Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Renderování > Nová verze Arionu, nové obrázky, nová videa


Nová verze Arionu, nové obrázky, nová videa

Publikováno: 9.4.2010 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Renderování | Komentáře: 15 - Doporučit

ikonaJe prostě neuvěřitelné, co vývojáři dokázali za pouhé dva týdny času od vydání verze 1.0.00. Nový Arion spotřebuje na svůj framebuffer 7x méně paměti grafické karty a v určitých situacích renderuje až dvakrát rychleji! Finišuje také tvorba zcela nového zásuvného modulu pro fryrender/Arion do Rhina a byl zveřejněn také správce pro kooperativní síťový výpočet NetWarrior, který využijete zejména pro výpočet animací.

Nová verze Arion render 1.0.01

Randomcontrol s potěšením ohlašuje okamžitou dostupnost programu Arion Render 1.0.01. Zákazníci se mohou přihlásit na zákaznické FTP a tuto novou verzi si mohou ihned stáhnout.

Hlavní vylepšení v této verzi:

Je prostě neuvěřitelné, co vývojáři dokázali za pouhé dva týdny času od vydání verze 1.0.00. Posuďte sami:

  • bylo vyřešeno mnoho situací, při kterých mohl spadnout driver grafické karty a/nebo CUDA
  • zhruba 2x rychlejší renderování na CUDA zařízeních v závislosti na konkrétní scéně
  • 7x menší alokace paměti na CUDA pro frame buffer
  • až 128 materiálů v reálném čase bez vlivu na výkon
  • podpora architektury Fermi
  • přechod na finální CUDA toolkit 3.0
  • automatická detekce maximálního počtu CUDA vláken na blok (připraveno pro budoucí modely karet)
  • lepší práce s masivní geometrií (možnost otevřít mnohem větší scény)
  • plná podpora příkazové řádky přes arncmd.exe
  • NetWarrior nyní podporuje arncmd.exe (vzdálené renderování animací a dávek)
  • popisný soubor readme.txt o problému s Watchdog Timerem ve Windows (padání ovladače karty kvůli systému)
  • opraveny stíny od Slunce - původně byly ostré, nyní se se vzdáleností rozostřují


GPU akcelerace v Arionu je založena na technologii CUDA od nVidie, proto musíte mít nainstalovaný nVidia CUDA Toolkit 3.0.

win32bit - http://www.nvidia.com/object/thankyou.html?url=/compute/cuda/3_0/toolkit/cudatoolkit_3.0_win_32.exe
win64bit - http://www.nvidia.com/object/thankyou.html?url=/compute/cuda/3_0/toolkit/cudatoolkit_3.0_win_64.exe

Také musíte nainstalovat ovladače grafické karty s podporou CUDA 3.0. Nejnovější WHQL ovladač od nVidie si můžete stáhnout na této stránce:

http://www.nvidia.com/drivers

Nebo v případě problémů se stabilitou můžete získat developerské certifikované ovladače CUDA zde:

http://developer.nvidia.com/object/cuda_3_0_downloads.html

Aktuální ovladače (197.13):

XP32bit - http://developer.download.nvidia.com/compute/cuda/3_0/drivers/devdriver_3.0_winxp_32_197.13_general.exe
XP64bit - http://developer.download.nvidia.com/compute/cuda/3_0/drivers/devdriver_3.0_winxp_64_197.13_general.exe
Vista / 7 32bit - http://developer.download.nvidia.com/compute/cuda/3_0/drivers/devdriver_3.0_winvista-win7_32_197.13_general.exe
Vista / 7 64bit - http://developer.download.nvidia.com/compute/cuda/3_0/drivers/devdriver_3.0_winvista-win7_64_197.13_general.exe

Současně vydal Randomcontrol také řešení pro kooperativní síťový výpočet pod názvem NetWarrior 1.0. Podrobnosti najdete na této stránce: http://www.randomcontrol.com/forum/viewtopic.php?p=52638

