Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Zásuvné moduly > Brazil WIP 15 pro Rhino 4


Brazil WIP 15 pro Rhino 4

Publikováno: 6.6.2007 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Zásuvné moduly | Komentáře: 0 - Doporučit

WIP 15 - ikonaFirma McNeel vydala další veřejnou pracovní verzi (WIP) renderovacího modulu Brazil r/s 2.0 pro Rhino 4. V této verzi přibylo hodně nových materiálů, shaderů a materiálových voleb. Zdá se, že vývoj pomalu spěje ke konci, alespoň podle některých optimistických vyjádření programátora Andyho Le Bihana. Takže vzůru do stahování a testování nového Brazilu!

Stáhněte si Brazil r/s 2.0 pro Rhino WIP 15


na této adrese http://download.mcneel.com/brazil/2.0/wip/download_wip.asp

Důležitá poznámka pro současné beta uživatele

Všechna licenční omezení ze strany výrobce Splutterfish byla nyní odbourána. Již nemusíte žádat firmu Splutterfish o zaslání autorizačního klíče. Stále však budete muset zadávat beta klíč, který bude zaslán na vaši e-mailovou adresu, kterou zadáte při stažení software.

Podporované verze Rhina

Brazil nyní při stažení vyžaduje zadání CD-klíče Rhina 4.0. Betatestování Brazilu r/s je nyní omezeno na uživatele Rhina 4.0 a Brazil v Rhinu 3.0 již není podporován.

Poznámky

Tato verze renderovacího modulu Brazil r/s 2.0 pro Rhino je stále nedokončená. Nyní se však beta-období tohoto produktu chýlí ke konci a většina hlavních funkcí je již na svém místě. Mezi funkce, které zbývá implementovat, patří plná podpora okolního prostředí včetně atmosféry, dále zbývá dodělat shadery Glass, Skin a Utility a spoustu nativních procedurálních textur. Očekáváme, že tyto funkce budou dodělány během příštího měsíce.

Úplný seznam změn v tomto WIP najdete níže:

5. červen 2007 - veřejná verze WIP 15 (vyprší 30. října 2007)



Funkce:

  • Content Browser lze nyní ukotvit (příkaz: ContentBrowser)
  • Výpočetní časy se nyní zobrazují v příkazovém řádku Rhina.
  • Dialogové okno Configuration (také v menu).
  • Přidány volby "Show automatically generated shaders" atd.
  • Přidán materiál Composite.
  • Přidáno uživatelské rozhraní pro Reflect/Refract do Brazil Advanced Materiálu (BAM)
  • Přidány základní BAM shadery Ghost, Velvet a Glow-worm.
  • Přidány volby odlesků Blinn a Sheen do BAM.
  • Přidána podpora per-face materiálů.
  • Přidána textura Cube Map.
  • Přidány parametry reflection/IOR do základního materiálu (podpora v Rhinu počínaje SR2)
  • Přidány materiály Matte a Shellac.
  • Přidána extura Occlusion.
  • Výchozí hodnoty Luma serveru byly nastaveny podle verze 3DS Max.
  • Bylo změněno výchozí nastavení panelu s volbami.
  • Byly změněny materiály v náhledu prostředí (environment).
  • Doubleclickem na prostředí jej nyní nastavíte jako aktivní.
  • Poměr stran okna s náhledem textury již není fixní.
  • Byla odstraněna funkce Displacement - nyní je dostupná jako samostatný plug-in.
  • uživatelské renderovací sítě (např. displacement sítě, viz. výše) jsou nyní zobrazeny v pohledu Rhina.

Opravené chyby:

  • Materiály Brazilu nepodporovaly správně procedurální shadery.
  • Bylo opraveno chybné chování okna.
  • Brazil při zavření okna s průběhem renderu někdy zatuhnul.
  • Při přetažení materiálu na objekt nedošlo ke zrušení výběru ostatních objektů.
  • Numerická editační políčka se chovala při aktivaci podivně.
  • Gradientní prostředí na horizontu zobrazovaly šum.
  • Bylo opraveno množství menších chyb.

Neuvěřitelně rozsáhlé možnosti nastavení materiálů v Brazilu - zde je ukázka materiálu BAM (Brazil Advanced material).

Brazil Advanced Material - parametry

Hodně zábavy!

-Andy

Andy le Bihan
Robert McNeel and Associates
www.mcneel.com
www.accurender.com
www.rhino3d.com