Nová verze Arionu, nové obrázky, nová videa
Publikováno: 9.4.2010 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Renderování | Komentáře: 15 - Doporučit

Nová verze Arion render 1.0.01
Randomcontrol s potěšením ohlašuje okamžitou dostupnost programu Arion Render 1.0.01. Zákazníci se mohou přihlásit na zákaznické FTP a tuto novou verzi si mohou ihned stáhnout.
Hlavní vylepšení v této verzi:
Je prostě neuvěřitelné, co vývojáři dokázali za pouhé dva týdny času od vydání verze 1.0.00. Posuďte sami:
- bylo vyřešeno mnoho situací, při kterých mohl spadnout driver grafické karty a/nebo CUDA
- zhruba 2x rychlejší renderování na CUDA zařízeních v závislosti na konkrétní scéně
- 7x menší alokace paměti na CUDA pro frame buffer
- až 128 materiálů v reálném čase bez vlivu na výkon
- podpora architektury Fermi
- přechod na finální CUDA toolkit 3.0
- automatická detekce maximálního počtu CUDA vláken na blok (připraveno pro budoucí modely karet)
- lepší práce s masivní geometrií (možnost otevřít mnohem větší scény)
- plná podpora příkazové řádky přes arncmd.exe
- NetWarrior nyní podporuje arncmd.exe (vzdálené renderování animací a dávek)
- popisný soubor readme.txt o problému s Watchdog Timerem ve Windows (padání ovladače karty kvůli systému)
- opraveny stíny od Slunce - původně byly ostré, nyní se se vzdáleností rozostřují
GPU akcelerace v Arionu je založena na technologii CUDA od nVidie, proto musíte mít nainstalovaný nVidia CUDA Toolkit 3.0.
win32bit - http://www.nvidia.com/object/thankyou.html?url=/compute/cuda/3_0/toolkit/cudatoolkit_3.0_win_32.exe
win64bit - http://www.nvidia.com/object/thankyou.html?url=/compute/cuda/3_0/toolkit/cudatoolkit_3.0_win_64.exe
Také musíte nainstalovat ovladače grafické karty s podporou CUDA 3.0. Nejnovější WHQL ovladač od nVidie si můžete stáhnout na této stránce:
http://www.nvidia.com/drivers
Nebo v případě problémů se stabilitou můžete získat developerské certifikované ovladače CUDA zde:
http://developer.nvidia.com/object/cuda_3_0_downloads.html
Aktuální ovladače (197.13):
XP32bit - http://developer.download.nvidia.com/compute/cuda/3_0/drivers/devdriver_3.0_winxp_32_197.13_general.exe
XP64bit - http://developer.download.nvidia.com/compute/cuda/3_0/drivers/devdriver_3.0_winxp_64_197.13_general.exe
Vista / 7 32bit - http://developer.download.nvidia.com/compute/cuda/3_0/drivers/devdriver_3.0_winvista-win7_32_197.13_general.exe
Vista / 7 64bit - http://developer.download.nvidia.com/compute/cuda/3_0/drivers/devdriver_3.0_winvista-win7_64_197.13_general.exe
Současně vydal Randomcontrol také řešení pro kooperativní síťový výpočet pod názvem NetWarrior 1.0. Podrobnosti najdete na této stránce: http://www.randomcontrol.com/forum/viewtopic.php?p=52638
Nová videa
Na stránkách Randomcontrol byla zveřejněna tato nová videa:
Úvod do uživatelského rozhraní Arionu
Práce se zásuvným modulem pro fryrender/Arion do Rhina:
NetWarrior 1.0 - bezplatný kopperativní síťový výpočet pro Arion a fryrender
Ukázky reálných výstupů z Arionu
A teď se podíváme na pár reálných renderů z Arionu. Zatím není k dispozici demo a neregistrovaní uživatelé se nedostanou ani na fórum, proto vám přináším výtah z nejzajímavějších ukázek, které byly na diskusním fóru Arionu zveřejněny.
16minutové rendery od uživatele Itchest
Itchest říká: tyto obrázky nejsou ani zdaleka hotové, ale myslím si, že i takové hrubé rendery pro vás mohou být zajímavé. Tento model jsem vytvořil pro testování jiného software a teď s ním zkouším Arion. Původní scéna z 3DS Max nemá nadefinované žádné materiály fryrenderu - jsou to všechno standardní materiály Maxe a žádný z nich nebyl nijak upravován. Skvělé na tom je, že nastavení těchto renderů mi trvalo doslova 5 minut. Samozřejmě na nich ještě bude nějaká práce, ale líbí se mi, jak je tato práce snadná! Veškeré lesklé materiály, střecha, výtahy, budovy atd. jsou tělesa s dielektrickým materiálem.