Nová videa

Na stránkách Randomcontrol byla zveřejněna tato nová videa:

Úvod do uživatelského rozhraní Arionu

Video - úvod do uživatelského rozhraní Arionu

Práce se zásuvným modulem pro fryrender/Arion do Rhina:

Video - zásuvný modul pro fryrender do Rhina

NetWarrior 1.0 - bezplatný kopperativní síťový výpočet pro Arion a fryrender

NetWarrior - kooperativní síťový výpočet

Ukázky reálných výstupů z Arionu

A teď se podíváme na pár reálných renderů z Arionu. Zatím není k dispozici demo a neregistrovaní uživatelé se nedostanou ani na fórum, proto vám přináším výtah z nejzajímavějších ukázek, které byly na diskusním fóru Arionu zveřejněny.

16minutové rendery od uživatele Itchest

Itchest říká: tyto obrázky nejsou ani zdaleka hotové, ale myslím si, že i takové hrubé rendery pro vás mohou být zajímavé. Tento model jsem vytvořil pro testování jiného software a teď s ním zkouším Arion. Původní scéna z 3DS Max nemá nadefinované žádné materiály fryrenderu - jsou to všechno standardní materiály Maxe a žádný z nich nebyl nijak upravován. Skvělé na tom je, že nastavení těchto renderů mi trvalo doslova 5 minut. Samozřejmě na nich ještě bude nějaká práce, ale líbí se mi, jak je tato práce snadná! Veškeré lesklé materiály, střecha, výtahy, budovy atd. jsou tělesa s dielektrickým materiálem.

Každý render jsem nechal běžet 16 minut na grafické kartě GTX280

Ukázka - Arion, uživatel Itchest
Obrázek v původním rozlišení zde

Ukázkový 16minutový render z Arionu
Obrázek v původním rozlišení zde

Tento render v Arionu trval 16 minut
Obrázek v původním rozlišení zde

5minutový render exteriéru budovy od uživatele glass.use

Použitý hardware: i7 3.33 extreme + gtx 260

5minutový render budovy v Arionu
Obrázek v původním rozlišení zde

Extrémní render od Iwana

Betatester s přezdívkou Iwan se toho vůbec nebojí a ždímá z Arion co to dá. Následující render v rozlišení 2000 x 1333 pixelů se počítal několik hodin - nutno říci, že v této kvalitě a čistotě by to fryrender počítal několik dnů :)

Extrémní render Audi R8 v Arionu
Obrázek v původním rozlišení zde

Podro má přísný hardware a neváhá ho použít!

Uživatel podro disponuje slušnou hardwarovou výbavou (CPU i7 980x + 2 x GPU gtx 285 1gb) a zde jsou jeho první pokusy s Arionem.

5minutový render na krutém hardware
Obrázek v původním rozlišení zde

A ještě jedna lahůdka, následující obrázek v rozlišení 2000 x 1500 pixelů se počítal 45 minut na dell xps 730x dual GTX 280 + core i7 Extreme @ 4ghz:

render v rozlišení 2000 x 1500 pixelů za 45 minut
Obrázek v původním rozlišení zde

Další obrázek od uživatele Podro, tentokrát je to exteriér. K obrázku nejsou známé žádné informace kromě rozlišení 1280 x 960 pixelů.

Exteriér domu v Arionu
Obrázek v původním rozlišení zde

Jednoduché rendery kuchyně od betatestera thxraph

Následující render kuchyně byl pořízen v rozlišení 1600 x 1600 pixelů a thxraph ho počítal 20 minut:

Render jednoduché kuchyně
Obrázek v původním rozlišení zde

A dvě "rychlovky" - každá se počítala pouhé 2 minuty v rozližení 1000 x 600 pixelů!

