Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Zásuvné moduly > VRay pro Rhino - první informace a seznam funkcí!


VRay pro Rhino - první informace a seznam funkcí!

Publikováno: 11.11.2005 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Zásuvné moduly | Komentáře: 13 - Doporučit

Vray - ikonaPřed nedávnou dobou nás jako blesk z čistého nebe překvapila zpráva, že je pro Rhino portován Vray ve formě zásuvného modulu. Společně s Brazilem a Maxwellem představuje Vray to nejlepší, co lze na současném trhu zásuvných modulů pro 3D Studio MAX nalézt a zanedlouho se o tom budou moci přesvědčit i uživatelé Rhina. Přinášíme vám první informace o VRayi pro Rhino.

vray 01

V-Ray pro Rhino 1.0.0

BALTIMORE, MD, 9. listopadu 2005 - společnost ASGvis oznámila, že V-Ray pro Rhino 1.0.0 se nachází ve finální fázi beta vývoje nativního zásuvného modulu pro Rhinoceros 3.0.

Na SIGGRAPHu 2005 předvedla společnost ASGvis ve spolupráci s Chaos Group demonstraci propojení mezi programem Rhinoceros a samostatnou verzí renderovacího systému V-Ray. V-Ray pro Rhino je zdokonalenou verzí programu Rhino2VRay. Tato nová verze je nativní zásuvný modul pro aplikaci Rhinoceros 3.0.

Uživatelé Rhina ze všech oborů si budou moci již brzy předobjednat V-Ray pro Rhino s omezenými funkcemi za $499. Seznam akruálních a finálních funkcí naleznete níže. Datem oficiálního vydání V-Raye pro Rhino bude 14. leden 2006. Předobjednávky lze uskutečnit prostřednictvím on-line obchodu na www.asgvis.com. Finální koncová cena V-Raye pro Rhino bude $799 za komerční verzi. Studentské a akademické verze tohoto modulu budou stát $250.

O společnosti ASGvis, LLC

ASGvis je poskytovatelem služeb v oblasti počítačové grafiky a také softwarový vývojář zásuvných modulů, exportérů, skriptů a uživatelských 3D grafických aplikací. Společnost sídlí ve městě Baltimore v Marylandu, USA.

Tyto funkce jsou již aplikovány

  • Pravé raytracingové odrazy a lomy
  • Lesklé odrazy a lomy
  • Plošné stíny (měkké stíny). Obsahuje emitory typu kvádr a koule
  • Nepřímé osvětlení (global illumination, global lighting). Různé metody - přímý výpočet "brutální silou" (brute force) a také irradiance mapy.
  • Rozostření pohybem (motion blur) včetně vzorkování Quasi-Monte Carlo
  • Kamerový efekt "hloubka ostrosti" (Depth-Of-Field)
  • Antialiasing - pevný, jednoduchý 2-úrovňový a adaptivní algoritmus
  • Kaustické efekty
  • Optimalizované materiály pro rychlejsí renderování
  • Plně vícevláknový rendrovaci algoritmus
  • Opakovaně použitelné vyzařovací mapy (irradiance maps). Podpora uložení a nahrání. Přírůstkové vzorkování pro animace průletu.
  • Photon mapping
  • Opakovaně použitelné kaustické a globální fotonové mapy (podpora uložení a nahrání).
  • podpora skutečného HDRI, včetně podpory nahrávání obrázků *.hdr s přesným řízením souřadnice textury pro kubické a úhlové mapy. Mapujte své obrázky přímo bez deformací nebo ořezání.
  • nativní plošná světla pro fyzikálně přesné osvětlení.
  • G-Buffer (RGBA, ID materiálu/objektu, Z-buffer, rychlost atd.)

vray 02
Vyrenderováno ve Vrayi pro Rhino


Tyto funkce budou ve finální verzi

Veškeré současné funkce a navíc:

  • Motion blur (rozostření pohybem) s analytickým vzorkováním
  • Distribuovaný rendering pro využití všech počítačů ve vašem studiu. Na základě TCP/IP umožňuje připojení i přes Internet.
  • Různé typy kamery: rybí oko, sférická, válcová a kubická kamera
  • Displacement mapping. Obsahuje rychlý 2D bitmapový algoritmus i skutečný 3D displacement mapping.
  • Podporuje NURBS geometrii
  • Materiál Vray Light
  • Přednastavené materiály (kov, plast atd.)
  • Antialiasing založený na G-bufferu

vray 03
Vyrenderováno ve Vrayi pro Rhino

Další pracovní obrázky z V-Raye pro Rhino

vray 04

vray 05

vray 06

vray 07

vray 08

vray 09

vray 10

Diskuse k článku

  • [13] Jan Slanina14. 01. 2007, 09:50 – reakce na [11]

    reagovat

    Co se týká Rhina, tak prý by měli vydat s verzí rhina 4 auktualizaci V-Raye pro novou verzi Rhina zdarma. Pracuje se i na novém servisním release pro V-Ray s novými funkcemi, sleduj diskusi V-Raye na http://www.asgvis.com/phpBB2/index.php

  • [12] Jan Slanina14. 01. 2007, 09:45 – reakce na [11]

    reagovat

    RCM se vydává průběžně už dlouhou dobu, aspoň rok, když si stáhneš betu Brazilu nebo V-Ray, tak její součástí je RCM. McNeel pořád rozšiřuje paletu funkcí RCM, v poslední době to bylo hlavně mapování textur a teď probleskly zprávy o displacementu, ale kdy přesně s tím McNeel vyrukuje mezi lidi, to zatím nevím.

