Nová kniha o V-Rayi pro Rhino!
Publikováno: 24.5.2007 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Renderování | Komentáře: 2 - Doporučit

Nová kniha o V-Rayi pro Rhino
Zdržení ve vydání knihy je snadno vysvětlitelné - autoři totiž do knihy zapracovávali ještě nové funkce z V-Raye pro Rhino 4, který oficiálně vyšel teprve před pár dny. Původním autorem knihy je Cafer (vlastním jménem Chia Fu Chiang), čínský uživatel a nadšený propagátor Rhina. Společnost ASGVis pak tuto knihu přeložila do angličtiny a přidala popisy funkcí v nové verzi V-Raye.
Musím říct, že čekání se vyplatilo a do rukou se nám dostává skvělá kniha, plná obrázků a příkladů, na kterých jsou vysvětleny snad všechny důležité funkce a parametry V-Raye. Nechybí popisy materiálů (i hodně pokročilých), kamery, renderovacích parametrů, hloubky ostrosti, mapování a dalších funkcí V-Raye pro Rhino.
Tuto knihu bude možné v papírové podobě zakoupit v našem internetovém obchodě www.3dshop.cz. Její cena se předpokládá mezi 500 - 800 Kč, což v kontextu zahraničních odborných knih není mnoho. Kniha má 100 stran a bude celobarevná.
Ukázky z knihy
Prohlédněte si několik zmenšených ukázek z knihy. Obrázky v PDF verzi jsou velice kvalitní a v plném rozlišení, při tisku na inkoustové tiskárně budou všechny texty v dialogových oknech pohodlně čitelné.
Obsah knihy
Install V-Ray for Rhino
Activating V-Ray for Rhino
Before you Start Rendering
Understanding Default Settings
Render Options
- Save and Load Option Settings
- Two ways to assign materials in V-Ray
Material Editor
- Diffuse Layer
- Adding a new Material
- How to duplicate a material
- How to change the name of a material
- How to remove a material
- Others
Material Usage
Add Lights
The Characteristics of Rectangular Light
- Size does matter
- Shadows change according to the size
- Impact on reflective objects due to visible and invisible rectangle light
- Double Sided Option
Material: Reflection Layer
- Adding Reflection Layer
- Fresnel Reflections
Reflections and Highlights
Other Parameters
- Reflection Glossiness
- Reflection Filter
Refraction Layer
- Add Refraction Layer
- Controlling the Amount of Transparency
- The color of refractive materials
- Fog Settings Explained
- Adjusting Refraction IOR
- The Glossiness of Refractive Materials
- Shadows of Refractive Materials
- Double-Sided Material
- Translucent Material
Emissive Materials
- Add Emissive Layer
- Adjust the Intensity
- Adjust the Color
- Emissive Textures
Texture Mapping
- Projection Types and Adjustments
Bump Maps
Displacement
- Adding Displacement
- Displacement Parameters
- Adjusting Displacement
Transparency Mapping
- What is Transparency Mapping
- How Transparency Mapping Works
- Another Method to create the same result
- Other uses for transparency mapping
V-Ray Two-Sided Material
- Adding a V-Ray Two-Sided Material
- Working with V-Ray Two-Sided Material
V-Ray for Sketch Up Two-Sided Material
- Adding a V-Ray for Sketch Up Two-Sided Material
- Working with V-Ray for Sketch Up Two-Sided Material
Environment Lighting
- Interior or Exterior?
- Techniques for adjusting illumination
- HDR Environment Light Source
- Bitmap Environment Light Source
- Environment Light source for semi-open space
Choosing different Render Engines
- Classification of Light Bounces
Primary Engine: Irradiance Map
Primary/Secondary Engine: Quasi Monte Carlo
Secondary Engine: Light Cache
Lighting Dialog Box
Light and Shadow
- The Quality of Shadow
- Radius for Shadow edge
Adjusting the Camera
- Rotate the camera
- Adjusting the lens length
Depth of Field
- What is Depth of Field?
- How to find out the focal distance
- Size of Aperture
- Change focal distance
Physical Camera
- Type of Camera
- Exposure
- Adjusting Exposure
- Using Aperture
- Using Shutterspeed
- Using ISO
- Adjusting White Balance
Sun and Sky
- Using the Sun with the V-Ray Physical Camera
- Accessing the Sun Properties
- Exposing Your scene with the Physical Camera
- Adding the V-Ray Sky
- Time of Day and the Sun's appearance
- Changing the Sun's Appearance with Turbidity
- Changing the Sun's Appearance with Ozone
- Gamma Correction and the V-Ray Sun and Sky
- Enabling Gamma Correction
- Using Color Mapping with the V-Ray Sun
Liquid inside Transparent Glass
- Strange Image
Caustics
- What are Caustics?
- Examples
Color Mapping
- The Function of Color Mapping
- Types of Color Mapping
Adaptive Subdivision Control
- Adaptive Subdivision Sampler
- Fixed Rate Sampler
- Adaptive QMC Sampler
Mesh Settings
- Setting Custom Render Mesh
Resolution of the Image
- Image size setting
- Saving your image
V-Ray Frame Buffer
- Render image window toolbar
Distributed Rendering
- Setting Up the V-Ray Distributed Rendering Spawner
- Finding the IP address of the slave Computer
- Starting the DR Spawner
- Connecting to Slave Machines
- Some Considerations for Distributed Rendering
Sample Materials
Související odkazy
- http://www.asgvis.com/index.php?option=com_smf&Itemid=90&topic=2213.0 – Stránka diskusního fóra V-Raye s odkazy na stažení knihy
Diskuse k článku
[2] mousek – 24. 05. 2007, 19:25
reagovat
parada konecne nejaka knizka na citanie pocas cesty vlakom .. :)
[1] Petull – 24. 05. 2007, 19:21
reagovat
Jeej, to je paráda! Síce teraz v 3D nerobím už skoro nič,ale určite to aspoň omrknem.