Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Rhinoceros > Rhino pro Mac OS X? Ano, už se to chystá


Rhino pro Mac OS X? Ano, už se to chystá

Publikováno: 4.6.2007 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Rhinoceros | Komentáře: 5 - Doporučit

Mac OS X - ikonaTak tomu se říká blesk z čistého nebe. Magazín CADinsider přinesl velice zajímavou a vskutku přelomovou informaci - po spoustě ujišťování, že se Rhino nebude portovat na žádné jiné operační systémy, prosákla informace, že se usilovně pracuje na Mac OS X verzi Rhina. McNeel sice vytrvale ujišťuje, že nebude portovat Rhino ani pro Linux, ale kdo ví, co bude za rok, dva...

Společnost Robert McNeel, tvůrce Rhina, pracuje na Mac OS X verzi Rhina. Produkt je v raném stádiu vývoje a zatím nebylo určeno datum vydání.

Rhino pro Mac OS X
Mac OS X - tady se bude brzo prohánět nosorožec...

"Uživatelé Maců budou moci otestovat Rhino už za pár týdnů," říká Bob McNeel, zakladatel a CEO společnosti Robert McNeel & Associates, která na nedávné tiskové konferenci zmínila, že platforma Mactel [Macintosh Intel] se může stát nejrychleji rostoucí hardwarovou platformou. "Je to pro nás nové území," říká Bob, čímž naznačuje, jak velké množství testování bude potřeba, než bude verze Rhina pro Max OS X odladěna.

Mac verze je vyvíjena současně s verzí Rhina pro Windows (momentálně je to verze 4.0), ale bude vydána až po oficiálním vydání Rhina 5.0 pro Windows. Ani pro Rhino 5.0 pro Windows ještě nebyl stanoven pevný časový rámec vydání. Společnost má tradičně dlouhé časové období mezi jednotlivými verzemi. Například Rhino 4.0 bylo vydáno tři a půl roku po Rhinu 3.0.

Protože Rhino bude skutečná OS X aplikace, bude Rhino běžet na počítačích Mac i na starších PowerPC Macintosh.

Pravděpodobný název produktu bude "Rhino 5.0 for Mac", ale opět je to pouze dohad, protože oficiální název ještě nebyl oznámen.

Zajímavé informace ze zákulisí zveřejnil na diskusní skupině Rhina David Rutten:

Rhino pro Mac je kouzelným úspěchem jediného programátora, Marlina Prowella. Místo portování Rhina portoval Windows (či spíše část Windows nazvanou MFC - pokud jste programátoři, tak vám to něco řekne), což se ironicky ukázalo jako efektivnější. Výhodou tohoto přístupu je také to, že Rhino C++ pluginy pro Rhino lze bez větších potíží překompilovat také pro Mac (to se bohužel nevztahuje na DotNET pluginy).

Před příchodem Marlina se to zdálo téměř nemožné, ale Marlin to dokázal. Dodnes nevíme jak a abych byl upřímný, všichni se ho tak trochu bojíme :)

Diskuse k článku

  • [5] AndroidCZ – 04. 10. 2007, 17:14

    reagovat

    Myslite, ze bude v budoucnu (az vyjde OS X verze) mozny cross-platform upgrade? Planuji koupi rhina na win v blizke dobe, ale primarne delam na Macu. Bylo by to pro mne vyhodne, pak tu licenci nejak prevest na druhou platformu...

  • [4] morris – 09. 07. 2007, 17:50

    reagovat

    Výborně konečnčně budu moct pracovat přímo a ne přez Parallels Desktop.

  • [3] tyglik – 05. 06. 2007, 18:06 – reakce na [2]

    reagovat

    jj, vysvětlení Boba jsem četl, ale stejně tam vidím nějaké hlubší souvislosti :)

  • [2] Jan Slanina04. 06. 2007, 13:14 – reakce na [1]

    Reaguje: [3] - reagovat

    Protože to zřejmě jako jeden z prvních četl na CADinsideru... a CADinsider to má z tiskovky na jedné konferenci v Mexiku, kde Bobovi moc nejelo připojení a nemohl to dát nejdřív na diskusní skupinu a na té tiskovce to říct musel, protože jedním z jejích hlavních sponzorů byl Apple... :-)

  • [1] tyglik – 04. 06. 2007, 12:34

    Reaguje: [2] - reagovat

    jen mi vrtá hlavou, proč to musel zveřejnit šéf od T-Splines? hehe...
    http://news2.mcneel.com/scripts/dnewsweb.exe?utag= &group=rhino&xrelated=260150&cmd_related=View+thre ad