Každý render jsem nechal běžet 16 minut na grafické kartě GTX280
Obrázek v původním rozlišení zde
Obrázek v původním rozlišení zde
Obrázek v původním rozlišení zde
5minutový render exteriéru budovy od uživatele glass.use
Použitý hardware: i7 3.33 extreme + gtx 260
Obrázek v původním rozlišení zde
Extrémní render od Iwana
Betatester s přezdívkou Iwan se toho vůbec nebojí a ždímá z Arion co to dá. Následující render v rozlišení 2000 x 1333 pixelů se počítal několik hodin - nutno říci, že v této kvalitě a čistotě by to fryrender počítal několik dnů :)
Obrázek v původním rozlišení zde
Podro má přísný hardware a neváhá ho použít!
Uživatel podro disponuje slušnou hardwarovou výbavou (CPU i7 980x + 2 x GPU gtx 285 1gb) a zde jsou jeho první pokusy s Arionem.
Obrázek v původním rozlišení zde
A ještě jedna lahůdka, následující obrázek v rozlišení 2000 x 1500 pixelů se počítal 45 minut na dell xps 730x dual GTX 280 + core i7 Extreme @ 4ghz:
Obrázek v původním rozlišení zde
Další obrázek od uživatele Podro, tentokrát je to exteriér. K obrázku nejsou známé žádné informace kromě rozlišení 1280 x 960 pixelů.
Obrázek v původním rozlišení zde
Jednoduché rendery kuchyně od betatestera thxraph
Následující render kuchyně byl pořízen v rozlišení 1600 x 1600 pixelů a thxraph ho počítal 20 minut:
Obrázek v původním rozlišení zde
A dvě "rychlovky" - každá se počítala pouhé 2 minuty v rozližení 1000 x 600 pixelů!
Obrázek v původním rozlišení zde
Obrázek v původním rozlišení zde
A k čemu jsou takové rychlovky dobré? Pro výpočet animací, například. S tím, jak se výpočet obrázků zkvalitňuje, dochází bohužel (zejména ve spojitosti s unbiased rendery) k takovému nárůstu doby výpočtu snímků, že animace v této kvalitě byla dosud nemyslitelná. To se ale mění s příchodem Arionu a jeho řešení pro síťový výpočet Netwarrior. Následující kratičká animace je zajímavá tím, že výpočet jednoho snímku trval pouze 1,5 až 2 minuty! Snímky byly renedrovány s cílovým nastavením 512 průchodů, některý snímek tohoto cíle dosáhnul dříve, některý později. Animaci stahujte zde:
http://gallery.realistic-design.com/fry/boffi_kitchen_anim.avi
Obrázky od uživatele e3di
V rozlišení 1500 x 1200 bodů byl obrázek vyčištěn od šumu za 15 minut... 2 x Xeon E5520 na 2.39ghz a 24Gb RAM
Obrázek ve vyšším rozlišení zde (originální rozlišení uživatel nezveřejnil)
Jako další obrázek zveřejnil e3di exteriérový snímek, který nechal v rozlišení 2000 x 1500 bodů počítat 10 minut a snímek je zcela bez šumu...
Obrázek ve vyšším rozlišení zde (originální rozlišení uživatel nezveřejnil)
Poslední dva obrázky od e3di asi vyrazí dech všem, kteří používají fryrender... u obrázků totiž autor uvedl srovnání doby výpočtu pro dosažení obdobné míry šumu v Arionu a ve fryrender - na tom samém počítači...
Exteriér v rozlišení 2000 x 1500 bodů se počítal 10 minut v Arionu a více než 4 hodiny ve fryrenderu
Interiér v rozlišení 1500 x 1125 bodů se počítal 1 hodinu v Arionu a více než 10 hodin ve fryrenderu
Poslední ukázka od aktivního chlapíka e3di je opět render exteriéru, o kterém říká: zde je další exteriér, který jsem právě vyrenderoval. Chtěl jsem vidět, kolik polygonů dokážu do Arionu nacpat. Stromy jsou plně 3D polygony (listy ještě nevypadají nijak skvěle, pracuji na nich) a navíc je kolem budovy 3D polygonová tráva. Scéna obsahuje 14 737 066 polygonů. Arion se jen pousmál a už renderoval! Render trval 15 minut v rozlišení 2000 x 1500 bodů.
