Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Renderování > Brazil snadno a rychle


Brazil snadno a rychle

Publikováno: 7.8.2008 | Autor: Paul Sherstobitoff | Rubrika: Renderování | Komentáře: 2 - Doporučit

IkonaBrazil nepatří mezi nejjednodušší renderovací moduly, ba přímo je to ďábelský nástroj pro zkušené profíky. To ale neznamená, že by ho nemohli používat začátečníci na poli počítačové grafiky a dosahovat s ním v krátké době překvapivě dobrých výsledků. Je to sice jako jezdit s Ferrari na první rychlostní stupeň, ale nakonec stejně dojedete tam, kam potřebujete a o to jde především :)

Rychlé výsledky

Tento návod je určen těm, kteří o Brazilu zatím pouze uvažují a nechtějí zabředávat hlouběji než do úplně jednoduchého postupu - ukážu vám, jak vždy sám začínám pokaždé, když v Brazilu renderuji obrázky.

V Brazilu je velká spousta parametrů - mnoho míst, kde se můžete ztratit a také mnoho míst, kde můžete něco pokazit, pokud dobře nevíte, co děláte. Podobné je to u většiny ostatních renderovacích programů, takže Brazil není nijak výrazně složitější než cokoliv jiného - ano, některé programy jsou samozřejmě jednodušší, ale nebude trvat dlouho než si na ovládání Brazilu také zvyknete.

V Brazilu můžete dosáhnout skvělých výsledků po pár kliknutích myši - žádné nervy.... jenom hodně kreativní zábavy! :-)

Kam kliknout nejdříve?

Je tolik míst!

Když mluvím se studenty, kladu vždy největší důraz na výsledky a ne na "jediný správný" postup. Postup je důležitý, ale je zde jen proto,aby přinesl výsledek.

Co je a co není důležité pro dosažení výsledku? Výsledkem přitom myslím dobře vypadající obrázek, vyrenderovaný v Brazilu. Dokonce ani ne fotorealistický, ale vzhledově příjemný obrázek.

Osvětlení scény

Pamatujte si: nebeské světlo je váš přítel. Nejlepší přítel!

Zapoměňte teď na nastavování kuželových, bodových a dalších světel. Když spustíte Rhino, je scéna automaticky osvětlena výchozím světelným zdrojem, ale když zapnete nebeské světlo (skylight), toto světlo se automaticky vypne. Zapněte si nebeské světlo!

V Rhinu zvolte v menu položku Brazil > Render Settings.

V záložce Simple Luma Server zatrhněte tlačítko Skylight.

Od této chvíle bude vše, co vložíte do scény, vypadat dobře. Obrázek bude správně exponován (při svém vytvoření je nebe automaticky nastaveno na expozici v plném rozsahu - ani přeexponované, ani podexponované). Vytvořte nějakou podložku - rovinu, na které budou objekty stát - a položte na ni několik objektů. Vyrenderujte scénu. Bude bílá, zašumělá, ale bude mít pěkné měkké stíny. Objekty budou pěkně plastické a obrázek bude mít příjemnou expozici.

Zde je můj výsledek.

Teď si uděláme něco, co sice není zcela nezbytné, ale já to dělám vždy - nastavte si pohled na požadovanou kompozici a poté uložte tento pojmenovaný pohled, abyste jej mohli kdykoliv (i po novém otevření modelu) znovu vyvolat, viz. obrázek níže. Menu pohledu Perspektiva vyvoláte tak, že na jeho titulek kliknete pravým tlačítkem myši.

Okolní prostředí

Pokud má výsledek stát za to, musíme si nastavit okolní prostředí, aby se nám na lesklých objektech něco odráželo. Otevřete Environment Editor a v prvním slotu uvidíte položku Basic Environment. Toto základní prostředí ale používat nebudeme, vyvoláme si GI Environment - prostředí pro globální osvětlení. Toto osvětlení používám vždy. Klikněte na ikonu orámovanou na následujícím obrázku červeně a zvolte GI Environment. Pak už jen klikněte na OK a to je vše.

Klikněte na ikonu procházení souborů (orámována na následujícím obrázku červeně) a zvolte High Dynamic Range Texture (také v červeném rámečku) - předpokládám že jste si stáhnuli obsah pro Material Scene - pokud ne, udělejte to teď. Vyberte jakoukoliv z HDR textur ze složky obsahu - já používám PSneighbor_Final.

Ještě jedna věc a už Environment editor opustíme - už jsme tu asi strávili příliš mnoho času, ale pokud budou na scéně reflexní objekty, je nezbytné, abyste ve svém prostředí měli dobrou (nebo lépe skvělou) HDRI mapu. Ujistěte se, že Original projection je nastavena na Light Probe a Output je nastaven na Equirectangular. Pokud jsou reflexe příliš vypálené nebo jasné, budete možná muset snížit násobitel (Multiplier).

Přiřadíme nějaké materiály

Nejsnadnější pro vás bude, když si pár hotových materiálů stáhnete. Můžete tak rychle dosáhnout požadovaného vzhledu objektů a pak už jej pouze dovést k dokonalosti drobnými úpravami. Nebuďte ale zklamaní, pokud výsledek nebude vypadat přesně jako náhled materiálu v galerii - záleží na světelných podmínkách, proto počítejte s tím, že ve vaší scéně může materiál vypadat mírně... nebo taky hodně odlišně.

Dobře funguje také použití standardních základních materiálů - jsou optimalizovány pro získání dobrých výsledků s minimálními úpravami.

Hotovo

Níže vidíte hotový výsledek - není to absolutní mistrovské dílo, ale určitě je to přijatelný obrázek a s tím, jak budete lépe rozumnět Brazilu, poroste také kvalita vašich výstupů.

V Brazilu je možné dosáhnout rychle přijatelné výsledky s minimálním úsilím. Dělám to tak pokaždé - moji klienti chtějí všechno hned a z kvality dosahované v Brazilu jsou velice nadšeni - a z toho jsem zpětně nadšen i já :-)

Přeji hodně kreativní zábavy!

Soubor se scénou stahujte zde: Quick_Results.zip

Diskuse k článku

  • [2] bimbood – 08. 01. 2011, 22:48

    reagovat

    Díky moc!!! Toto nemá chybu. Tento článek mi dělá z noční můry renderování rajský sen.

  • [1] Petull – 01. 09. 2008, 12:19

    reagovat

    Mal by som jednu otázku: vie sa, alebo je nejaký predpoklad kedy vlastne vyjde Finálny Brazil? Čo to sledujem,tak Brazil for Rhino sa už vyvíja niekoľko rokov a stále sú tu len samé betaverzie...