Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Renderování > Rhino to Air: nativní NURBS rendering pro Rhino 4


Rhino to Air: nativní NURBS rendering pro Rhino 4

Publikováno: 8.12.2007 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Renderování | Komentáře: 6 - Doporučit

RhinoAir - ikonaPokud se rendrováním nezabýváte dostatečně intenzivně, je možné, že vám název renderovacího programu AIR mnoho neřekne. Je to ale velká škoda, protože tato výrazně levnější, avšak vysoce funkční a uživatelsky přítulná alternativa V-Raye našla svoji cestu do Rhina 4. Vývoj zásuvného modulu RhinoAir je velice rychlý a podle slov uživatelů na diskusní skupině Rhina i dost kvalitní.

Nový zásuvný modul RhinoAir: nativní NURBS rendering pro Rhino 4


SiTex Graphics představuje nový zásuvný modul pro renderování v modulu AIR přímo z prostředí Rhina 4. Nový zásuvný modul RhinoAir je navržen tak, aby umožnil uživatelům začít okamžitě renderovat pomocí důvěrně známých materiálů a světel Rhina a poskytnul jim zároveň jednoduché nastavení pokročilých parametrů, které jsou specifické pro AIR.

AIR renderuje NURB plochy přímo. Není nutný převod na polygony v Rhinu.

Renderování

Jakmile nainstalujete zásuvný modul a jeho nástrojové palety, spočívá renderování zcela jednoduše ve výběru tlačítka z nástrojové palety Air Render:

rendertoolbar

Nástrojová paleta vám umožní jedním kliknutím renderovat pomocí metody globálního osvětlení, ambientní okluze nebo pomocí obrysů. Každou z těchto metod můžete konfigurovat v dialogovém okně s nastavením vlastností dokumentu Rhina.

Autor:Michael Mehnert, Rhino + Air
Autor: Michael Mehnert, Rhino + Air

Materiály

Zásuvný modul RhinoAir převádí existující materiály Rhina na materiály AIR, včetně automatického převodu texture. Materiály lze upravovat tak, že pžižadíte AIR surface shader palety Air Surfaces nebo pomocí stránky Air Material.

Pokud chcete vytvořit pokročilejší materiály, můžete využít jakýoliv ze 60 surface a displacement shaderů, které jsou obsaženy v AIR a vytvořit pomocí nich široké spektrum povrchů. Nemusíte přitom nic programovat. Editaci a náhled materiálů provádíte přímo v klasickém dialogovém okně vlastností Rhina.

surfacestoolbar

Mezi dostupné shadery patři plasty, kovy, karáčované kovy, sklo, keramika a “toon” shader pro ilustrace.

Pokud si přejete vytvářet vlastní shadery, můžete využít nástroj Vshade pro snadnou konstrukci vlastních shaderů pomocí propojování přednastavených bloků.

Displacement

AIR podporuje pravý sub-pixel, micro-polygon displacement, generovaný v okamžiku renderování.

Rapid Prototyping

Displacement lze použít pro grnerování komplexních hrbolatých struktur na plochy a výsledné prostorově modifikované polygonové sítě lze uložit jako polygonové sítě, které jsou využitelné pro výrobu. Níže vidíte příklad využití displacementu v paxi:

Displacement na obrazovce v programu AIR
Displacement na obrazovce v Rhinu

Displacement a rapid prototyping 1
Displacement a rapid prototyping 2
Fotografie výsledných fyzických prototypů

 

Global Illumination (globální osvětlení)

Snadno ovladatelné efekty nepřímého světla s rozpíjením barev (color bleeding) nebo s rychlou ambientní okluzí (ambient occlusion). GI a okluzní cache lze uložit do souboru a opětovně použít pro urychlení výpočtu.

Osvětlení

Podporovány jsou všechny standardní typy světel Rhina, včetně lineárních světel a obdélníkových plošných světel. U každého světla lze řídit míru rozostření a kvalitu vzorkování stínu.

GI v modulu AIR
Autor Michael Mehnert

Ilustrace

Paleta Air Illustration obsahuje přednastavená tlačítka pro renderování v různých stylech, aniž byste museli modifikovat scénu:

IllustrationToolbar

Níže vitíte několik obrázků od Michaela Mehnerta, které byly vyrenderovány v Rhinu pomocí modulu AIR s různýi renderovacími styly:


Renderovací styly modulu AIR pro Rhino - obrázek 1
Renderovací styly modulu AIR pro Rhino - obrázek 2
Renderovací styly modulu AIR pro Rhino - obrázek 3
Renderovací styly modulu AIR pro Rhino - obrázek 4
Renderovací styly modulu AIR pro Rhino - obrázek 4
Renderovací styly modulu AIR pro Rhino - obrázek 6

Flexibilní výstup

Z jednoho obrázku můžete za účelem pozdější kompozice uložit více hodnot, v 8 bitech, 16 bitech nebo v přesnosti floating point. Můžete renderovat standardní průchody (difuze, odlesky, reflexe atd.) do vícevrstvého souboru PSD nebo EXR, připraveného pro úpravy a kompozici ve vašem oblíbeném 2D kreslicím programu.