Přiznejme si ovšem, že e3di disponuje jemně nadstandardním hardwarem: Mac Pro Dual Xeon E5520 2.27Ghz, 24 Gb RAM, GeForce GT120, Tesla C1060, Bootcamp s Windows 7. Na druhou stranu pro člověka, který se vizualizací živí, není tato konfigurace nijak nedosažitelná, zejména pokud uvážíte minimální délku přípravy scény, render v řádu minut či desítek minut a navíc možnost interaktivní změny osvětlení a materiálů...
Skleněná kostka od zippera
A teď trochu designu. Tato kostka od polského uživatele s nickem zipper se počítala něco přes hodinu na quad 3ghz + 8800gtx v rozlišení 1024 x 1024 bodů...
Obrázek v původním rozlišení zde
Pár chuťovek od Frances, uživatelky Rhina
Nás rhinomaniaky těší zejména příspěvky od američanky Frances (její pěkný blog najdete zde), která to umí nejen s Rhinem, ale i s fryrenderem a Arionem. Nedávno se dokonce stala PR manažerskou firmy RandomControl. V následující ukázce vidíte nejen demonstraci opravených stínů od Slunce v Arionu 1.0.01 (postupně se rozostřují), ale také nového zásuvného modulu pro fryrender do Rhina.
Obrázek v původním rozlišení zde
Na následujícím obrázku nám Frances demonstruje důsledek neuvěřitelného sedminásobného snížení paměťových nároků framebufferu (to je vyhrazená paměť na grafické kartě pro výpočet obrázku). Nyní můžete počítat mnohem větší obrázky než ve verzi 1.0.00. Následující obrázek byl spočítán v rozlišení 5100 x 3400 bodů, výpočet jel necelou čtvrthodinu. Hardware: GPU Tesla C1060, CPU: i7 920 (nepřetaktovaný), 8 GB systémová RAM, 4 GB GPU RAM. Opět bylo použito Rhino.
Obrázek v původním rozlišení zde
První obrázek v Arionu od ezmerel2
Na závěr jsem si nechal velice zdařilý obrázek, který jeho autor doprovodil milým komentářem, jež jsem si níže dovolil v překladu citovat. Upřímně řečeno, když jsem viděl název threadu "My first Arion", očekával jsem leccos, ale tohle mě velice (mile) překvapilo:
Obrázek v původním rozlišení zde
Ezmerel 2 píše: chtěl bych pogratulovat týmu, který stojí za touto technologií. Jsem absolutně ohromený tímto Arionem (stejně jako fryrenderem) a stále nemohu uvěřit tomu, že necelá hodina je dostatečný čas na to, abych získal více než slušný interiérový render o rozlišení 2000 x 1000 bodů (ačkoliv výše vidíte jeho poloviční zmenšeninu) na grafické kartě gts250 za 150€ a dual Xeonu 2.66. Nemůžu se dočkat, až mi příští týden přijde Tesla a až porovnám její výkon (a přestanu se bát, že mi shoří gts250 - topí opravdu HODNĚ). Obrázek je jenom rychlým náhledem projektu, který mám brzo dokončit. V jiném programu jsem udělal rychlou postprodukci (trávník, rostliny a břečtan). Zbytek byl po vymodelování nastaven v Arionu během několika minut za současného ladění materiálů a osvětlení podle požadavků klienta...
Zvýhodněná cena Arionu končí 15. dubna...
A nakonec poznámka pro současné majitele komerční licence fryrenderu - do 15. dubna platí nabídka na zvýhodněný nákup Arionu pro vlastníky komerčního fryrenderu, sleva činí 200 Euro oproti běžným cenám. V případě zájmu o využití této nabídky mě kontaktujte na e-mailu slanina@dimensio.cz
Související odkazy
- http://www.3dshop.cz/software/arion-single-gpu-master – Kupte si Arion single GPU - master na 3Dshop.cz
- http://www.3dshop.cz/software/arion-multi-gpu-master – Kupte si Arion multi GPU - master na 3Dshop.cz
- http://www.3dshop.cz/software/arion-slave – Kupte si Arion slave na 3Dshop.cz
- http://www.randomcontrol.com/arion – Domovská stránka Arionu
- http://www.randomcontrol.com/arion-gallery – Galerie Arionu
Související články
- Nová verze Arionu, nové obrázky, nová videa - 09.04.2010
- Arion - unbiased renderování v reálném čase - 14.01.2010
Diskuse k článku
[16] pavel – 13. 08. 2010, 16:18
reagovat
Dobrý den pane Slanino, v \"Hlavníh vylepšeních v této verzi\" píše:
\"až 128 materiálů v reálném čase bez vlivu na výkon\"
co je to za materiály? jsou to materiály, které se dají stahnout z http://randomcontrol.com?
děkuji
[15] michal – 23. 06. 2010, 21:32 – reakce na [14]
reagovat
Malo by, ale prax je asi iná. Videl som porovnávanie scén a obrázkov a nevedelo to vyrendrovať (v arion-e luminescent nebol, ale dalo mu zelenú farbu). Môže to byť nastavením? Material sa nemenil. Iba bola exportovaná scéna z fry do arionu.
