencí) 610

Klíčové funkce v nové verzi V-Ray 1.5 pro Rhino

Ke každé funkci je přiřazeno názorné video s anglickým komentářem.

V-RayRT®

je revolučně nový renderovací engine, který nabízí okamžitou odezvu a značně urychluje nastavení materiálů a osvětlení scény. V-RayRT® je vystavěn na stejném robustním jádře jako V-Ray®, proto je přechod mezi nimi zcela plynulý.

Dome Light

nabízí jednoduché a artefaktů prosté řešení při osvětlování scény pomocí obrázku. Jeho výkonný importance sampling analyzuje HDR obrázky za účelem optimalizace sledování paprsků světla a vytvoření přesného globálního osvětlení (GI).

V-Ray Proxy

je nenahraditelný nástroj pro správu spotřeby paměti a pro efektivní renderování masivního množství geometrie. Objekty V-Ray Proxy jsou nahrávány a odstraňovány dynamicky během renderování a tím šetří životně důležité paměťové zdroje.

Čočkové efekty (Glare / Bloom)

neboli záře a třpyt simulují přirozené čočkové jevy, které nastávají při fotografování odlesků.

Disperze

nabízí možnost sledovat a lámat světlo na základě jeho vlnové délky, což vede k vytvoření realističtějších efektů.

Retrace Threshold

snižuje výskyt artefaktů u Light Cache a zlepšuje vzhled rozostřených reflexí (odrazů) a refrakcí (lomů). Light cache můžete používat pro rozostřené paprsky.

Ambient Occlusion

generuje stínování (přesněji stíny) na základě vzájemné vzdálenosti objektů a zlepšuje tak účinně detailnost globálního osvětlení (GI) bez výrazného dopadu na dobu renderování.

Další nové funkce

VRayDirt - simuluje zašpinění v rozích a v rýhách objektů na základě jejich radiální vzdálenosti. VRayDirt lze použít pro vytvoření mnoha různých efektů, včetně renderů s ambient occlusion.

Interpolace (Reflections a Refractions) - urychluje renderování díky interpolaci a cachování efektů rozostřených odrazů a lomů (glossy reflections a glossy refractions).

IES světla - přesná definice osvětlení na základě fotometrických dat od výrobců svítidel.

Sphere Light - k nástrojům V-Raye 1.5 pro Rhino přidává nový světelný zdroj - sférické plošné světlo.

Lepší integrace s Rhinem.

V-Ray 1.5 pro Rhino podporuje Slunce v RDK Rhina, který lze použít ve spojení se systémem VRaySun/ Sky.

V-Ray 1.5 pro Rhino podporuje 32 a 64bitové verze Rhina 5.0 i 32bitovou verzi Rhina 4.0

Licenční politika

Pro zajištění optimální bezpečnosti, spolehlivosti a přenositelnosti se společnost Chaos Group, výrobce programu V-Ray, rozhodla pro licencování svého software prostřednictvím hardwarových klíčů. Hardwarový bezpečnostní klíč účinně chrání licenci V-Raye proti počítačovým haváriím, rutinní hardwarové údržbě a změnám hardwarového vybavení; mimo to nabízí uživateli možnost provozovat V-Ray na více počítačích.

Je důležité vědět, že hardwarový klíč neomezuje použití software na konkrétní počítač. V-Ray License Server je systém plovoucích licencí a umožňuje to, aby si uživatelé volně "brali" licence až do dosažení celkového zakoupeného počtu licencí.

Zákazníci kupující V-Ray 1.5 pro Rhino mají možnost zakoupit nový hardwarový klíč nebo nainstalovat licenci na již existující klíč.

Výhody hardwarového klíče pro uložení softwarových licencí

  • Licence jsou bezpečně uloženy na hardwarovém zařízení

Pokud vlastníte softwarový klíč, musíte jej většinou při přeinstalaci nebo upgrade operačního systému obnovovat. Pokud se to stává častěji, může výrobce obnovení odmítnout pro podezření ze zneužití a úniku softwarového klíče. Naše mnohaleté zkušenosti potvrzené tisícovkami zákazníků ukazují, že za tu dobu došlo pouze k několika málo případům ztracených nebo poškozených hardwarových klíčů.

  • Přenositelnost

Hardwarové klíče lze volně přenášet mezi různými počítači, kdykoliv je to potřeba. Pokud například probíhá údržba serveru nebo vznikne potřeba použít software mimo pracovní místo, můžete hardwarový klíč velice snadno přemístit z jednoho počítače na druhý.

  • Pružnost

Licence lze snadno převádět mezi hardwarovými klíči pro splnění požadavků zákazníka - tolikrát, kolikrát je potřeba. Může se například jednat o převod licence mezi pracovními místy.

  • Viditelnost

Klient si může kdykoliv licence zobrazit a ví, kolik lidí a kdo licence používá.

Diskuse k článku

  • [3] Pavel Bukacek02. 06. 2012, 22:58 – reakce na [2]

    reagovat

    Material ID je plne funkcni - barva masky se nastavuje ve vlastnostech materialu

  • [2] Pavel Bukacek03. 05. 2012, 12:00 – reakce na [1]

    Reaguje: [3] - reagovat

    dobry den,
    pokud myslite masky objektu, tak je funkcni a lze pouzit kanal RenderID

  • [1] woziq – 01. 05. 2012, 18:46

    Reaguje: [2] - reagovat

    Dobrý den

    Chtěl bych se zeptat, jestli v téhle verzi už fungují VFB kanály, konkrétně Material ID.

    Děkuji