Nacházíte se zde: Rhino3D.cz > Články > Renderování > Realtime unbiased render? RC5!


Realtime unbiased render? RC5!

Publikováno: 21.5.2009 | Autor: Jan Slanina | Rubrika: Renderování | Komentáře: 8 - Doporučit

ikonaJednou to muselo přijít, náznaků bylo hodně a to čekání se už nedalo vydržet. Teď je to konečně tady a je to VELKÁ VĚC. Oficiálně a stroze: fryrender RT je první unbiased renderovací engine na světě se schopností vizualizace v reálném čase. Pokud nejste experti na grafiku, tak vám to asi moc neřekne. Co takhle: vytvořte animaci tak, že se proletíte v plně vyrenderované a fyzikálně korektní scéně a tuto animaci přitom v reálném čase uložíte na disk... nooo? :)

Přichází fryrender RT

Takže ještě jednou: fryrender RT je první unbiased renderovací engine na světě se schopností vizualizace v reálném čase.

fryrender RT je rozšířenou verzí fryrenderu, která nabízí nástroje pro export scén do formátu, který umožní navigaci v reálném čase v našem systému RC5.

Víme o tom, že čekání na RT / RC5 bylo dlouhé. Teď, když už se nacházíme ve finálním stádiu vývoje, jsme se rozhodli čekání trochu zpříjemnit a proto teď budeme pravidelně zveřejňovat informace a novinky kolem RC5. Uvidíte, co vše fryrender RT a RC5 dokáže. Pravidelně se proto na naše strákny vracejte, abyste by\li aktuálně informováni.

První náhled RC5 - 20.5.2009

Pro vytvoření následující animace jsme použili scénu s nastavenou animací kamery, kterou jsme vytvořili ve fryrenderu v 3DStudiu Max. Nahráli jsme ji do fryrenderu RT a předpočítali data pro .RC5. Tato data jsou uložena v jediném souboru, který obsahuje popis scény (animaci kamery, geometrii a materiály) plus informaci o globálním osvětlení, kterou předpočítal fryrender RT. Poté jsme nahráli soubor .RC5 do aplikace rc5player.exe v režimu přehrávání. Když je RC5player spuštěn v režimu přehrávání, přehrává animaci kamery snímek po snímku a každý snímek zaznamená na pevný disk.

Následující video tedy bylo zaznamenáno na disk v reálném čase během přehrávání :

První náhled RC5 od RandomControl na Vimeu.

Animaci si také můžete stáhnout ve formátu MOV kliknutím na následující obrázek:

fryrender RT - vizualizace v reálném čase

Snímky pro animaci byly generovány v rozlišení 640x480 s 15 - 25 fps na standardním počítači s ATI Radeon 4850. Níže vidíte několik statických snímků z této scény, samozřejmě zaznamenaných v reálném čase:

fryrender RT - raltime vizualizace - snímek 1fryrender RT - raltime vizualizace - snímek 2
fryrender RT - raltime vizualizace - snímek 3
fryrender RT - raltime vizualizace - snímek 4

Na tomto videu můžete vidět některé realtime funkce RC5 v akci:

  • plné globální osvětlení (Global Illumination) předpočítané fryrenderem RT
  • hloubka ostrosti (Depth Of Field), která byla nakonfigurovaná ve fryrenderu
  • celoobrazový antialiasing
  • interpretované fyzikální materiály fryrenderu
  • real-time tonemapping (plná kvalita jako ve fryrenderu, FP32 HDR)
  • vinětace kamery (vignetting)
  • animace kamery

To vše znamená, že toto video bylo kompletně zaznamenáno v čase několika sekund. Stejně tak byste mohli zaznamenat jakákoliv další videa této scény bez nutnosti cokoliv přepočítávat, stačí jen exportovat novou trasu kamery.

Co toho vyplývá:jakmile předpočítáte scénu ve fryrenderu RT, můžete se v ní interaktivně pohybovat. Co je však ale zajímavé, RC5Player můžete také považovat za opravdu vysoce kvalitní 'GPU-based' renderovací engine. S RC5Playerem můžete zaznamenat tolik videí vaší scény, kolik chcete. FPS (počet snímků za sekundu) se může pohybovat od několika po desítky snímků na úkor fáze předvýpočtu, která zhruba odpovídá délce výpočtu jednoho statického snímku ve fryrenderu (tato konkrétní scéna byla předpočítávána asi 1 hodinu).

Několik poznámek:

  • Datum vydání zatím nebylo stanoveno. Jak je u firmy RandomControl zvykem, fryrender RT bude vydán až bude hotový.
  • Cena fryrenderu RT nebude zveřejněna dříve, než produkt uvedeme na trh.
  • Zatím neexistuje demo ani betatestovací program.