rychlovka v Arionu
Obrázek v původním rozlišení zde

další rychlovka v Arionu
Obrázek v původním rozlišení zde

A k čemu jsou takové rychlovky dobré? Pro výpočet animací, například. S tím, jak se výpočet obrázků zkvalitňuje, dochází bohužel (zejména ve spojitosti s unbiased rendery) k takovému nárůstu doby výpočtu snímků, že animace v této kvalitě byla dosud nemyslitelná. To se ale mění s příchodem Arionu a jeho řešení pro síťový výpočet Netwarrior. Následující kratičká animace je zajímavá tím, že výpočet jednoho snímku trval pouze 1,5 až 2 minuty! Snímky byly renedrovány s cílovým nastavením 512 průchodů, některý snímek tohoto cíle dosáhnul dříve, některý později. Animaci stahujte zde:

http://gallery.realistic-design.com/fry/boffi_kitchen_anim.avi

Obrázky od uživatele e3di

V rozlišení 1500 x 1200 bodů byl obrázek vyčištěn od šumu za 15 minut... 2 x Xeon E5520 na 2.39ghz a 24Gb RAM

Render koupelny v Arionu za 15 minut
Obrázek ve vyšším rozlišení zde (originální rozlišení uživatel nezveřejnil)

Jako další obrázek zveřejnil e3di exteriérový snímek, který nechal v rozlišení 2000 x 1500 bodů počítat 10 minut a snímek je zcela bez šumu...

Exteriérový snímek, 10 minut výpočtu v rozlišení 2000 x 1500 bodů
Obrázek ve vyšším rozlišení zde (originální rozlišení uživatel nezveřejnil)

Poslední dva obrázky od e3di asi vyrazí dech všem, kteří používají fryrender... u obrázků totiž autor uvedl srovnání doby výpočtu pro dosažení obdobné míry šumu v Arionu a ve fryrender - na tom samém počítači...

Exteriér v rozlišení 2000 x 1500 bodů se počítal 10 minut v Arionu a více než 4 hodiny ve fryrenderu

exteriér od e3di

Interiér v rozlišení 1500 x 1125 bodů se počítal 1 hodinu v Arionu a více než 10 hodin ve fryrenderu

interiér od e3di

Poslední ukázka od aktivního chlapíka e3di je opět render exteriéru, o kterém říká: zde je další exteriér, který jsem právě vyrenderoval. Chtěl jsem vidět, kolik polygonů dokážu do Arionu nacpat. Stromy jsou plně 3D polygony (listy ještě nevypadají nijak skvěle, pracuji na nich) a navíc je kolem budovy 3D polygonová tráva. Scéna obsahuje 14 737 066 polygonů. Arion se jen pousmál a už renderoval! Render trval 15 minut v rozlišení 2000 x 1500 bodů.

Přiznejme si ovšem, že e3di disponuje jemně nadstandardním hardwarem: Mac Pro Dual Xeon E5520 2.27Ghz, 24 Gb RAM, GeForce GT120, Tesla C1060, Bootcamp s Windows 7. Na druhou stranu pro člověka, který se vizualizací živí, není tato konfigurace nijak nedosažitelná, zejména pokud uvážíte minimální délku přípravy scény, render v řádu minut či desítek minut a navíc možnost interaktivní změny osvětlení a materiálů...

exteriér v Arionu od e3di

Skleněná kostka od zippera

A teď trochu designu. Tato kostka od polského uživatele s nickem zipper se počítala něco přes hodinu na quad 3ghz + 8800gtx v rozlišení 1024 x 1024 bodů...

Skleněná kostka v Arionu
Obrázek v původním rozlišení zde

Pár chuťovek od Frances, uživatelky Rhina

Nás rhinomaniaky těší zejména příspěvky od američanky Frances (její pěkný blog najdete zde), která to umí nejen s Rhinem, ale i s fryrenderem a Arionem. Nedávno se dokonce stala PR manažerskou firmy RandomControl. V následující ukázce vidíte nejen demonstraci opravených stínů od Slunce v Arionu 1.0.01 (postupně se rozostřují), ale také nového zásuvného modulu pro fryrender do Rhina.