  • [11] Jirka – 13. 01. 2007, 20:54 – reakce na [10]

    Reaguje: [13, 12] - reagovat

    Takze jestli sem to pochopil tak na RCM se dela a bude v nejblizsi dobe vydan. A Vray by mohl vyjit s rhino4???Nebo az nasledne...?

  • [10] Jan Slanina13. 01. 2007, 16:10 – reakce na [7]

    Reaguje: [11] - reagovat

    Ty materiály jsou sice pro MAX, ale ASGVis prý pracuje na načítání MAXovských materiálů do Rhina, což je jistě dobrá zpráva :-) Rhino 4 by už snad mělo být ve fázi CD image a mělo by se v těchto dnech lisovat, pokud se neobjevila nějaká "stop-ship" chyba, takže reálně by mělo být v prodeji zhruba v polovině příštího měsíce.

  • [9] Jan Slanina13. 01. 2007, 16:07 – reakce na [8]

    reagovat

    3D displacement už se udělat dá (nebo spíš v nejbližší době bude dát udělat), protože se stal součástí RCM, což je McNeelův balík nástrojů pro podporu renderovacích modulů v Rhinu. Pak už je jenom na autorech renderovacích pluginů, jestli tuto funkčnost ve svých pluginech využijí. Myslím, že V-Ray s 3D displacementem počítá. Více informací a ukázky jsou na http://www.rhino3d.cz/clanky/rhino/toon-shader-pro -brazil-displacement-mapping.html (tento článek se sice týká Brazilu, ale jak jsem psal, jedná se o funkčnost na straně Rhina a může ji využít každý plugin, V-Ray, Brazil, Maxwell atd).

  • [8] Jirka – 13. 01. 2007, 15:59

    Reaguje: [9] - reagovat

    Nevim jestli to patri do teto diskuse,ale da se ve vray v rinu udelat 3D displacement?Je tam jenom BUMP a i ten mi prijde ze moc nefakci.Taky bych se chtel primluvit za to jestli by nejakej sikulka neudelal tutorial na mapovani materialu. V rhinu mi to vubec nejde...Treba v Ciname to zvladam vcelku dobre,ale tady...

  • [7] Jirka – 13. 01. 2007, 15:53 – reakce na [6]

    Reaguje: [10] - reagovat

    Tuto stranku znam,ale mam pocit ze tam se daji stahnout jenom matrose do MAXackyho vraye.Na materialy do Vray do rhina sem jeste nic nenasel,coz je skoda.Tak zatim.Jo jen tak mimochodem kdy vyjde rhino 4???Uz jej netrpelive ocekavame ve skole...

  • [6] Jan Slanina10. 01. 2007, 09:45 – reakce na [5]

    Reaguje: [7] - reagovat

    Pardon, byl to překlep, odkaz na materiály zdarma je http://www.vray-materials.de/

  • [5] Jirka – 09. 01. 2007, 21:02 – reakce na [4]

    Reaguje: [6] - reagovat

    Ty adresy na knihovny urcite nemaji stejnou adresu,je to preklep,ze???

  • [4] Jan Slanina06. 01. 2007, 14:51 – reakce na [3]

    Reaguje: [5] - reagovat

    Materialy ve V-Rayi pro Rhino nejsou kompatibilní s materiály ve V-Rayi pro MAX, ale podle vývojářů se pracuje na načítání materiálů .vismat do Rhina. Co se týká nahrání souboru 3DS z Rhina do MAXe, tam tam zcela jistě nebude žádná kompatibilita ohledně V-Raye (že by si zapamatoval materiály atd). Ale já Maxe neznám, tak se třeba ozve někdo, kdo má s V*Rayem pro Max zkušenosti. Knihovny materiálů pro V-Ray existují, ať už placené (http://commerce.vismasters.com/catalog/viewproduc t.aspx?product=3675) nebo zdarma (http://commerce.vismasters.com/catalog/viewproduc t.aspx?product=3675)

  • [3] martina – 05. 01. 2007, 13:30

    Reaguje: [4] - reagovat

    No uz jsem to zkousela, ale nejak to blblo hazelo chybky a kdyz jsem pak zkousela to ulozit jako 3ds, tak ten soubor pak uz nebral max. Jo a nevim co s materialama, maji koncovku .vismat..nevite nekdo jak z .mat udelat .vismat?Nebo o nejake slusne knihovne vismatu?

  • [2] Jan Slanina12. 11. 2005, 08:13 – reakce na [1]

    reagovat

    Uvidíme, podle toho co mi odpoví. Budu určitě prodávat Brazil a snad i V-Ray.

  • [1] Delph – 11. 11. 2005, 18:34

    Reaguje: [2] - reagovat

    a budeš ho prodávat Pife i pro ČR?