Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Zásuvné moduly > Zásuvný modul RhinoJewel 5.0 pro šperkaře - 2. díl


Zásuvný modul RhinoJewel 5.0 pro šperkaře - 2. díl

Publikováno: 3.7.2008 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Zásuvné moduly | Komentáře: 1 - Doporučit

RhinoJewel - ikona 2Všechny pokročilé nástroje, které Rhinojewel 5.0 zdědil z verze TechGems 4.2., byly zcela přeprogramovány pomocí technologie .NET a jejich integrace s Rhinem byla ještě více prohloubena - vzniklo tím zcela jedinečné řešení pro tvorbu šperků: Rhinojewel 5.0. Tento článek popisuje funkce, které byly převzaty z TechGems 4.2 a přeprogramovány:

Funkce zděděné z TechGems 4.2

ikona 16 1D Scale Perpendicular to Surface from Surface or Centroid

Umožní změnu velikosti objektů v jednom směru kolmo na plochu, od plochy nebo od těžiště objektů, měřítko lze zadat numericky nebo interaktivně.

a

ikona 17 Array along Curve on Surface Multiple Objects

Kopírování skupiny objektů podél křivky a kolmo na ploše.

a

ikona 18 Gem size report

Vypočítá velikost broušeného briliantu a do jeho středu umístí anotační kolečko s hodnotou v karátech nebo milimetrech.

a 

ikona 19 Select brilliant cut

Umožní vybrat broušené brilianty ve specifikovaném rozsahu hodnot milimetrů nebo karátů.

a 

 ikona 20 Findings library

Nabízí možnost uchovávat modely oček a háčků do vyhrazen složky (Findings) na cestě TechGems > Users folder. V rámci složky Findings můžete vytvářet, přejmenovávat a mazat další podsložky pomocí odpovídajících tlačítek v horní části okna a také můžete přidávat (Add), exportovat (Export) a mazat (Delete) nebo otevírat (Open) očka, která jsou uložena ve složce pomocí tlačítek v dolní části okna. K dispozici je 5 předvytvořených modelů oček, které můžete volně použít při renderování svých projektů.

q 

ikona 21 User library

Nabízí vám možnost spravovat vaše soubory ve vyhrazené podsložce (Users) ve složce TechGems. V rámci této složky můžete vytvářet, přejmenovávat a mazat další podsložky pomocí odpovídajících tlačítek v horní části okna a také můžete přidávat (Add), exportovat (Export) a mazat (Delete) nebo otevírat (Open) soubory, která jsou uloženy ve složce pomocí tlačítek v dolní části okna .

a

ikona 22 Animator

Animace pomocí otočného stolu (rotace).

a

ikona 23 Intersection plane

PIntersection(s) in All Axes umožní vytvářet průniky plochy s vybraným objektem a nástroj Intersection(s) in X, Y or Z Axe vytváří průsečík zvoleného objektu podél osy X, Y nebo Z.

a

ikona 23 Insert Gems

Pro vložení kamene klikněte na příslušnou ikonu. Máte dvě možnosti:

a

Levé tlačítko myši

Prvním kliknutím připojíte vybraný kámen ke kurzoru a umístíte ho do modelu na požadované místo.

Druhým kliknutím definujete orientaci kamene (můžete také zadat hodnotu ve stupníchz klávesnice).
Třetím kliknutím definujete velikost kamene (tuto hodnotu zadáváte téměř vždy z klávesnice a vyjadřuje velikost kamene v milimetrech).

V příkazovém řádku tedy zadáte například 3.5, pokud chcete vložit kámen, jehož nejdelší hrana má 3.5 mm.

Pravé tlačítko myši

a

ikona 24 Array Pave on Surface

Vloží objekty kolmo k ploše s dispozicí, která je ve šperkařství známá jako "pavé" neboli dlaždicové uspořádání.

Tento nástroj lze použít na jednoduché plochy, které mají dobře definované 4 hrany. Složitější nebo sférické plochy přinesou pravděpodobně nechtěné výsledky. Uspořádání je obvykle vedeno estetickými a ne matematickými hledisky, tento nástroje je tedy vhodný spíše pro přibližné rozvržení počtu kamenů použitých v projektu a tedy celkových materiálových nákladů, před tím, než se začnou vkládat skutečné kameny.

a

ikona 25 Advanced Scale Ring Size

Vytvoří kružnici jako základnu pro modelování prstene. Můžete definovat velikost kružnie (prstene) jako průměr (mm nebo palce), obvod (pouze mm) nebo jako evropské, americké, britské a jakonské velikosti prstenů. Automaticky vytvoří specifikovanou kružnici v ideální pozici pro korektní vizualizaci ve všech čtyřech základnch pohledech (Shora, Perspektiva, Zepředu a Zprava).

a

ikona 26 Incremental Array alog Curve on Surface

Duplikuje objekt podél křivky a kolmo k ploše a postupně zvětšuje velikost objektu.

a a

ikona 27 Multiple Offsets Both Sides

Vytvoří ekvidistantní čáry uvnitř křivek o uživatelem zadanou vzdálenost. Doporučujeme, abyste si pro odsazené křivky vyhradili samostatnou vrstvu a odlišili je tak od ostatních křivek.

a a

ikona 28 Variable Size Array adapting to Surface

Duplikuje objekt podél plochy a přizpůsobuje jeho velikost šířce této plochy.

a s

ikona 29 Stone weights

Vypočítá váhu kamínků v karátech pro jakýkoliv materiál kamenů a nabídne kompletní zprávu a průměrech a vahách všech kamenů v modelu.

a

a

ikona 30 Metal weights

Vypočítá váhu objektu pro většinu kovů používaných ve šperkařství (v gramech).

a

Normal: váha objektu vypočítaná z jeho objemu a hustoty kovu. Nejvhodnější pro náramkové hodinky.

Postprocess: přibližná váha modelu po vytvoření 3D voskovou tiskárnou a povrchové úpravě modelu.

Postmould: přibližná váha odlitého a povrchově upraveného modelu vytvořeného pomocí gumového odlitku

ikona 30 Multiple scale

Současná změna velikosti více objektů, ploch i spojených ploch, vůči jejich těžišti.

a

ikona 31 Multiple volume centroid

Současně vytvoří body v těžišti více objektů, ploch i spojených ploch. Vůči těmto bodům můžete následně objekty transformovat.

a

ikona 31 Dummy

Tento nástroj vloží trojrozměrný model bysty (s červenou plochou pro vložení šperku), na kterou můžete umístit náhrdelník nebo renderovat obrázky v reálném prostředí.

s

ikona 32 Chain Creator

Tento nástroj vytváří tři různé typy řetízků.

a 

Příště dokončení - podíváme se na knihovnu kamenů od firmy Swarovski.

Související odkazy

Nahoru ↑

Diskuse k článku

  • [1] Petull – 06. 07. 2008, 14:26

    reagovat

    Fantastické! Mockrát vďaka za článok Pife! S týmto softom budem možno onedlho pracovať takže mi prišiel naozaj veľmi vhod a som Ti zaň vďačný.