Interiér - Rhino a Arion
Obrázek v původním rozlišení zde

Na následujícím obrázku nám Frances demonstruje důsledek neuvěřitelného sedminásobného snížení paměťových nároků framebufferu (to je vyhrazená paměť na grafické kartě pro výpočet obrázku). Nyní můžete počítat mnohem větší obrázky než ve verzi 1.0.00. Následující obrázek byl spočítán v rozlišení 5100 x 3400 bodů, výpočet jel necelou čtvrthodinu. Hardware: GPU Tesla C1060, CPU: i7 920 (nepřetaktovaný), 8 GB systémová RAM, 4 GB GPU RAM. Opět bylo použito Rhino.

židle Mies, Rhino + Arion, autorka Frances
Obrázek v původním rozlišení zde

První obrázek v Arionu od ezmerel2

Na závěr jsem si nechal velice zdařilý obrázek, který jeho autor doprovodil milým komentářem, jež jsem si níže dovolil v překladu citovat. Upřímně řečeno, když jsem viděl název threadu "My first Arion", očekával jsem leccos, ale tohle mě velice (mile) překvapilo:

krásný interiér v Arionu
Obrázek v původním rozlišení zde

Ezmerel 2 píše: chtěl bych pogratulovat týmu, který stojí za touto technologií. Jsem absolutně ohromený tímto Arionem (stejně jako fryrenderem) a stále nemohu uvěřit tomu, že necelá hodina je dostatečný čas na to, abych získal více než slušný interiérový render o rozlišení 2000 x 1000 bodů (ačkoliv výše vidíte jeho poloviční zmenšeninu) na grafické kartě gts250 za 150€ a dual Xeonu 2.66. Nemůžu se dočkat, až mi příští týden přijde Tesla a až porovnám její výkon (a přestanu se bát, že mi shoří gts250 - topí opravdu HODNĚ). Obrázek je jenom rychlým náhledem projektu, který mám brzo dokončit. V jiném programu jsem udělal rychlou postprodukci (trávník, rostliny a břečtan). Zbytek byl po vymodelování nastaven v Arionu během několika minut za současného ladění materiálů a osvětlení podle požadavků klienta...

Zvýhodněná cena Arionu končí 15. dubna...

A nakonec poznámka pro současné majitele komerční licence fryrenderu - do 15. dubna platí nabídka na zvýhodněný nákup Arionu pro vlastníky komerčního fryrenderu, sleva činí 200 Euro oproti běžným cenám. V případě zájmu o využití této nabídky mě kontaktujte na e-mailu slanina@dimensio.cz

Související odkazy

Související články

Nahoru ↑

Diskuse k článku

  • [16] pavel – 13. 08. 2010, 16:18

    reagovat

    Dobrý den pane Slanino, v \"Hlavníh vylepšeních v této verzi\" píše:
    \"až 128 materiálů v reálném čase bez vlivu na výkon\"
    co je to za materiály? jsou to materiály, které se dají stahnout z http://randomcontrol.com?

    děkuji

  • [15] michal – 23. 06. 2010, 21:32 – reakce na [14]

    reagovat

    Malo by, ale prax je asi iná. Videl som porovnávanie scén a obrázkov a nevedelo to vyrendrovať (v arion-e luminescent nebol, ale dalo mu zelenú farbu). Môže to byť nastavením? Material sa nemenil. Iba bola exportovaná scéna z fry do arionu.

  • [14] Jan Slanina23. 06. 2010, 07:41 – reakce na [13]

    Reaguje: [15] - reagovat

    Dobrý den,

    ARION používá stejné materiály jako fryrender, takže umí i luminiscenční materiály.