[14] Jan Slanina – 23. 06. 2010, 07:41 – reakce na [13]
Reaguje: [15] - reagovat
Dobrý den,
ARION používá stejné materiály jako fryrender, takže umí i luminiscenční materiály.
[13] Michal – 20. 06. 2010, 20:24
Reaguje: [14] - reagovat
Ak si niekto všimol ale na obrázkoch nie je požité iné svetlo okrem vonkajšieho (okolitého).
Fryrender nemá problém vyrendrovať akýkoľvek luminiscentný material, ale u arion-u som to nikde nenašiel. Asi som možno zle hľadal, alebo sa mýlim...
[12] Feidias – 22. 05. 2010, 13:12
reagovat
Ha, v tom domě na těch kuřích nožkách by jsem chtěl bydlet.
[10] marek131 – 06. 05. 2010, 16:37
reagovat
No teda..... už se těším až si ho vyzkouším. Freerender jsem zkoušel ale neoslnil mě. Učím se především ve V-rayi
[9] Michal Mihaľák – 04. 05. 2010, 18:37
reagovat
Tie výstupy keď môžem zhodnotiť sú dosť slabé, už je to trochu nudné. Dnes už za 5 minút urobím vo vray lepšie výsledné a hlavne použiteľné obrázky /na tlač.../. Každý má už osvedčené postupy preto je to dobré maximálne pre začínajúcich... Inač nemá nič proti novinkám.
[8] Delph – 10. 04. 2010, 15:53 – reakce na [7]
reagovat
taky bude záležet na tom jakou máš techniku - pokud si pořídíš licenci na víc kompů a každý s multi GPU tak se vsadím že ty obrázky posviští takovou rychlostí, že to na animaci bude stačit... a firmy které opravdu animaci dělají takovou techniku mít budou, pro jednotlivce to je pořád horší, ale už reálnější...
[7] martincg – 10. 04. 2010, 15:33
Reaguje: [8] - reagovat
baf: ano, viem ze je to unbiased ( cuda vystrelila tento druh vypoctu poriadne dopredu), ale z hladiska praxe (rychlosti) sa na neho neoplati (este) presedlat z neunbiased rendra
[6] baf – 10. 04. 2010, 11:25 – reakce na [4]
reagovat
martincg -> treba si uvedomiť, že toto je unbiased render a vhľadom na to sú tie časy abslolútne masakrózne.
[5] Milos – 09. 04. 2010, 23:28
reagovat
Cela ta galerie z random controlu je v začatcich, nema to ještě mnoho uživatelu, vysledky ktere to předvadí jsou ohromujicí,v teto situaci se da srovnavat jenom brute force ve vray s kvalitou vystupu v arionu a v tom si myslim že tohle srazi každy render na kolena, spise pro ukazky bych pouzil obrazky od frances na blogu, byla a je oficialni betatestr a dlohodoby uzivatel fryrenderu. http://surrealstructures.org/Arion/3dAlusion_Fry_A rion_Comparison.jpg tohle vyrenderovat s BF ve vray bez noisu by trvalo nejmene 5hodin.
[4] Delph – 09. 04. 2010, 22:10 – reakce na [3]
Reaguje: [6] - reagovat
Martine nevím přesně co bys čekal, ale rychlost rendrování se neskutečně zrychlila při velkém rozlišení, takže pro animace super věc.
[3] martincg – 09. 04. 2010, 18:05
Reaguje: [4] - reagovat
clanok pekny, no od gpu rendru som cakal akosi viac (vseobecne, nielen Arion), nejaky extra pokrok voci napr. vray to teda nie je, pred uvedenim gpu rendrov som v duchu ocakaval ze sa na tom budu dat ratat bezbolestne animacie, holt ta doba este nenastala.
[2] Jan Slanina – 09. 04. 2010, 15:23 – reakce na [1]
reagovat
Dobrý den, verze single GPU je pro jednu grafickou kartu v počítači, multi GPU pro více karet v jednom počítači.
[1] Fucoult – 09. 04. 2010, 14:55
Reaguje: [2] - reagovat
skvělí článek - zajímá mě jaký je rozdíl mezi Arion single GPU a Arionem multi GPU. díky