Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Renderování > Arion 1.6.0


Arion 1.6.0

Publikováno: 26.12.2011 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Renderování | Komentáře: 1 - Doporučit

ikonaJeště neuplynuly ani tři týdny od vydání Arionu 1.5.1 a už je tu opět firma RandomControl a přináší nám nádherný (po)vánoční dárek: Arion 1.6.0 s neomezeným počtem objektů, materiálů a textur. To ale není vše, nová verze obsahuje mnoho vylepšení pracovních postupů a také některé nové funkce.

Arion 1.6.0 unlimited

Arion 1.6.0 unlimited

Arion 1.6.0 UnlimitedRandomControl s velkou hrdostí oznamuje okamžitou dostupnost Arionu 1.6.0!

Pouhé tři týdny po vydání 1.5.1 je zde opět RandomControl se skvělými technickými a pracovními vylepšeními Arionu.

Podpora neomezeného počtu objektů, textur a materiálů je zde!

Tato verze je bezplatný upgrade pro všechny majitele v1.x.

Celý tým RandomControl vám přeje vše nejlepší do nového roku 2012, ve kterém vám přineseme ještě větší novinky.

linka

Větší, lepší, rychlejší

Arion 1.5.1 - větší, lepší, rychlejší

Arion 1.6.0V Arionu 1.6.0 jsme vylepšili tolik věcí!

Zcela jsme přepsali správu paměti, která je nyní silnější, lepší a spolehlivější a především: neomezená.

Ano, Arion 1.6 nyní dokáže renderovat jakýkoli neomezený počet objektů, materiálů a textur.

Přichází další éra hybridního renderování...

linka

Neomezený počet objektů

Arion 1.6.0 - neomezený počet objektů

Neomezený počet objektů v Arionu 1.6.0 otevírá dveře masivním fyzikálním simulacím, davům lidí, vegetace... a čemukoliv, na co jen dokážete pomyslet!

A pokud se scéna nevejde do paměti vaší GPU, stále ji můžete renderovat přes CPU s velice slušnou rychlostí - rychlostí Arionu.

Výše uvedený obrázek byl vyrenderován v 3D Studiu Max za pomoci pluginu MassFX a je v něm více než 30 000 kopií těstovin rigatone - s podpovrchovým rozptylem světla (Sub-Surface Scatteringem)!

Klikněte na horní obrázek pro jeho zvětšení do plné velikosti.

linka

Neomezený počet materiálů

Arion 1.6.0 - neomezený počet materiálů

K čemu by byl neomezený počet objektů bez neomezeného počtu materiálů! Nyní můžete ve svých scénách použít tolik materiálů, kolik chcete.

Arion 1.6.0 potírá veškerá omezení a osvobozuje vaši představivost. Pokud se scéna vejde do RAM, tak ji vyrenderuje.

Těšíme se na příval kreativity, který tato nová vlastnost Arionu uvolní. Těšíme se na vaše nové rendery!

linka

Neomezený počet textur

Arion 1.6.0 - neomezený počet textur

Arion 1.6.0 nemá naprosto žádná omezení ve smyslu počtu nebo velikosti textur. Jediným limitem je velikost dostupné paměti pro renderování.

Tato nová vlastnost je zároveň doprovázena sadou významných vylepšení v oblasti úspory paměti, která si detailně probereme níže.

linka

Značná úspora paměti

Arion 1.6.0 - zlepšená správa paměti

Úspora pamětiNejen že jsme odstranili veškeré bariéry, které brzdily rozlet vaší fantazie a zrušili jsme omezení počtu objektů, materiálů a textur, ale navíc jsme značně snížili spotřebu paměti bitmapami.

  • 25% úspora paměti v RGB kanálech (Ref0°, Ref90°, barva Absorption atd.)
  • 75% úspora paměti v kanálech ve stupni šedi (Roughness, bump, opacity atd.)
  • 50% úspora paměti u nečtvercových textur

Klikněte na náhled vpravo pro porovnání využití paměti na příkladu skutečné scény.

linka

Camera roll

Arion 1.6.0 - camera roll

Další z velmi žádaných funkcí je camera roll. Ta je nyní součástí Arionu 1.6.0.

Funkce camera roll je dostupná v podobě vlastnosti kamery společně s dalšími vlastnostmi jako je shutter speed, f-stop atd...

Tato funkce je mimochodem velice důležitá pro tvorbu kreativních snímků a pro vnesení ostrosti a pohybu do renderu.

linka

Wavefront OBJ

Arion 1.6.0 - import Wavefront OBJ

Importér formátu Wavefront .OBJ byl také vylepšen a byl integrován do aplikace; tento formát nyní můžete otevřít stejně jako soubory .RCS nebo .FRY.

Importér souborů .OBJ je nyní rychlejší a dokáže načíst většinu souborů .OBJ, které pochází z různých modelovacích aplikací.

