Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Zásuvné moduly > ArrayCrvPLUS 1.0


ArrayCrvPLUS 1.0

Publikováno: 23.6.2008 | Autor: Jarek Bieda | Rubrika: Zásuvné moduly | Komentáře: 3 - Doporučit

ArrayCrvPLUS - ikonaTento velice užitečný skript nabízí zcela nové možnosti tvorby pole podél tras(y) nebo tras(y) na ploše. Můžete vytvořet libovolný počet prvků podél libovolného počtu tras. Díky náhledu můžete editovat mnoho různých parametrů transformace prvků. Při tvorbě pole křivek nebo bodů dokáže ArrayCrvPLUS navíc automaticky vytvářet potažené či tažené plochy nebo interpolované křivky na základě prvků pole.

Stažení a instalace

Zásuvný modul si stáhněte z odkazu pod článkem, rozbalte jej do libovolného adresáře a přetáhněte myší soubor ArrayCurvesPLUS_080623.rhp do libovolného pohledu Rhina. V archivu naleznete také soubor s nástrojovou paletou ArrCrvPLUS.tb, která má pod pravým a levým tlačítkem myši přiřazeny nové příkazy ArrayCrvPLUS.

Poznámka: tento skript vyžaduje Rhino 4.0 se servisním balíčkem SR3.

Po instalaci budou dostupné tři nové příkazy:

ArrayCrvPLUS - pro jednu trasu (méně klikání, ale můžete použít jenom jednu trasu).
ArrayCrvsPLUS - pro více tras.
ArrayCrvsPLUS_Settings- nastavení globálních voleb (LoftType, LayerInheritance atd.)

Práce s ArrayCrvPLUS 1.0

1) vyberte prvek nebo prvky, které chcete rozkopírovat do pole. Můžete vybrat jakýkoliv typ obektu Rhina. Pokud se mezi vybranými objekty nachází body a křivky, zpřístupní se funkce Loft/Sweep.
2) Vyberte základní od. Pokud výběr odmítnete, použije se střed obálového kvádru všech objektů (základní bod můžete později kdykoliv změnit). Jako základní orientační roviny prvku se použijí globální osy X,Y,Z s počátkem v základním bodě.
3)Vyberte trasu (y).
4)
Vyberte základní plochu. Pokud výběr odmítnete, vytvoří se pole pouze na křivce. Pokud vyberete spojenou plochu, budete požádání o výběr jedné plochy.
5) Početr prvků: zadejte výchozí počet prvků pole (později můžete změnit).

Příkazové volby

Count - počet prvků v poli

BasePt - výběr nového základního bodu

Scale - zde můžete nastavit měřít (ScaleFactor) každého jednotlivého prvku pole. ArrayCrvPLUS použije ScaleNodes a hodnoty mezi nimi lineárně interpoluje. Na počátku jsou na každé otevřené trase 2 ScaleNodes a na uzavřené jeden. Ty nemohou být odstraněny. ScaleNodes jsou označeny červeně a ScaleFactors azurově. Můžete vybrat libovolný prvek a přiřadit mu ScaleNode - tento uzel se použije pro výpočet inkrementálního měřítka objektu. Můžete jej také kdykoliv odstranit. Pokud vyberete EnableNonUniform, můžete zadat samostatné hodnoty pro měřítka v osách X, Y a Z. Parametr EnableNonUniform je při spuštění příkazu vypnutý.

Poznámka: viditelnost ScaleNodes můžete přepínat pomocí volby Factors_Nodes.a
Spacing - ArrayCrvPLUS pracuje s roztečeni jinak než příkazy Rhina pro práci s poli.

Rozteč mezi prvky vychází z jejich rozměrů (X-ový rozměr obálkového kvádru). Hodnota Spacing = 0 tedy znamená, že prvky se budou nvzájem dotýkat, při vyšších hodnotách zůstanou rozteče mezi prvky konzsitentní (dokonce i když se jejich velikosti liší).

Standardně je parametr Spacing nastaven na Fit - prvky budou aranžovány po celé délce křivky.

a

Rotate - specifikuje úel natočení. Prvky můžete otáčet kolem trasy třemi způsoby:

  • Individual - každý prvek bude otáčen inkrementálně, počínaje úhlem 0 u prvku č. 1.
  • Overall - poslední prvek je otoče o zadaný el a zbytek bude interpolován od 0.
  • Equal - všechny prvky jsou otočeny stejnoměrně.

a

Offset - specifikujte vzdálenost odsazení. Všechny prvky budou odsazeny od křivky/plochy na základě směru normály

Ends - Normal/Fit
Aplikuje se pouze na otevřené trasy a pouze na prvky s nenulovým rozměrem v ose X.
Ovlivní umístění prvu na počátku a konci trasy.

Factors - Nodes/All
Přepínač zobrazení ScaleFactoru. Určuje viditelnost uzlů při editaci.

Loft/Sweep
Dostupná pouze při použití bodů nebo křivek.
Na základě vstupních profilů vytvoří nové plochy.

CREATE - vytvoření pole. Pokud je aktivní Loft/Sweep, budete si moci vybrat, zda se mají či nemají smazat pofilové křivky nebo body.

Ukázky výstupů skriptu

(obrázky lze zvětšit)

s

a

a

aaaa

Související odkazy

Nahoru ↑

Diskuse k článku

  • [3] mousek25. 06. 2008, 18:46

    reagovat

    delph ... no jo no :) ale aj tak asi pojdes do v-raya ..

  • [2] delph – 25. 06. 2008, 08:53

    reagovat

    úžasný... když vidím kolik věcí je pro rhino 4.0 tak si říkám ,že asi investuju a upgradnu. bohužel. bohužel součástí těch investic bude muset být i rendrovací program a zatím netuším jaký. rozhoduju se mezi v-ray a hypershotem, mimo pole výběru ale není ani brazil.

  • [1] lacikosec – 23. 06. 2008, 23:54

    reagovat

    skvela vecicka.. diky moc..