Distribuovaný rendering

Pro renderování jednoho obrázku můžete využít více počítačů (pro každý počítač je vyžadována samostatná licence).

Další funkce

Většina vlastností scény a objektů v AIR je skriptovatelná prostřednictvím příkazů v zásuvném modulu. Zásuvný modul nepoužívá Rhino RDK a měl by být kompatibilní s ostatními renderery, které můžete mít nainstalované.

Stažení:

RhinoAir023.zip (aktualizovánao 4. prosince 2007)

Instalace


1. Do libovolného adresáře rozbalte archiv se zásuvným modulem.
2. Spusťte Rhino 4
3. Nahrejte zásuvný modul RIB_Export
4. Nahrejte sadu zásuvných palet AirTools.tb

Pročtěte si přiloženou dokumentaci ve formátu PDF a CHM. Jakmile je zásuvný modul nainstalován, měl by být nápověda k RhinoAir dostupná v menu Nápověda v Rhinu (Zásuvné moduly > Rhino Air).

Doplňkové shadery

Stáhněte si nové tonální a čarové shadery pro ilustrace:

Nové shadery pro ilustrace (aktualizováno 4. prosince 2007)

Nové shadery rozbalte do adresáře Shaders ve vaší instalaci programu Air.

Požadavky na verzi Air

Abyste využili RhinoAir naplno, potřebujete AIR 6.0.6 nebo novější, který je obsažen v aktuální demoverzi AIR.

Ukázky výstupu programu Air

Autorem následujících obrázků je Bill Rozee, obrázky byly vytvořeny v Rhinu pomocí zásuvného modulu RhinoAir:

Rhino 4 + RhinoAir
Rhino 4 + RhinoAir

A nakonec velice zajímavá reference. Společnost Attitude Studio použila AIR pro zhruba 95% renderingu stylizovaného sci-fi filmu Renaissance. Níže vidíte několik obrázků, další statické snímky a videa naleznete na webové stránce Renaissance.

Air a film Renaissance 01Air a film Renaissance 02
Air a film Renaissance 03
Air a film Renaissance 04
copyright © Onyx Films / Millimages / Luxanimation / Timefirm Ltd / France 2 Cinema

A na závěr malý test chromu v Rhinu:

Air pro Rhino 4 - chrom

Diskuse k článku

  • [6] ghb – 08. 05. 2008, 13:18 – reakce na [3]

    reagovat

    stačí do scény vložit světlo a AIR ti začne renderovat.

  • [5] maxo – 01. 01. 2008, 20:25 – reakce na [3]

    reagovat

    nó, ja mám tiež taký problém, hodila by sa mi pomoc

  • [4] sel – 01. 01. 2008, 19:11

    reagovat

    ako nainstalujem tu sadu zasuvnych paliet pls pomozte

  • [3] norman – 21. 12. 2007, 09:52

    Reaguje: [6, 5] - reagovat

    ahoj, zkusil jsem si stahnout zde prilozeny soubor, RhinoAir023.zip (aktualizovánao 4. prosince 2007), pri instalaci se ridim pokyny z prilozeneho pdfka, tedy nainstaluji soubor RIB_Export.rhp do rhina4 sr2, otevru si paletu AirTools.tb vse je az po sem ok, nicmene kdyz chci zkusit rendrovat nic se nedeje, na prikazovem radku mi to pise _NoEcho a posleze Writing C:\DOCUME~1\JI12F0~1\LOCALS~1\Temp\RhinoAir.r ib, zadne externi okno se mi neotevre a tim to cele skonci, v pdfku je napsano neco na zpusob v pripade problemu mam zkontrolovat nastaveni systemu a umoznit rhinu spoustet externi aplikace, bohuzel netusim co to pro me presne znamena a kde takovou kontrolu provedu? za svou natvrdlost se muze mi nekdo z pritomnych pomoci? diky

  • [2] Alex – 11. 12. 2007, 12:45

    reagovat

    Len ze AIR neni lahka vec. Ved to pochopis ;)

  • [1] delph – 09. 12. 2007, 14:37

    reagovat

    no to jsi mi pife (samozřejmě mcneelovic) udělali radost, protože V-ray se učit či si ho jen pořizovat není nic pro mě, ale až přejdu na 4.0 tak bych se rozhodoval mezi flamingem 2,0 a tímhle..