Otázky a odpovědi

1. obecné otázky

Otázka: koupil jsem si fryrender ještě před vydáním RT. Mám nárok na bezplatný upgrade?

Odpověď: Ano, máte. To jsme tvrdili celou dobu.

Uvědomte si, že toto se vztahuje pouze na uživatele, kteří si koupí fryrender PŘED uvedením fryrenderu RT.  V okamžiku oficiálního vydání fryrenderu RT si noví zákazníci budou moci vybrat, zda chtějí zakoupit fryrender nebo fryrender RT, protože jsou to různé produkty za různé ceny. Pokud tedy uvažujete o zakoupení fryrenderu, neodkládejte to, abyste nepřišli o bezplatný upgrade na RT. Odkaz na náš e-shop najdete pod článkem.

Otázka: je fryrender RT podverzí fryrenderu, jeho doplněk nebo zcela nový produkt?

Odpověď: fryrender RT je rozšířenou verzí fryrenderu, berte ho jako samostatný nový produkt.  fryrender RT je v jádru klasický fryrender s novou záložkou v uživatelském rozhraní a novou schopností jádra generovat data, která jsou kompatibilní s naším virtual reality enginem RC5.

fryrender RT obsahuje veškeré funkce jako standardní verze fryrenderu (včetně pluginů). fryrender RT je tedy fryrender + exportní funkce do RC5 + RC5 player (rc5player.exe).

2. otázky kolem licencování

Otázka: jaký licenční systém využívá fryrender RT?

Odpověď:  fryrender RT využívá stejný softwarový licenční systém jako fryrender.

Uvědomte si ale, že fryrender a fryrender RT jsou dva samostatné produkty, takže licenční soubor, vygenerovaný pro fryrender neodemkne fryrender RT (a naopak).

Otázka: mohu poskytnout kopii RC5Playeru mým klientům, aby se mohli pohybovat ve scéně v reálném čase?

Odpověď: Ano

RC5Player je samostatná aplikace, která nevyžaduje licencování. Je volně šiřitelná. Svému klientovi tedy můžete poslat kopii souboru rc5player.exe společně se scénou ve formátu .RC5 a klient se v ní může interaktivně pohybovat..

3. otázky kolem funkčnosti

Otázka: Jaký počítač budu potřebovat pro hladký průběh vizualizace pomocí RC5?

Odpověď: RC5 byl napsán tak, aby vytěžil maximum z aktuálních (2009) high-end grafických karet. To pro nás bylo důležitější než zpětná kompatibilita se zastaralým hardwarem. Pro hladkou vizualizaci tedy budete potřebovat poměrně moderní počítač.

RC5 je postaven na systémech DX10 (Vista) a DX9c (XP/Vista) a na GPU nVidia GPU série GeForce6/7/8/9+ nebo kompatibilní.

Související odkazy

Nahoru ↑

Diskuse k článku

  • [9] Alex – 26. 05. 2009, 16:14

    reagovat

    uz sa tesim, fry mam este od bety

  • [8] Jan Slanina22. 05. 2009, 14:42 – reakce na [6]

    reagovat

    fucoullt: cena fryrenderu RT ještě nebyla stanovena, ale bude vyšší než u "klasického" fryrenderu. Pokud byste ho chtěl za stejnou cenu, je lepší koupit fryrender teď a počkat na bezplatný upgrade. V okamžiku vydání fryrenderu RT přestává tato nabídka platit a při nákupu si budete muset vybrat mezi fryrenderem a dražším fryrenderem RT.

  • [7] Jan Slanina22. 05. 2009, 14:40

    reagovat

    delph, Martin Lukacka: ano, i jako majitelé EDU licence máte nárok na bezplatný upgrade na fryrender RT

  • [6] fucoullt – 22. 05. 2009, 12:39

    Reaguje: [8] - reagovat

    Dobrý den
    Jak se bude lišit cena Fryrenderu RT a klasického Fryrendru?
    Děkuji

  • [5] Martin Lukacka – 22. 05. 2009, 11:30

    reagovat

    mam narok na bezplatny upgrade aj ked mam vyukovu verziu fryrenderu?

  • [4] delph – 22. 05. 2009, 11:27

    reagovat

    a jak to bude se studentskou licencí Fryrendru a možností upgrade na RC5? Bude to platit taky? I když já osobně bych potřeboval spíš SWAP, ale kombince SWAPu a RC5 pro interierové vizualizace bude asi perfektní

  • [3] Jan Slanina21. 05. 2009, 20:24 – reakce na [2]

    reagovat

    fuzzy3D: polycount nevím, ale to v dnešní době už není takovej problém... více viz. Chemova odpověď, kterou jsem přeposílal do tohoto threadu: http://www.maxarea.com/forum-thread.php?id=7427

  • [1] fuzzy3d21. 05. 2009, 17:34

    reagovat

    A počet polygonů ve scéně?