Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Zásuvné moduly > T-Splines 2.0 WIP RC-4


T-Splines 2.0 WIP RC-4

Publikováno: 29.5.2008 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Zásuvné moduly | Komentáře: 0 - Doporučit

T-Splines oficiální uvedení - ikonaNejnovější pracovní verze T-Splines 2.0 WIP obsahuje nové příkazy pro polygony, nové příkazy pro vyhlazený režim a opravy chyb. V této WIP verzi se stále nachází chyby, které mohou způsobit zhroucení Rhina a poškození souborů, nepoužívejte ji proto na jakoukoliv komerční práci.

Tuto verzi si můžete stáhnout zde: http://www.tsplines.com/store/wip.php

(vyžadujeme registraci, abychom vás mohli upozorňovat na nové verze. WIP na vašem počítači nebude fungovat, pokud nemáte zakoupenou platnou licenci T-Splines pro Rhino).

Příkazy pro polygonový režim


tsmCutFaces

tsmCutFaces umožní uživateli klikat na hrany T-Spline v polygonovém režimu a libovolně tak řezat plošky. Kliknutím a tažením podél hrany získáte náhled řezu, po uvolnění tlačítka myši bude řez proveden. Je podporován příkazový krok zpět (Undo), uživatel tak může vrátit sérii řezů, jednotlivé kroky zpět přitom budou v místech, která uživatel zvolil na hranách plochy. Můžete řezat více plošek najednou. pomohou vám režimy uchopování bodů, které můžete využít při definici místa řezu.

tsmDeleteFace

tsmDeleteFace nyní po převodu sítě zpět na hladkou plochu vytvoří platnou plochu.

tsmWeld

Tento příkaz je mnohem robustnější a umožňuje svaření vrcholů.

Manipulátory pro tečnost

Zlomy jsou nyní v režimu tsPolyMode reprezentovány manipulátory pro tečnost, které se objeví v řídicích bodech, které nejsou asociován s hranou. Stále musí být vykreslovány propojovací úsečky mezi manipulátory pro tečnost a řídicími body, které ovlivňují.

tsEditMode

Tento příkaz bude základem pro editaci T-Splines v polygonovém režimu a hostí nově přepracovaný manipulátor. Když se otevře dialogové okno tsEditMode, budou aktivní horké klávesy přidružené k tomuto manipulátoru a také různé možnosti úprav selekce. Pokud tento režim nebude aktivní, bude klávesnice reagovat na příkazy Rhina jako obvykle. Horké klávesy lze přiřadit pomocí příkazu tsOptions.

tsEditMode nepoužívá příkazový řádek a umožňuje spouštět jiné příkazy i během své přítomnosti na obrazovce. Poznámka: v této WIP verzi stále funguje příkaz tsManip).

Hlavním účelem příkazu tsEditMode je získat vaše ohlasy na to, zda jej preferujete před příkazem tsManip (většina funkcí v editačním režimu teprve čeká na své dokončení).

Příkazy pro vyhlazený režim

tsThicken

Příkaz tsThicken vezme na vstupu plochu a přiřadí jí tloušťku tak, že plochu odsadí a propojí obě plochy podél jejich hran. Uživatel může specifikovat tloušťku skořepiny přímým zadáním hodnoty tloušťky do příkazového řádku nebo pomocí myši. Plocha bude odsazena podél normály plochy v každém jejím řídicím bodě. Pokud je plocha uzavřená, vytvoří příkaz druhou plochu jako samostatnou, protože zde nejsou žádné hrany, které by bylo možné propojit.

tsSurfacePoints

Nyní máte k dispozici nový nástroj pro manipulaci s body. Zobrazíte jej příkazem tsSurfacePoints. Pokud je plocha již vybraná, zobrazí se nástroj pro manipulaci s body. Tyto body jsou podobné jako editační body křivek. Když budete přesunovat body plochy, bude se plocha odpovídajícím způsobem deformovat. Tento příkaz má dva režimy. Standardní režim umožňuje plynulou manipulaci s více řídicími body tak, aby se přesunoval vybraný bod na ploše. Druhý režim mění pozici pouze jediného řídicího bodu a působí tedy více lokálně. Chcete-li změnit výchozí chování, spusťte tento příkaz, aniž by byla vybraná nějaká plocha a v příkazovém řádku si vyberte požadovanou volbu. V nástrojové paletě TSplines najdete pro každý režim odpovídající tlačítko. Kromě bodů, které leží přímo na ploše, mají některé body tečné manipulátory, které jsou propojeny s určitými body plochy.

s

a

a

a

a

a

a