  • [13] Michal – 20. 06. 2010, 20:24

    Reaguje: [14] - reagovat

    Ak si niekto všimol ale na obrázkoch nie je požité iné svetlo okrem vonkajšieho (okolitého).
    Fryrender nemá problém vyrendrovať akýkoľvek luminiscentný material, ale u arion-u som to nikde nenašiel. Asi som možno zle hľadal, alebo sa mýlim...

  • [12] Feidias – 22. 05. 2010, 13:12

    reagovat

    Ha, v tom domě na těch kuřích nožkách by jsem chtěl bydlet.

  • [10] marek131 – 06. 05. 2010, 16:37

    reagovat

    No teda..... už se těším až si ho vyzkouším. Freerender jsem zkoušel ale neoslnil mě. Učím se především ve V-rayi

  • [9] Michal Mihaľák04. 05. 2010, 18:37

    reagovat

    Tie výstupy keď môžem zhodnotiť sú dosť slabé, už je to trochu nudné. Dnes už za 5 minút urobím vo vray lepšie výsledné a hlavne použiteľné obrázky /na tlač.../. Každý má už osvedčené postupy preto je to dobré maximálne pre začínajúcich... Inač nemá nič proti novinkám.

  • [8] Delph – 10. 04. 2010, 15:53 – reakce na [7]

    reagovat

    taky bude záležet na tom jakou máš techniku - pokud si pořídíš licenci na víc kompů a každý s multi GPU tak se vsadím že ty obrázky posviští takovou rychlostí, že to na animaci bude stačit... a firmy které opravdu animaci dělají takovou techniku mít budou, pro jednotlivce to je pořád horší, ale už reálnější...

  • [7] martincg10. 04. 2010, 15:33

    Reaguje: [8] - reagovat

    baf: ano, viem ze je to unbiased ( cuda vystrelila tento druh vypoctu poriadne dopredu), ale z hladiska praxe (rychlosti) sa na neho neoplati (este) presedlat z neunbiased rendra

  • [6] baf – 10. 04. 2010, 11:25 – reakce na [4]

    reagovat

    martincg -> treba si uvedomiť, že toto je unbiased render a vhľadom na to sú tie časy abslolútne masakrózne.

  • [5] Milos – 09. 04. 2010, 23:28

    reagovat

    Cela ta galerie z random controlu je v začatcich, nema to ještě mnoho uživatelu, vysledky ktere to předvadí jsou ohromujicí,v teto situaci se da srovnavat jenom brute force ve vray s kvalitou vystupu v arionu a v tom si myslim že tohle srazi každy render na kolena, spise pro ukazky bych pouzil obrazky od frances na blogu, byla a je oficialni betatestr a dlohodoby uzivatel fryrenderu. http://surrealstructures.org/Arion/3dAlusion_Fry_A rion_Comparison.jpg tohle vyrenderovat s BF ve vray bez noisu by trvalo nejmene 5hodin.

  • [4] Delph – 09. 04. 2010, 22:10 – reakce na [3]

    Reaguje: [6] - reagovat

    Martine nevím přesně co bys čekal, ale rychlost rendrování se neskutečně zrychlila při velkém rozlišení, takže pro animace super věc.

  • [3] martincg09. 04. 2010, 18:05

    Reaguje: [4] - reagovat

    clanok pekny, no od gpu rendru som cakal akosi viac (vseobecne, nielen Arion), nejaky extra pokrok voci napr. vray to teda nie je, pred uvedenim gpu rendrov som v duchu ocakaval ze sa na tom budu dat ratat bezbolestne animacie, holt ta doba este nenastala.

  • [2] Jan Slanina09. 04. 2010, 15:23 – reakce na [1]

    reagovat

    Dobrý den, verze single GPU je pro jednu grafickou kartu v počítači, multi GPU pro více karet v jednom počítači.

  • [1] Fucoult – 09. 04. 2010, 14:55

    Reaguje: [2] - reagovat

    skvělí článek - zajímá mě jaký je rozdíl mezi Arion single GPU a Arionem multi GPU. díky