Kliknutím na horní obrázek zobrazíte render v plném rozlišení.

linka

Přímý export Quicktine VR

Arion 1.6.0 - export Quicktime VR

Quicktime VRArion 1.6.0 obsahuje integrovaný exportér formátu Quicktime VR.

Vše co musíte udělat je umístit do scény panoramatickou kameru , nechat ji renderovat, stisknout tlačítko 'Save QTVR' a to je vše!

S touto funkcí můžete rychle a snadno vytvářet rozumně malé soubory s možností volného 360° rozhlížení, které můžete poslat klientovi a na kterém můžete efektivně popsat malé prostory jako jsou interiéry.

Tento pěkný 'drobný' doplněk je bezplatnou součástí Arionu 1.6.0.

Klikněte na 360° panorama napravo a zobrazí se plný tonálně mapovaný render.

linka

Skrýt a izolovat

Arion 1.6.0 - skrytí a izolace

Skrytí a izolaceArion 1.6.0 přináší novou sadu nástrojů pro skrytí a izolování objektů.

To je zvlášť užitečné například pro skrytí průhledného objektu, pokud chcete vybrat objekt ležící za ním.

Skryté objekt jsou nyní "skryté" taky před výběrem myší a můžete tedy klikat "skrz ně".

Pro ještě větší vylepšení pracovních postupů jsme přidali nový nástroj 'Isolate', který skryje vše kromě vybraného objektu.

Po kliknutí na náhled napravo se zobrazí video s předvedením těchto funkcí v akci.

Scéna automobilu byla nastavena z načteného surového souboru .OBJ kompletně v Arionu 1.6.0.

linka

Demoverze

Arion 1.6.0 - demoverze

Demoverze ArionuVydání Arionu 1.6.0 půjde ruku v ruce s vydáním aktualizované veřejné demoverze.

Krátce po vydání pro zákazníky nahrajeme na náš server zcela novou demoverzi nejnovějšího Arionu se všemi skvělými funkcemi, které zde popisujeme.

Demoverze je plně funkční, takže můžete renderovat libovolný počet polygonů, materiálů nebo textur, stejně jako v plné verzi.

Jediným omezením je: maximální rozlišení 800x600 bodů, vodoznak a nemožnost ukládat nebo exportovat data do souboru .OBJ a absence ovádání rendereru přes příkazový řádek.

Demoverzi si můžete stáhnout zde.

linka

NVIDIA CUDA 4.1

Arion 1.6.0 - NVIDIA CUDA 4.1

Držíme krok s nejnovější CUDA technologií a proto jsme do Arionu zakomponovali aktuální verzi CUDA 4.1.

CUDA 4.1 zároveň přináší malý dárek - zrychlení o 10 až 15%!

Tato verze CUDA je obsažena přímo v Arionu a nevyžaduje instalaci CUDA toolkitu. Je ale samozřejmě nezbytné, abyste měli nainstalované aktuální ovladače své grafické karty a zajistili si tak co nejoptimálnější kompatibilitu a výkon.

Tato verze CUDA totiž vyžaduje nejnovější dostupné ovladače vaší GPU od NVIDIe. Můžete si je stáhnout zde.

linka

Plugin LIVE (nejen) pro Softimage

Arion 1.6.0 - LIVE plugin pro XSI

Přichází zbrusu nová řada pluginůg: pluginy RandomControl LIVE.

RandomControl LIVE je plánovaná série pluginů, které plně integrují naši technologii do modelovací aplikace.

První modelovacím balíkem, který podporujeme, je Autodesk Softimage. Náš plugin podporuje Render Region, nativní renderování animací, nativní framebuffer Softimage a také naše cool okno RandomControl LIVE s odezvou v reálném čase.

Do rozhraní Softimage jsme také plně integrovali náš systém materiálů, včetně nodální podpory BSDF vrstev, bitmap atd. Vše má vzhled Softimage a vše se ovládá velmi přímočaře!

Ceny a licenční politiku oznámíme při uvedení řady pluginů LIVE. Majitelům licence Arionu nebo fryrenderu nabídneme jimi vybraný plugin LIVE zdarma.

Kliknutím zobrazíte obrázek v plné velikosti.

linka

Zvláštní poděkování

RandomControlChtěli bychom poděkovat všem našim zákazníkům za jejich úžasná díla vytvořená pomocí Arionu.

Jsme také neskonale vděční lidem, kteří nám pomohli během testování a tvorby tohoto skvělého vydání Arionu:

Fran Davey, John Strieder, Johnny Butcher, Pawel Filip, Marco Podrini, Raphaël Aguirre, Roman Vrbovsky, Shaun Keenan, Stéphane Moya, Luis Morillo a Héctor Pérez.

Diskuse k článku

  • [1] Mirek – 28. 09. 2012, 18:13

    reagovat

    Vypadá to skvěle a nová verze 2.0 ještě líp ale podle všeho už žádná podpora a vývoj pro Rhino a některé další aplikace, jen 3D max a Softimage (oba autodesk :-)) Takže pro Rhino bohužel :-( Je to tak? Máte někdo info?