Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Zásuvné moduly > Topografický plugin pro Rhino 4


Topografický plugin pro Rhino 4

Publikováno: 17.5.2007 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Zásuvné moduly | Komentáře: 2 - Doporučit

Topografický plugin 01 - ikonaJak přibývá uživatelů Rhina z řad architektů, setkáváme se stále častěji s požadavkem na modelování terénu. Jako na zavolanou přichází nečekaná zpráva od Claudea Vuattouxe, který náhodou přesně takový plugin vyvíjí. Podle slov autora by měl být k dispozici zhruba do dvou měsíců. Celý projekt vypadá velice slibně a vy teď máte možnost podívat se na obrázky, které dokumentují některé funkce pluginu.

Zde je několik informací o nově vyvíjeném pluginu. Vyvíjí ho Claude Vuattoux, který má podle svých slov 15 let zkušeností na poli topografického modelování.

Mezi hlavní rysy tohoto pluginu patří:

  • vysoká rychlost
  • Delaunayova triangulace z mraků bodů
  • linie s měkkými i tvrdými zlomovými čarami
  • vysoce přesné obrysové čáry (kontury)
  • stříhání a vyplňování
  • tematický výstup

Výsledná plocha je vytvořena z bodů a zlomových čar. Tyto zlomové čáry (break lines) jsou vlastně lomené čáry, které se používají pro lepší vytvarování terénu. Mohou být měkké nebo tvrdé (používají se pro výpočet normál). Jako vstup tento plugin přijímá mrak bodů, lomené čáry a nebo obojí. Když je na vstupu lomená čára, tak triangulace nikdy tuto čáru nepřekročí, což je velký rozdíl od Davidova pluginu.

Plugin v podstatě vytvoří jeden mrak bodů (z lomené čáry a mraků bodů), triangulace je uložena spolu s mrakem bodů jako uživatelská data a tento mrak je proložen polygonovou sítí, abyste jej mohli stínovat. Zlomové čáry a body je možné přidávat nebo odstraňovat. Největší výhodou je, že triangulace je uložena s dvojitou přesností a je dynamická. Další silnou funkcí tohoto pluginu je "alpha shape", mnoho triangulačních balíků pracuje pouze s konvexní obálkou množiny bodů, ale díky "apha shape" dokáže tento plugin automaticky zjistit přirozenou hranici modelu. Plugin je bleskově rychlý.

Pro vaši představu, na následujícím obrázku vidíte výsledek triangulace tohoto modelu - výpočet trval 1/10 of sekundy na 2 roky starém počítači!

Topografický plugin pro Rhino 4 - 01
Stáhněte si obrázek ve vysokém rozlišení - 1600 x 1200 bodů (340 kB)  

Plugin je stále ve vývoji (dokončuje se uživatelské rozhraní, vychytávají se chyby). Měl by být vydán do dvou měsíců.

A nakonec se podívejte na obrázky, které ilustrují schopnosti tohoto pluginu.

Topografický plugin pro Rhino 4 - 01
Stáhněte si obrázek ve vysokém rozlišení - 1600 x 1200 bodů (534 kB)

Topografický plugin pro Rhino 4 - 01
Stáhněte si obrázek ve vysokém rozlišení - 1600 x 1200 bodů (405 kB)

Topografický plugin pro Rhino 4 - 01
Stáhněte si obrázek ve vysokém rozlišení - 1600 x 1200 bodů (360 kB)

Topografický plugin pro Rhino 4 - 01
Stáhněte si obrázek ve vysokém rozlišení - 1600 x 1200 bodů (678 kB)

Topografický plugin pro Rhino 4 - 01
Stáhněte si obrázek ve vysokém rozlišení - 1600 x 1200 bodů (297 kB)

Topografický plugin pro Rhino 4 - 01
Stáhněte si obrázek ve vysokém rozlišení - 1600 x 1200 bodů (300 kB)

Topografický plugin pro Rhino 4 - 01
Stáhněte si obrázek ve vysokém rozlišení - 1600 x 1200 bodů (322 kB)

Diskuse k článku

  • [2] manca – 31. 07. 2007, 17:27

    reagovat

    no, a uz je teda venku????

  • [1] mousek17. 05. 2007, 15:36

    reagovat

    Hmmm plugin za pluginom .... :D nakoniec len pustim rhino a bude vediet co chcem .