Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Zásuvné moduly > MeshMelter - nový plugin pro Rhino 3.0


MeshMelter - nový plugin pro Rhino 3.0

Publikováno: 25.8.2006 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Zásuvné moduly | Komentáře: 0 - Doporučit

MeshMelter - ikonaPekelně hyperaktivního uživatele Rhina Davida Ruttena, který se minulý rok dokonce stal členem McNeelova týmu, nemusím jistě zkušeným harcovníkům diskusní skupiny Rhina dlouho představovat. David vedle vlastní grafické tvorby píše velice zajímavé skripty a pluginy pro Rhino a my si dnes představíme nejnovější přírůstek do jeho sbírky - plugin MeshMelter pro Rhino 3.0

Pod článekm najdete odkaz na stažení první verze pluginu MeshMelter pro Rhino 3.0. Jedná se o velice, velice ranou alpha verzi, tak si toho při testování buďte vědomi.

 

Neopužívejte tento plugin na důležité modely. Může spadnout a pravděpodobně to i udělá.

 

Pokyny pro instalaci:

Rozbalte archive a přetáhněte myší soubor MeshMelt.rhp do obrazovky Rhina 3.0
Pomocí příkazu Toolbar otevřete nástrojovou paletu MeltingTools.tb.
V distribuci najdete také dva ukázkové soubory, které můžete použít pro testování.
(model židle pochází původně z balíku TopMod)
 

Co tento plugin umí:

Plugin obsahuje několik příkazů, které byly vytvořeny pro testování dvou hlavních částí funkčnosti jádra:

1. Displacement
2. Remeshing
 
Displacement je proces deformace plochy (v této chvíli jsou podporovány pouze polygonové sítě) na základě hodnoty lokální světlosti textury (obrázku).
Remeshing je proces automatického přidání detailů do polygonového objektu.
 
Remeshing může v případě hodně velkých vstupních objektů trvat dlouho.


MeshMelt - displacement
Displacement polygonové sítě pomocí textury

 

MeshMelt - jednoduchý remeshing
Jednoduchý remeshing

MeshMelt - remeshnig židle
MeshMelt - remeshing židle

Příkazy:


DisplaceMesh:
Deformuje síť pomocí jasové hodnoty textury této sítě. Aby mohl displacement proběhnout, musí mít objekt přiřazen základní materiál s platnou texturou.

RetextureMeshPlanar:
Znovu aplikuje souřadnice pro mapování textur na objekt, který žádné nemá nebo který je má špatné. Používá jednoduché planární promítání.


UltraWeld:
Svaří všechny vrcholy v polygonové síti, bez ohledu na non-manifold omezení. Tento příkaz rovněž zprůměruje souřadnice pro mapování textur (nativní svařování v Rhinu tyto souřadnice ničí)

UltraExplode:
Rozbije síť na jednotlivé plošky.

UltraTriangulate:
Pracuje stejně, jako rhinovský příkaz _TriangulateMesh

CullMeshFacesInPlane:
Odstraní ze sítě všechny plošky, které leží ve specifikované rovině.

SmoothMesh:
Toto je testovací příkaz, nenabízí žádnou další funkčnost nad rámec příkazu _Smooth.

QuickMelt:
Provede tři následné remeshovací operace na celém polygonovém objektu. Je to o něco rychlejší než vyvolání příkazu MeltMesh třikrát za sebou, protože si pamatuje svá data ve vyrovnávací paměti.


MeltMesh:
Remeshuje celý polygonový objekt. V příkazovém řádku je přístupných několik příkazových voleb.

MeltMeshFaces:
Remeshuje vybrané plošky polygonového objektu. Jsou zde stenjé volby jako v příkazu MeltMesh.

MeltMeshByFaceArea:
Remeshuje všechny plošky, které překračují určitý práh velikosti. Opět jsou zde stejné volby jako v MeltMesh.

MeltMeshByContrast:
Remeshuje ty plošky, ketré překračují určitý práh kontrastu. Kontrast je převzat z textury polygonového objektu. Síť musí obsahovat souřadnice pro mapování textur a musí mít přiřazenou texturu.
 
InsertOffsetSamples:
Nástroj pro vývoj a debugging, nepoužívejte ho na velké sítě.

InsertGeometryTags: viz. výše

InsertTopologyTags: viz. výše

InsertValencyTags: viz. výše
 


Autor pluginu
David Rutten
david@mcneel.com
Robert McNeel and Associates
Turku, Finsko

 

Související odkazy

Nahoru ↑