Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Zásuvné moduly > Zásuvný modul DirectX 9 pro Rhino 4


Zásuvný modul DirectX 9 pro Rhino 4

Publikováno: 1.6.2007 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Zásuvné moduly | Komentáře: 2 - Doporučit

DirectX - ikonaTento zásuvný modul umožňuje zobrazení v modelovacích pohledech Rhina pomocí režimu DirectX (jadná se konkrétně o verzi DirectX 9) místo standardního zobrazení pomocí režimu OpenGL. Cílem tohoto zásuvného modulu je nabídnout uživatelům Rhina 4.0, kteří se potýkají s problémy s OpenGL, alternativu pro zobrazení. Tento plugin by také měl řešit probémy ve Windows Vista.

Úvodem

Účelem podpory DirectX je pomoci uživatelům, kteří mají vážné problémy při zobrazení pomocí OpenGL.

Pokud NEMÁTE problémy s OpenGL, pak vám doporučujeme, abyste pokračovali v používání OpenGL v Rhinu i nadále.

K přístupu na grafické karty a k provádění rychlého 3D vykreslování v modelovacích pohledech (známého pod pojmem hardwarově akcelerované vykreslování) se používají dvě technologie, OpenGL a DirectX.

Rhino 4.0 standardně používá OpenGL. To na většině systémů funguje skvěle, ale některé kombinace ovladačů a grafických karet s OpenGL nebudou fungovat nebo budou velice pomalé.

Slabý výkon pod OpenGL je také obecným problémem pod Windows Vista, protože většina dodavatelů grafických karet zatím nevydala OpenGL ovladače pro Vistu. To se může postupem času změnit, jak budou výrobci karet aktualizovat své ovladače, ale protože Vista vyžaduje robustní podporu DirectX, domníváme se, že DirectX může být pro Vistu tou nejlepší volbou.

DirectX je technologie, která je podobná OpenGL v tom, že umožňuje programům využít hardwarově akcelerovanou grafiku.

Rhino NEBUDE ukončovat podporu OpenGL.

Stáhněte si

Vše níže uvedené komponenty budou eventuálně obsaženy v jednom instalačním souboru, ale v této chvíli budete muset nainstalovat 3 komponenty, abyste na svém počítači rozběhli podporu DirectX:

Jednorázově:

  • Stáhněte a nainstalujte si nejnovější runtime knihovny od Microsoftu.
  • Stáhněte a nainstalujte si DirectX End User Runtime knihovny od Microsoftu z ledna February 2007
  • Dokonce i když váš počítač uvádí, že má DirectX9c, doporučujeme, abyste si tento software stáhli a nainstalovali.

Pokaždé, když vyjde nová betaverze

  • Stáhněte a nainstalujte si zásuvný modul pro podporu zobrazení pomocí DirectX 9.0.
  • Uložte soubor DirectX9Display.rhp do vhodného adresáře na lokálním disku (nejlépe adresář Plug-ins v instalačním adresáři Rhina)
  • Spusťte Rhino a v něm spusťte příkaz SprávceZásuvnýchModulů (PlugInManager). Klikněte na tlačítko Instalovat (Install) a vyhledejte soubor DirectX9Display.rhp.

Operační systémy

Windows 2000/XP - zásuvný modul by měl fungovat s Rhinem Rhino 4.0

Windows Vista - zásuvný modul by měl fungovat s Rhinem Rhino 4.0

Používání zásuvného modulu

Jakmile zásuvný modul nainstalujete, budete potřebovat nějaké zobrazovací režimy, které používají DirectX.

  • V okně Volby Rhina (Rhino Options) v panelu Vzhled (Appearance) rozviňte položku Rozšířené nastavení (Advanced Settings) a vytvořte kopii jednoho ze čtyř obrazovacích režimů (standardně jsou tu čtyři, možná jich budete mít vytvořených nebo nainstalovaných více, viz. můj screenshot). Například vyberte Stínovaný (Shaded), zkopírujte jej a přejmenujte třeba na Stínovaný DX9. Můžete si vytvořit také kopie zobrazení Drátové a Renderované
  • Přejděte do nastavení zopírovaných režimů zobrazení a zvolte Další nastavení (Other Settings). Změňte Zobrazovací řetězec (Pipeline) na DirectX 9.

Rhino 4 a DirectX 9 - obrázek 1
Vyberte režim, který chcete převést na DirectX a zkopírujte jej

Rhino 4 a DirectX 9 - obrázek 2
Dejte mu vhodný název

Rhino 4 a DirectX 9 - obrázek 3
V Dalším nastavení přepněte zobrazení na DirectX

Pokud nastavíte zobratení na některý z nově vytvořených režimů (např. kliknutím pravým tlačítkem na titulek požadovaného pohledu), měla by být geometrie zobrazována pomocí DirectX (v prvních vydáních tohoto zásuvného modulu bude v levém dolním rohu zobrazen nápis DirectX 9.)

Příkazy

DirectX9Options - volby pro zobrazování pohledů pomocí DirectX. Tyto volby jsou:

  • TransformLighting - určí, kde budou prováděny určité výpočty (v software nebo v grafické kartě). Změna této volby by měla ovlivnit výkon.
  • AntiAliasCurves - úsečky a křivky budou vykreslovány s antialiasingem (vyhlazením). Nevýhodou je snížení rychlosti zobrazení. Touto volbou můžete antialiasing trvale vypnout, tvale zapnout nebo si můžete zvolit, že antialiasing má být zapnutý pouze tehdy, když se pohled nehýbe (je statický).

Diskuse k článku

  • [2] Anne – 10. 01. 2009, 13:19

    reagovat

    Ahoj
    Mam novou hru na na jeji spusteni jepotreba DirectX 9 -tak jsme si ho nainstalovala a hra mi porad nejde-tak si instaluju ty veci co pisete(tri veci).Mama Windows XP Home Edition-pujdemi to tedka??Diky moc

  • [1] Vojta – 23. 10. 2008, 18:35

    reagovat

    Ahoj... Mám Rhino nainstalované na windows Vista 64bit. Přímo s Open GL nemám problém, ale když si spustím Maxwellrender 1.7, tak se mi začne rhino hodně kousat(i při docela jednoduchých modelech a mám nastavenou prioritu maxwella na low priority). Předtím jsem měl jiný počítač a windows XP a takový problém jsem neměl. Když ale zruším ve volbách dokumentu u nastavení Open GL volbu Použít akcelerované hardwarové režimy, Rhino jde opět rychle, akorát nevidím v renderovaném zobrazení textury. Chtěl bych vás poprosit o rady, kde by mohla být chyba. Zásuvný modul pro direct x 9 jsem ještě nezkoušel. Pomůže v tomto případě? Mate mě souvislost plynulosti pohybu v oknech Rhina a renderování... Pro úplnost mám grafickou kartu NVIDIA GeForce 9600GT (650MHz), Pasivní chlazení...