Nástroje pro kameru v nejnovějším Rhinu 5.0 WIP
Publikováno: 26.8.2009 | Autor: Andy le Bihan | Rubrika: Rhinoceros | Komentáře: 0 - Doporučit
![Camera - ikona](/data/imgs/02221s.png)
Ahoj všem,
právě jsme dali dohromady první nástřel sady nástrojů pro práci s kamerou v posledním vydání Rhina 5.0 WIP z minulé noci. Kamery jsou v podstatě to samé, jako tzv. "pojmeonvané pohledy" (v anglické verzi Named Views) - kamera je prostě jenom "výhled" z pojmenovaného pohledu na scénu. Finta spočívá v tom, že nyní můžete editovat pojmenované pohledy přímo pomocí kamer jako fyzických objektů ve scéně a nejen to, v živém editovatelném okně můžete přitom mít tento pojmenovaný pohled zobrazený.
Co je v tomto vydání:
Kamery jako objekty zapnete (zobrazíte) příkazem CamerasOn. Ještě než to uděláte, musíte nastavit alespoň jeden pojmenovaný pohled (to je omezení této pracovní verze - příští týden bude k dispozici příkaz Camera, který vám umožní vtvořit pojmenovaný pohled (resp. kameru) přímo kliknutím na pozici pozorovatele a cíle v pohledu Rhina.
Kamery vypnete buď příkazem CamerasOff nebo několikerým stisknutím klávesy Esc.
Důležitá poznámka: smazáním kamery odstraníte také pojmenovaný pohled.
U kamery můžete obvyklým způsobem zobrazit manipulační body a v okně Vlastnosti můžete editovat vlastnosti této kamery (v horní části okna Vlastnosti si v roletovém políčku přepněte položku "Camera" a zobrazí se parametry nastavení kamery). Tím také získáte náhled toho, jak vypadá pohled z kamery. V tomto dialogovém okně můžete také otevřít propojený plovoucí pohled, který zobrazí aktuální výhled z kamery. Tento pohled je "živě" navázán na pohled/kameru, takže změna v tomto pohledu aktualizuje kameru v reálném čase (během navigace uvidíte, jak se objekt kamery pohybuje).
Co plánujeme dále:
Záměř je zhruba takový, že asi opustíme zavrhneme pojmenované pohledy a začneme je nazývat "kamery". V dalším WIP vydání Rhina 5.0 bude správce kamery, který nabídne nemodální rozhraní pro celý tento systém - podobně jako dialogové okno pro pojmenované pohledy, ale mnohem flexiblnější.
Také plánujeme vylepšit systém bezpečného rámečku, který momentálně pracuje pouze s poměrem stran renderovacího výstupu. Kamery jsou nyní fixně nastaveny na 35mm a nepamatují si nastavení poměru stran. Chápeme, že toto je pro přednastavení kamer důležité a budeme na tom pracovat v dalších verzích.
Co očekáváme od vás:
Hrejte si s kamerou. Používejte ji ve svém projektu.Povězet nám, co jsme udělali špatně. Toto je hodně nová funkce Rhina a přirozeně chceme vědět, jestli je pro vás užitečná - řekněte nám proto, co si myslíte.
Mějte se
- Andy
Přeložil Jan Slanina